hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Biotin, trenger info
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Biotin, trenger info
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  20:44:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Nå trenger jeg litt hjelp fra noen som har en del erfaring med Biotin.

Smeden og equiterapauten min sier jeg nå skal bruke biotin på min nye hest, og det er jo greit det. Men, det er jo så mange slag å få kjøpt. Fra 1kg til 610,- og 4kg til 369,-
Jeg har to andre hester som også kan få biotin nå ser jeg, så jeg vil ikke betale skjorta for dette, 1kg holder jo ca 1mnd som jeg skjønte, men fader skal jeg betale 1830,- i biotin hver mnd så blir det veldig dyrt. Mens den på 4kg holder til 5mnd per hest, så da blir det jo straks MYE billigere.

Ser også at de inneholder mye forskjellig, jeg som ikke har peiling trenger nå litt hjelp

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

-Korak-

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  21:13:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Se på www.borjes-tingsryd.se der har de noe biotingreier.
Du betaler jo ikke 1830,- i måneden hvis du bruker 1 kg per måned....Den kan vel ikke koste 1830,-??? I så fall er det jo helt på trynet!

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  11:16:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Jeg bruker noe flytende (blå) greier, som innehoder biotin, metonin og zink. Har det bare i sammen med kraftforet. Har brukt det i over et halvt år nå og kan virkelig skrive under på at det virker. Jeg har kjøpt det i Sverige. en liter koster vel ca 250 kr, men det er det verdt! Bruker ca 30 ml daglig.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  14:13:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Se på www.borjes-tingsryd.se der har de noe biotingreier.
Du betaler jo ikke 1830,- i måneden hvis du bruker 1 kg per måned....Den kan vel ikke koste 1830,-??? I så fall er det jo helt på trynet!

Opprinnelig postet av -Korak-

Vet Børjes har billig har bestilt noe derifra, men de har jo 3 forskjellige der også, så jeg lurer på hva som er best, og ser de forskjellige inneholder forskjellig, så hva er bra og hva er ikke?

Blir 1830,- i mnd når man har 3 hester om 1kg holder en mnd per hest. Noe jeg ikke har råd til kan man trygt si!

Kjøpte 8kg hos Børjes nå, til 738,- Så da blir det Biotin på de hestene som har hvite hover ja. Vært tørr sommer i år merker jeg.

Men hvilke stoffer er det egentlig som hjelper til at hoven blir sterkere? Ser noen inneholder vitamin H, og noen inneholder druesukker så det skal taes opp fortere i kroppen, og noen inneholder ditt og datt.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  14:24:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Men er det ikkje sånn at det er berre 1:100 hestar som Biotin faktisk hjelper på?
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  15:03:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men er det ikkje sånn at det er berre 1:100 hestar som Biotin faktisk hjelper på?

Opprinnelig postet av Oxhovds Victoria

Da er i tilfelle min en av de 100 for jeg hadde nesten gitt opp, men ser forandring nå. Det tar noen måneder før du ser effekten av det, så man kan ikke gi opp med en gang. Sikkert mange som gjør det.

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  15:48:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Min og er en av de hundre da hehe... Så spørrs om det stemmer, at det er kun 1:100 det hjelper på...
Den forrige hesten min hadde dårlige høver og mistet mye sko. Begynte med biotin, og de ble mye bedre. Rett før han skadet seg->måtte avlives, var høvene blitt veldig bra og skoene satt fast så lenge som de skulle osv.
Så biotin hjelper!!
Betaler nesten 200,- for 30 dagers boks biotin...
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  17:30:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Min og er en av de hundre da hehe... Så spørrs om det stemmer, at det er kun 1:100 det hjelper på...
Den forrige hesten min hadde dårlige høver og mistet mye sko. Begynte med biotin, og de ble mye bedre. Rett før han skadet seg->måtte avlives, var høvene blitt veldig bra og skoene satt fast så lenge som de skulle osv.
Så biotin hjelper!!
Betaler nesten 200,- for 30 dagers boks biotin...

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Hvilket merke bruker du?

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  17:39:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Husker ikke, skal sjekke når jeg kommer i stallen;) Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  19:04:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Ok, der var nokre som sa at det hjalp så skjeldent, at det var ikkje vits å sløse vekk pengar på sånt. Men kansje eg då berre skal byrje å gi igjen då. Victoria har d¨rlege høver då..
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  19:32:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Trodde det var B-vitamin som hjalp på pelsen og hovene?

Therese
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  21:38:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, b-vitaminer hjelper i alle fall på hår og negler hos mennesker. Så hvorfor ikke hester?? :P
Har hesten(e) tørre hover eller?

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  23:17:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Roxira: Biotinen jeg bruker er av merket Lincoln... Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  11:26:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Biotin inneholder H-vitamin iallefall som skal hjelpe...
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  11:26:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira: Biotinen jeg bruker er av merket Lincoln...

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Samme som jeg var og kjøpte i går det. Måtte reise og kjøpe noe mens jeg venter på at det andre kommer fra Børjes.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  20:39:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter min mening er det ikke noe vits i å kjøpe billige biotintilskudd ettersom de inneholder så lite biotin per dose hesten får (lite konsentrert..). Så om man kjøper den dyre typen vil det ta kortere tid og man vil fortere få se resulataene..

Jeg har hørt fra ganske bra kilder at Biotin ikke funker uten at det er c-vit med i bildet??? Vet nå ikke helt men...

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.35 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.