hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva blir mest økonomisk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 hva blir mest økonomisk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

carcary

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  22:03:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarcary  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarcary  Svar med kopi av melding
Har for tiden tilbud om 2 stallplasser. Det ene stedet tar 1800,- kr i mnd, dette er inkludert alt av for, flis, foring, samt at hesten min blir tatt inn og ut hver dag. Alt jeg trenger å gjøre er å måke. Turmulighetene der er veldig bra, det ligger heller ikke langt unna en ridebane.

Det andre stedet er et lite småbruk hvor jeg ikke betaler noe for selve stallplassen, men skaffer for og flis selv. Hun om bor der kan fore noen av måltidene, men ikke alle. Hun trenger selskap til in gamle islender. Veldig trivelig sted dette også, også med fine turmuligheter.

Har kun hatt hesten min på stall hvor for er inkludert, så jeg er litt usikker på hvor mye det vil koste meg med for pr. mnd. Hesten min er en kraftig fjording, han får høy til alle måltidene, samt noe pellets til kvelden (ikke mye da han kun brukes som turhest). Flis kjøper jeg selv der han står nå, så det vet jeg prisen på.

Der han står nå betaler jeg opp i mot 2000,- kr pr mnd. Det er et nydelig lite småbruk, men ikke noen opplyste steder å ri, så det blir litt mørkt på denne årstiden. Her betaler jeg som nevnt flis utenom og henter denne selv. Hesten min blir sluppet ut og inn hver dag, men området de går på er ikke stort, og det er kun en inngjerding på et jorde. Nå har det vært vått så lenge at hestene vasser i leire hver dag. Når jeg kommer til stallen på ettermiddagen er de satt inn for kvelden med alle lys av og en kjempehaug med høy i boksen. Synes kanskje det blir litt stusselig. Ettersom det er umulig å ta en ridetur på de leirete jordene i stapp-mørket har jeg nå bestemt meg for å vurdere et av de alternativene jeg nevnte innledningsvis.

Hva vil bli den mest økonomiske løsningen her? Noen som kan gi meg noen råd?

carcary

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2003 :  13:18:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarcary  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarcary  Svar med kopi av melding
Må bestemme meg om den ene eller andre stallplassen i løpet av førstkommende uke. Kan noen gi meg noen tips til hva som vil bli den beste løningen særlig med tanke på økonomi. Vær så snill........ Gå til toppen av siden

Golden Jaffa Omega

Norway

Skrevet - 30/11/2003 :  14:51:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGolden Jaffa Omega  Svar med kopi av melding
Heisann
for mg virke d som ein grei plass den første. der får du alt med og dei garantere for at du har for heile veien. så slippe du å tenke hele veien har eg nok for nå har eg nok flis? den andre der du må kjøpe inn alt kommer an på hvor travelt du har d. når du ska skaffe alt så må du regne besin eller betale for frakt. men d komme også an på hvor langt du må for å få tak i for og hvor mye du betaler for høyet og d andre. prisene på høyet variere veldig. d eg vil anbefale dg e å sette dg ned å regne på d finne ut priser på for og d andre du trenger og regne på d va som svarer sg for dg. vil ikke si at den plassen tar du, for eg har itje sett plassene, hvordan forholdene er osv.
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2003 :  14:57:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann! det første er vel det mest praktiske iogmed at det er ridebane ol der...blir det ikke mørkt på det andre?

-sPikE-

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2003 :  19:18:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Heisann,

Alternativ 2 kan nok bli rimeligere, men det virker allikevel mye "tryggere" å gå for alternativ 1.
Der vet du hva du får for pengene, og du trenger ikke bekymre deg over hvor/hvordan/når du kan skaffe det hesten din tregner. Dersom dere bare er to personer på stall 2 kan det bli kinkig med foring og stell av hestene feks ifm sykdom eller ferie.
Høres absolutt overkommelig ut med 1800,- mnd, og særlig når alt er inkludert og du ikke trenger å gjøre annet enn å måke/stelle hest/ride. For å få et helt konkret bilde av hvor mye du sparer kan du jo spørre hvor mye boksleie/stalleie faktisk er (hva du måtte betale for å reservere boksen hvis hesten feks var borte noen måneder).
Det kan hende at pengene du sparer vil gå opp i opp med alt ekstraarbeidet det kan bli å ha hest i den andre stallen...
Uansett - det høres ihvertfall ut som om du har hestens beste som mål så jeg håper at du og fjordingen din blir fornøyde når dere flytter!
:)
elx
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 01/12/2003 :  05:53:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Jeg ville gått for det første tilbudet. Det kan være litt"pes" og skaffe flis og høy til tider.Høykvalitet varierer og prisene deretter,når du ikke har noen kontakter fra før.Flis går fort,og du må antageligvis transportere det selv,og det krever sitt.Til kun EN hest, lønner det seg ikke å bestille en hel bil...men dere kunne vel kanskje samarbeidet om dette...

Det er også veldig kjekt at hesten blir tatt ut/inn og foret,da går det an å ordne seg selv en fridag innimellom.At stedet også har fine tur-muligheter er vel helt topp da det er det du bedriver mest.

Høy ligger på ca.2.30 for kg.(her kan det variere mye,og oftest er det noe dyrere)Pellets er det dyreste kraftforet,bortsett fra musli som koster enda litt mer...En sekk med vanlig pellets ligger ca.på 160 kr,så da kan du lett regne ut hva det koster i mnd.

Lykke til!

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.