hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Akhal Teke
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Akhal Teke
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mae West

Skrevet - 27/11/2003 :  20:59:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har erfaring med denne hesterasen? SYnes de har utrolig fascinerde linjer, men er redd det er alt som er ved dem..

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2003 :  21:55:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Akhal teke har en tynn hud, fint hårlag og en utrolig motstandsdyktighet mot varme.
Akhal-teken er utholdene og full av tæl selv om den i "vestelig" standard ikke har særlig godt eksteriør. Den kan løpe over utrolig lange avstander i ørkenen , og det sies at den er i stand til å tilbake legge en distanse på 4.152 km på 84 dager med minimalt med mat og vann. Akhal-teken brukes til galoppløp, distanseløp (tror den er utrolig bra der), sprang og dressur.
Tror akhal-teken er en veldig alsidig hest. Har ikke erfaring med dem, men håper å få det etterhvert, da jeg synes det er en utrolig vakker og sterk hest. Tror ikke de bare har fasinerende linjer . Tror det er mye ved dem, men jeg vet ikke om man er klar over det

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

Mae West

Skrevet - 28/11/2003 :  12:39:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Søtt av deg å skrive det du skre, men det kan man lese på enhver side om dem i bøker og på internett. Lurer på om det er none som har førstehåndserfaringer? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  13:32:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det finnes vel ikke så mange Akhal Teker i Norge? (det betyr ikke at ingen kan ha erfaring..). Har selv ingen erfaring, men vet det står en Akhal Teke-hest oppstallet på Jølsen gård. Det er mellom Fettsund og Lillestrøm cirka. Stod om den i Hestesport (eller var det Ridehesten? Et av de bladene iallfall..) for ca 1/2 åpr siden tror jeg. + at det var et innlegg i medlemsbladet til Skedsmo Rideklubb ("På Bittet") cirka samtidig. Flott farge har den iallfall (bare sett den på bilder). Som en gullhest
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 28/11/2003 :  16:00:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Akhal teke har en tynn hud, fint hårlag og en utrolig motstandsdyktighet mot varme.
Opprinnelig postet av sPikE

Og her er muligens noe av grunnen for at det ikke er så mange av dem i Norge!?

Kan heller ikke bidra med førstehåndserfaring, men foreslår at du benytter google litt for å få opp noen sider der du evt kan finne folk med førstehåndskjennskap osv.

Guro

Ps. Antagelig har [url= "http://nhest.no/

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Mae West

Skrevet - 28/11/2003 :  17:04:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
TAKK FOR SVAR! MULIG JEG TAR ENTUR TILLILLESTRØM;) Gå til toppen av siden

Mae West

Skrevet - 28/11/2003 :  17:05:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
TAKK FOR SVAR! MULIG JEG TAR EN TUR TIL LILLESTRØM;) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2004 :  23:06:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Oppdatering.. Akhal-Teken som står på Jølsen (tror den står der fremdeles iallfall..) er Norges eneste. Den heter forøvrig Saad. Det finnes visst flere i Sverige. De har en egen Akhal-Teke forening.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Saad

» VIP

Skrevet - 06/02/2004 :  08:17:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei,
Saad står fortsatt på Jølsen gård. Jeg har førstehåndsinformation og ta kontatk dersom du fortsatt er interesert.
Det er en helt fantastisk rase, og du kan bruke dem til absolutt alt, dressur, sprang, feltritt, distanse og kjøring - en meget god allrounder. Jeg har kun startet han i distanse, da det er det jeg er mest interssert i, men vi skal nå også begynne med litt med feltritt
Gå til toppen av siden

Mae West

Skrevet - 02/06/2004 :  11:36:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei 7UP

Jeg har veldig lyst til å kontakte deg, men finner ingen mailadresse.. Blir bare mer og mer fascinert av rasen og har lyst til å sjekke dem ut live. Er Saad hingst el vallak. Finnes det noen andre her i landet? Er fristet til å besøke KaraKum stutteri i sverige. De ser veldig seriøse ut, men tar også noen "seriøse" priser for sine Thekere..

Nei, men har du en mailadr, så tar jeg kontakt
Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 10/06/2004 :  13:43:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Sist jeg snakket med norsk hestesenter, fikk jeg vite at Norges eneste Akhal Teke skal vises i Raseparaden under Hest 2004 på Bjerke!
Mae West: Du kan jo ta en tur å se etter den der!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2004 :  15:09:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
7up

tok noen bilder av Saad på Hest 2004 - ikke fantastiske men ganske fine.
Send meg en epost eller mld i gjesteboken med din epostadresse så sender jeg deg bildene.

elx
Gå til toppen av siden

Saad

» VIP

Skrevet - 02/07/2004 :  08:21:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
MAE WEST

Du kan bruke denne mailen: juttaingrid@yahoo.no

KaraKum er et seriøst stutteri, men de selger nesten bare unghester og føll. Vet de har to hopper til salgs, ei på to år og et føll til salgs nå.
Saad er hingst, og så vidt jeg vet, den eneste i landet, men jeg vet at det har vært noen her før.
Gå til toppen av siden

eva.

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2004 :  10:48:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideeva.  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en oppgave i dyrepleie, legge ut om et dyreslag og rase.
Tenkte jeg skulle ta en rase jeg ikke visste noen ting om!
Da tok jeg Akhal teke hesten. Syntes det var veldig vanskelig å finne no om den. Det stod mye om historie osv... Skulle gjerne sett en med egene øyer!
Kos
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.