hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilket bitt skal jeg velge??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hvilket bitt skal jeg velge??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

-Korak-

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  17:26:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann
Har litt problemer med å finne det "rette" bittet for hesten min.
Nå rir jeg han med et udelt muffebit, det går ganske bra men av og til har han en tendens til å bli litt tung/hard i munnen.
Har dere noen bitt som dere anbefaler at jeg kan prøve?? Uansett type bare det er lov til å starte stevner med det.

Håper på maaaaaangeeeee svar !!

True friends always stay friends,

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  18:35:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Skarpere bitt? Bare vær med forsiktig når han ikke er hard/tung i munnen og ri mye med setet.
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  20:51:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du noen tips til hvordan bitt Gnyr2??
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  21:04:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
På det varmeste kan jeg annbefale 3-delt evt. muffebitt/D-rings. Eller om du har en tykk lommebok kan du teste ut di nye SUPER Sprenger bittene
Tror ikke at du trenger noe spesielt skarpt bitt, han går jo ellers OK på udelt? Vile som sagt prøvd di nevnte ovenfor ..

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 09/09/2006 21:06:49 Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  21:30:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
enig med don pedro - prøv et vanlig tredelt, eller hvis du har råd, er dette nye fra sprenger fenomenalt.. (HS 2-type KK-ultra)
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  21:57:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du noen tips til hvordan bitt Gnyr2??

Opprinnelig postet av -Korak-

Har ikke så mye peiling på bitt, men et tredelt hvertfall =)

Iiiihaa! Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  22:41:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja Tenkte jeg skulle prøve et tredelt muffebitt faktisk ;)

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  23:07:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
høres bra ut, lykke til og fortell oss hvordan det går

-Korak-

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  21:32:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, vet det er lenge siden denne tråden var.. men ville bare fortelle at hesten absolutt ikke likte tredelt. Så jeg fortsetter å ri med stanga ;)

|| Marthe

» VIP

Skrevet - 02/11/2006 :  10:50:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du prøvd to-delt da? Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2006 :  11:26:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
enig med don pedro - prøv et vanlig tredelt, eller hvis du har råd, er dette nye fra sprenger fenomenalt.. (HS 2-type KK-ultra)

Opprinnelig postet av Hanna & Lukas

Hva er det så er spesiellt bra med sprenger bitt? Bare lurer

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2006 :  19:15:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja Tenkte jeg skulle prøve et tredelt muffebitt faktisk ;)

Opprinnelig postet av -Korak-

Kjøpte tre-delt muffebitt til hesten min i fjor vinter. Merka med engang forskjell! Det ligger kjempe godt i munnviken til hesten, ihvertfall etter min erfaring, og hun begynte å søke seg ned med dette bittet. Hadde tredelt bitt til henne fra før, men det var tredelt trinsebitt, muffebittet var mye bedre

Haoli <3 Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 02/11/2006 :  20:11:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ridde med todelt før, blir nok å prøve det ja.

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 02/11/2006 :  22:42:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ofte er løsningen som dere har kommet frem til her, rett og slett et mildere bitt.

Ser du prøvde et tredelt, men at det ikke funket... Det finnes vel flere typer tredelt? Men skjønner jo asbolutt at det blir dyrt å prøve seg frem. Prøv gjerne et to-delt, altså vanlig trinsebitt, men "de" har vel kommet frem til at tre delt bitt er mildere enn to delt. Ikke vet jeg, men etter hva jeg har hørt og blitt anbefalt av andre.

Du sier den blir tung/hard i munnen, da kan jeg komme med et generellt tips. Ikke bli tung i hånda tilbake, men heller ri/aktivisere mere bakfra

Ellers så har du jo bitt med "rullende"/bevegelige deler, kanskje det funker?
Gå til toppen av siden

Content

» VIP

Azores

Skrevet - 03/11/2006 :  11:52:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg anbefaler ett bitt som egentlig er beregnet på unghester det er ett sweet iron tredelt bitt og rundt delen i midten er det "lekeringer

http://www.dressur-web.nu/index.htm er en link jeg syns er veldig nyttig der står det om bittas funksjon og tilpasning! klikk deg inn og les! har lært MASSE her! er også mulig å stille spørsmål og få svar!

jeg syns det er så dumt me krig og fred og religionspolitikk og sånn.... kan ikke alle bare være venner!

BLOND POWER! rosa rocker!
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2006 :  23:37:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Hanna & Lukas

Hva er det så er spesiellt bra med sprenger bitt? Bare lurer

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

De er vridd i leddene. Så det former seg mer etter munnen. Vet ikke helt om jeg kan forklare det noe bra, men det er liksom "anatomisk korrekt" til en hestemunn. derfor er de mer behagelige for hesten. De er vridd sånn at de to delene som møtes i leddet ikke ligger 90° mot hverandre, men 45°. Du må nesten ha et foran deg for å forstå det jeg liker at de er behagelige i munnen til hesten uansett, så kan man heller sette på en stang hvis man skal ha det sterkt. synes jeg iallfall. (altfor mange som forveksler stang og rette bitt. stang=med stenger/sjenkler på siden, som på et kandar. rett bitt=trinse uten noen ledd/uleddet bitt.)

korak: bare vær obs, todelte bitt kan klemme MYE i ganen til hesten, gi "blåmerker" og greier. så pass litt på det. er slett ikke så snille som ryktene skal ha det til.

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.