hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Erfaringer med Wintec Isabell Cair salen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Erfaringer med Wintec Isabell Cair salen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  14:04:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Vurderer å kjøpe meg denne salen. Noen som har erfaringer med denne? Hva syns dere?
Wenche & Amber

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2006 :  01:29:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Har denne salen selv, og angrer ikke på at jeg kjøpte den for å si det sann Det er den beste dressursalen jeg har ridd i hvertfall.. Får naturlig bra sits i den! Den ligger også veldig bra på hesten, og med luftputer vil jo de forme seg etter hesten.
Dessuten er det jo genialt at bommen kan byttes og at gjordreimene kan byttes hvis de blir slitt
Og siden det er syntet tar det jo bare 2 minutt og pusse den
Kan trygt anbefale denne salen!

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  13:22:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Takktakk :) Ender nok opp med denne salen, og har nå fått inngått ei hendig avtale med mamma og pappa, tanter og onkler og bestemor. Siden bursdagen min er 28 desember, 4 dager etter jul, så skal jeg få EN gave, til jul og bursdag, og det er altså denne salen, som hele familien skal spleise på, Supert! :D
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  13:30:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
låner tråden litt jeg om det er greit..

Hvilken er best av Bates Caprilli og Bates Isabell?? og hvorfor?
Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  16:30:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Salene er egentlig ganske forskjellige. Man kan jo bare se på prisforskjellen også. Jeg syns hverfall jeg sitter mye bedre i Isabell salen enn i den andre. Man har liksom ikke så mye valg enn å sitte korrekt i Isabell salen. Men det er mi erfaring da Vet om flere som er enig
Isabell salen er jo ganske ny.. Caprilli salen har vel vært produsert i minst 20 år eller noe sant..? Så begge har vel sine gode egenskaper
Syns Caprilli salen er mye enklere, men det er jo god å ri i den også!

"Isabell dressursal er utviklet av Wintec i samarbeid med verdens sannsynligvis beste dressurrytter, Isabell Werth, for å tilfredsstille den kravstore dressurrytter – og hest. Dette er en sal som virkelig vil påvirke ridningen din på en positiv måte. Den har en rekke banebrytende egenskaper som hjelper deg å oppnå korrekt stilling i salen – uten anstrengelser.

Bates Isabell er en funksjonell dressursal med et ekstra dypt sete som gir bedre kontroll og sikkerhet for rytteren. Den er overtrukket med Double Grain-lær av beste australske kvalitet. Læret er laget av huder som har blitt krympet dobbelt for å gjøre dem mykere og tykkere. Den kornete overflaten gir en mer komfortabel sits med sikkert grep i salen"

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  17:22:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
oii.. hørtes jo nesten ut som du solgte dem selv :)

Men jeg tenker jo at jo dypere sits og mer knestøtte (som mange populære dressursaler har idag) er jo en moteting, som for øvrig mange eksperter er imot, da man blir "låst" fast.. og da kan man jo begynne å snakke om kontroll, bra sits, rideferdigheter osv..

Men at Caprilli har vært produsert i 20 år?? viste ikke det..

Mye dyrere.. veeel.. i DK koster den 12-13.000 så jeg synes egentlig ikke det er en dyr sal..

Tenkte mer på hvordan salen lå på hesten.. er det stor forskjell der?
for høy pris betyr ikke i mitt hode at den er spesiellt super.. ei heller masse hjelp til noe man egentlig burde kunne. men det er jo min mening.
Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  18:12:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Veninna mi har en gammel Bates Caprilli sal, som mora hennes hadde før henne, så den er noen år ja.. hehe.. Vil tippe ca 20.. Eneste som er slitt med den salen er at de reimene som man putter stigbøylereimene gjennom på utsiden av salen har løsnet.. Det sier vel litt om kvaliteten..? Hehe Syns den nyeste utgaven fortsatt ligner mye på den salen..
På min hest ligger Isabell salen bedre, men det kommer vel helt ann på hesten som skal ha den.. Begge salene blir jo i dag produsert med luftputer og utskiftbar bom, så begge bør kunne ligge bra på de fleste hester Isabell salen har bredere puter enn Caprilli salen (tror jeg), så den ligger ganske støpt på hesten.. Har bare sett hva salene koster i norske butikker, og har ikke studert inn-prisene..
Jeg rir ikke aktivt dressur, men til mitt bruk er jeg storfornøyd med Isabell salen
Hadde jeg mulighet til å velge mellom Isabell salen og Caprilli salen, hadde jeg valgt Isabell salen Men det er jo MEG, og dette er MINE meninger

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

Content

» VIP

Azores

Skrevet - 03/11/2006 :  12:09:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hallo!!! bates dressur salene er sikkert gode... men de har ett stort minus.. ihvertfall de nye... stigbøyle-festet er litt lengre bak enn på vanlige saler og dette gir mange en dårlig plassering i disse salene sjenkelen sklir bak og overkroppen tipper fram-
jeg syns det er så dumt me krig og fred og religionspolitikk og sånn.... kan ikke alle bare være venner!

BLOND POWER! rosa rocker!
Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2006 :  14:29:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Har ikke ridd i de nye, så det kan jeg ikke uttale meg om
<3 Western <3

Gå til toppen av siden

gladhest

Skrevet - 03/11/2006 :  15:07:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hallo!!! bates dressur salene er sikkert gode... men de har ett stort minus.. ihvertfall de nye... stigbøyle-festet er litt lengre bak enn på vanlige saler og dette gir mange en dårlig plassering i disse salene sjenkelen sklir bak og overkroppen tipper fram-

Opprinnelig postet av Content

Noen saler som har blitt utviklet nylig har fått stigbøylefestet lenger bak. Nettopp fordi man skal sitte sentrert og mange av oss får stolsits i tradisjonelle saler. I begynnelsen vil det føles som om du får feil sits, fordi du sitter annerledes enn du har gjort før.. Slik har i hvert fall jeg opplevd det.
Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 04/11/2006 :  08:49:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Content

Noen saler som har blitt utviklet nylig har fått stigbøylefestet lenger bak. Nettopp fordi man skal sitte sentrert og mange av oss får stolsits i tradisjonelle saler. I begynnelsen vil det føles som om du får feil sits, fordi du sitter annerledes enn du har gjort før.. Slik har i hvert fall jeg opplevd det.

Opprinnelig postet av gladhest

Har en i stallen som har en slik sal, og hun sitter helt perfekt, tror det er en super sal som gir deg en god sits.
Tente veldig på å kjøpe en slik sal når jeg skulle bytte sal til min gamle hest, men endte ikke opp med den alikevel. Har heller aldri ridd med en slik selv, men får jeg gjort det en gang og liker den og må bytte sal på den nye senere, tror jeg at jeg ender opp med en slik
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.