hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - halsring
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 halsring
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

juni

Skrevet - 05/11/2006 :  00:15:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor for man kjøpt halsring som jeg har hørt at galoppryttere ofte rir med.Har lett meg grønn men finner det ikke noen plass.

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 05/11/2006 :  03:35:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker selv alltid halsring når jeg rir - og det brukte jeg på alle hestene når jeg drev terapiridning - bla for å skåne hestenes munn hvis rytter ikke hadde god tøylekontroll.

Jeg bruker det fordi jeg ikke kan ri med sal, og må da ha noe mer å kunne støtte meg til enn bare tøylene - både for min del, og ikke minst for hestens.

Mine halsringer er rett og slett bare tynne (og lange) lærbelter - like brede som vanlige tøyler, ca. 1 1/2 cm - med spenne og hull, så den kan tilpasses hver enkelt hest.

Når den er riktig tilpasset, vil grepet rundt halsringen være i samme høyde som tøyletaket, ca. 5 - 10 cm over hestens manke (evt. over forsvisselen).

Anskaffet mine på Löwenborg, som bestilte dem hos en salmaker. Men altså, det er bare litt laaange, smale belter, som passer rundt halsen til en hest.

Og JA - kanskje ganske mange ryttere kunne ha nytte av å ha på halsringer. Da har man noe å holde seg fast i hvis man ikke vil dra for mye i tøylene, hvis en hest blir urolig - ja, kanskje løper ut.

Og i terapiridning er det et "must" - sammen med deltakroker og leietau for leierne.
Gå til toppen av siden

juni

Skrevet - 05/11/2006 :  10:16:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar.da skal jeg prøve å få tak i det. Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 05/11/2006 :  18:22:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor ikke bare bestille en billig martingal og så bare bruke halsringen fra denne? Den er akkurat den samme som vi bruker i galoppløp.... Hvis du vil ha halsring uten feste til martingalen kan dette kjøpes på www.horseshop.no Og om du ikke er veldig glad i å smøre utstyr så kjøp deg en i nylon eller plastikk. De kommer i mange fine farger.

Og ja, veldig enige at halsring er et supert hjelpemiddel! Hvorfor ikke alle rideskolehester går med dette er rart synes jeg. Mye bedre å støtte seg på en halsring enn å dra hesten i munnen. Og er hesten dum, er det en ekstra sikkerhet å ri med en finger i halsringen.
Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 05/11/2006 :  18:43:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvorfor ikke bare bestille en billig martingal og så bare bruke halsringen fra denne? Den er akkurat den samme som vi bruker i galoppløp.... Hvis du vil ha halsring uten feste til martingalen kan dette kjøpes på www.horseshop.no Og om du ikke er veldig glad i å smøre utstyr så kjøp deg en i nylon eller plastikk. De kommer i mange fine farger.

Og ja, veldig enige at halsring er et supert hjelpemiddel! Hvorfor ikke alle rideskolehester går med dette er rart synes jeg. Mye bedre å støtte seg på en halsring enn å dra hesten i munnen. Og er hesten dum, er det en ekstra sikkerhet å ri med en finger i halsringen.

Opprinnelig postet av Musical Missile

Tenkte på det jeg osgå, å bruke halsringen til en martingal fungerer veldig bra. Du har jo også andre alternativer som er nevnt. Kanskje du har en gammel stigbøylerem? Er vel stortsett å tenke litt kreativt!

Og ja, halsring burde bukes av flere, nyttig hjelpemiddel på positiv måte. Veldig greit å ha!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.77 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.