hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Frustrert ung rytter, mor og syntsal (-:
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Frustrert ung rytter, mor og syntsal (-:
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  16:48:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror pisken kan være grei og ha i sånne tilfeller jeg. Er så mange som mener ditten og datten om slik bruk av pisk, men jeg mener at i NOEN tilfeller så er det mye bedre for hesten og rytter. Og som du selv sier, hun kan jo velge den bort selv, og hun skjønner nok tegninga fort ;)

Lykke til videre :)

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  17:00:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for det og jeg må si det er godt å høre at dere forstår oss og situasjonen og ikke oppfatter meg som slem hestebanker (-;
Følte meg litt stygg men håper og tror at så fort Stella har skjønnt tegninga og at hun og Sunniva samarbeider kan vi legge den vekk...
Takk i alle fall for støtten!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  18:27:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Evita bryr seg ikke noe om det hun... Hun var så LAAAAAT i dag... Hun gikk bare saaaakte, selv om jeg brukte pisk, også i trav lunter hun av gårde, og stopper når det passer selv om jeg bruker pisken...
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  18:27:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Evita bryr seg ikke noe om det hun... Hun var så LAAAAAT i dag... Hun gikk bare saaaakte, selv om jeg brukte pisk, også i trav lunter hun av gårde, og stopper når det passer selv om jeg bruker pisken...

Katrine_Sandore

Skrevet - 18/09/2006 :  01:26:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Bare ett lite spørsmål som slo meg: Ikke noen oppvarming på hesten før den satte i full fart?
Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  11:59:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei... Her snakker vi ikke om finjusteringer, heller ikke om en hest som står på boks 20t i døgnet. Hun går ute på digre beiter hele døgnet og løper rundt som hun (de) selv vil. Dessuten er det ikke snakk om annet en å komme seg vekk fra stallen... (i første omgang)
Når hun skjønner at det er ok å forlate de andre hestene og at jada, hun KOMMER HJEM IGJEN.... så kan man legge opp rideøkten mer fysiologisk riktig (-;
Islandshester er helt egne maskiner skal jeg si deg og før du har omgang med de i mange år kan jeg love deg at de er ikke lette å forstå seg på (-: De er ikke som andre "normale" ponniser eller store brune alltid, tro du meg!
I alle fall stoler jeg 200% på Kurre som puster og lever for isiser, er rideinnstruktør og KAN dette ut inn. Hun er utrolig dyktig og dette var snakk om et knep, ikke en treningsform (-:
Det funker og Sunniva som er 30kg utsetter ikke akkurat hesten for de store påkjenninger... Målet er at de skal kunne "ta av" på en helt normal måte etterhvert når respektforholdet mellom de to er opprettet..

Balge i lia

» VIP

Skrevet - 18/09/2006 :  21:49:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..

hvis Sunniva begynner å skrike når hun skal ut alene med hesten, lurer jeg litt på om hun er klar for d.
jeg har selv vært i hennes person og hester kan virke veldig store og skummle når man skal holde på med di alene..

når det gjelder salproblemet ditt så vil jeg anbefale en bomløs sal.. di er veldig fine og fleksible
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 21/09/2006 :  16:40:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Ikkje for å vere noen gledes dreper her men:
Opfattet eg det rett, så fikk hesten ingen oppvarming? bare ble satt i gang i full galopp bortover?
Men det var da bra at det begynnte godt, og håper det går like bra alle andre gangene

Ida.

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  23:12:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe...
Ja du Harneshaug.
Du mishandler dattera di og jeg gir dere beskjed om å kjeppjage ponnien i strak galopp ut av bioksen og bortover veiene....
man tolker ting som man vil på MIX,det er tydelig.

*fniser for seg selv*

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  23:52:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he.. Jepp, vi er Radarpar... "Jag och du Kurre, jag och du..."

oleo

» VIP

Skrevet - 22/09/2006 :  01:05:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser for meg øya til Stella jeg..i det hun fikk rappet over ræva..
sikkert fra
til

Noen ganger så må det til ja....

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 22/09/2006 01:09:12 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  01:21:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ha ha ha ha... Oleo, JA! akkurat slik var det (-: he he ... ler meg skvett i hel...

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 24/09/2006 :  01:50:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns faktisk det var ett godt råd jeg..

Nå har det seg jo slik, at dette ikke er noe som kommer til å skje hver gang hun skal ut på tur, men de få første gangene til hesten oppfatter hva som skjer !

Jeg har hatt samme problemet selv med min hest.. Det jeg gjorde var å ha med meg en pisk, først brukte jeg masse sjenkler stemme osv. hjalp ikke det, fikk han ett rapp (Jeg er ikke av typen som slår hesten min, men i dette tilfellet måtte jeg faktisk). Etter rideturene fikk han stå inne i boksen sin, alene, en times tid ! Det hadde suuuuper god effekt. Da skjønte han etterhvert , at hjem, betyr nødvendigvis ikke fri.

Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  19:27:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Hva mener du med "Etter rideturene fikk han stå inne i boksen sin, alene, en times tid !" ? Står ikke de fleste hester i boksen sin alene noen timer om dagen, om de ikke går på utegang?
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.