hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er din mening om Feltritt...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva er din mening om Feltritt...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  16:18:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Har nå ridd felt i 2 år ... Red NM i helgen å fullførte
Men nok om det:P hehe

Hva er din mening om feltritt?? Har hørt mye rart om folk som ikke vet hva de prater om men vil uansett ha deres mening folka:P hehe

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/09/2006 :  16:46:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aldri prøvd det, da jeg bor på vestlandet.

Meninger om det? Ser veldig gøy ut i de lavere klassene, og veldig skummelt ut i de høyere klassene =) Man må ha en allsidig hest som går jevnt i sprang på ridebanen, er avbalansert nok til dressuren, men likevel har fart nok til feltrittet. Hadde vært moro å prøvd, men det blir nok bare med tanken pga avstander.

Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  18:22:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Feltritt er, som du sier, TRE GANGER SÅ GØY!! Det er bare det morsomste som finnes. Var på terrengbanen og trente i går, Lukas var en stjerne! Nølte ikke en eneste gang, selv på store hindre, og det er andre gangen han hopper i terrenget. (vi hoppet det hinderet du har på bildet ditt, "felt tre ganger så gøy"! (osten))
Anbefales på det aller sterkeste!!

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  19:00:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har aldri hatt noe forhold til feltritt, er ikke så stort miljø her oppe i Tromsø.

Synes det ser gøy ut

Therese
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  19:53:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
har vannvittig respekt for dem som tørr!

Og sette ut for skråninger , hoppe ned i vann, og forsere hindere med døds forakt,

det skal litt mot og styrke til og gjøre no sånt, særlig i de høye klassene!

syns knøttecup ble spennende nok og ri selv, men og se andre ri høye klasser!
kan ikke tenke meg noe bedre.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 04/09/2006 :  23:01:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
"feltritt handler om kontrolert redsel... er man ikke redd ute i terrenget er man dum" har jeg hørt...
jeg har ridd i terrenget ,å da er man piss redd helt til man har hoppet 1. hinder, da tar adrenalinet over.... og alt er bare FRYD....

Edit for:
også beundrer jeg de store folka som Pippa, Mark todd, andrew hoy, william fox-pitt å de folka, såm styrer på de digre hinderene uansett, skritt , trav eller galop...
*beunderer*
de skviser hestene frem til absolutt det de kan yte-.....
*jeg ELSKER de folka med det motet*

Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler...
Redigert av - badminton den 04/09/2006 23:03:46 Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  23:55:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Syns det virker utrolig gøy. Bor dessverre et sted det ikke finnes feltrittmiljø/baner, ellers hadde jeg mer enn gjerne begynt med det. Både jeg og hesten elsker og være ute i terrenget, hopper det vi finner av bekker, steingjerder osv osv når vi rir tur.

Mange forbinder feltritt med bare terrengdelen, av og til glemmer folk at den samme ekvipasjen faktisk skal gjennomføre et dressurprogram og ri sprang og i tillegg til og "frese rundt i skauen:P" Kanskje derfor mange egentlig ikke vet hva det er:s

Så ja, jeg syns det virker vannvittig gøy, hadde passet meg utmerket og drive med det Heldige dere som har baner i nærheten;)
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/09/2006 :  00:10:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange blander feltritt og terrengritt ja...
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  07:41:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Har helldigvis alldri følt ordentlig på det å være redd.. Jeg bare setter utfor som sagt over her ett sted så er det adrenalinet som tar over..
Det har hendt at ponnien har hoppet noen dumme sprang å hengt seg fast, men jeg er aldri nervøs for det fordi hindrene er somregel så trygge så man kan liksom bare klatre over...
Men men elsker i hvertfall feltritt og har drømmer om å reise ut i Europa og konkurere...

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  19:27:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Virker sååå gøy!!! Tror det hadde vært perfekt for meg&Don; noe begge hadde elsket! Desseverre bor jeg på Vestlandet, og det er ikke store miljøet her ennå, men klubben har planer om å arrangere til våren, så det kan bli bra Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  20:24:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
ang. feltritt vs terrengritt: synes det er enda morsommere når det er med dressur og sprang. da får man jo sett hvor allsidige hest & rytter er, og så er jo både dressur og sprang kjempegøy også!
også får man "luket vekk" de verste gale ponniene (forøvrig hestene og) i dressuren - de har ingenting i terrenget å gjøre før de kan kontrollere hestene godt nok til å ri gjennom de programmene der. sånn rent sikkerhetsmessig.

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 18/09/2006 :  22:45:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva jeg mener om feltritt er vel kanskje ikke hva dere som driver med det vil høre..

Men siden det i overskriften spørs om vår mening om feltritt så..

Jeg mener feltritt (terrengdelen, i de høye klassene..) er galskap. Det er den mest ekstreme konkurranseformen innen hestesport, det er hvertfall ingen tvil..

Hestene klatrer og sklir over hinder som er direkte farlige, og ingen andre konkurranseformer med hest har så stor skadeprosent (og da alvorlige skader, ikke slitasjeskader..), med fall, seneskader og beinbrudd, med avlivinger som følger...

Jeg konkurrerer med hest selv (trav), har sportsånd og liker å konkurrere med hest. Og jeg vet at ulykker, skader og belastninger også kan forekomme i travsporten (samt galoppsporten og sprang for den saks skyld..) Men terrengritt -på høy nivå- er noe jeg aldri ville utsatt hesten min for.. Sorry..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 18/09/2006 :  23:20:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Feltritt ser veldig gøy ut Men liker best de små klassene med sånne søte fine hindere. Har prøvd meg på en "amatør bane engang (gøy!!!) og vært med rundt på noen feltrittsbaner, finnes endel store og skummle hindere gitt Og for et tempo ekvipagen må ha igjennom terreng delen, nei jeg setter meg i stor respekt for de som tørr dette! Ikke bare pga det skummle, men for hvilken kontroll/gjensidig respekt og lydighet de må ha hos hesten sin for å kunne gjennomføre det. Gå til toppen av siden

Skogstrollet

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  09:45:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkogstrollet  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkogstrollet  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
... men for hvilken kontroll/gjensidig respekt og lydighet de må ha hos hesten sin for å kunne gjennomføre det.

Opprinnelig postet av _Bekka_

Du sier noe der ja!

De må jo ha ett utrolig forhold til hesten sin, hesten må jo nesten stole helt på rytteren sin.

Min mening om feltritt\terrengritt, er vell at de lave klassene er da gøy.. Jeg var på rideleir i sommer, på marits, og fikk da prøve meg.. Var ganske gøy, men må no nevnes at hindrene ikke var noe særlig høyde på, og det var ikke galopp ned skråninger og hopp og hei! Hehe

Gikk ganske rolig for seg.. Kunne godt tenkt meg og prøvd det litt ut, men jeg bor på vestlandet og er ikke akkurat noe gode muligheter her, desverre..

Catharina & Svarten. Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  10:49:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Ser forferdelig skummelt ut i terrengen, men er gøy med søte små hinder=) Hadde de bare droppa sprang på bane delenVeldig kjedelig å hoppe på bane!
Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 20/09/2006 :  20:59:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
feltritts hester er faktisk de hestene der det er færrest slitasje skader på.. pga allsidig trening... det er flest hester i dressuren fatkisk har har store slitasje skader.
Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.