hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Svettedekken
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Svettedekken
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  12:43:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Doh, skrev feil navn på Bucas dekkenet. Det heter Power Cooler...
Fant ikke ut hvoran jeg kan redigere innlegget. Grr
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  17:27:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann Takk for svar! Vet du hva det koster?

-sPikE-

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  17:41:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg også lurer på hvilket svettedekken jeg skal kjøpe.
har et men det har jeg lånt og må snart levere det tilbake....
disse helsetrøene er meget snedige, men de revner jo for ingenting, + at hesten min er ikke så høy(fjording) og de jeg har kjennskap til siger lett ned på siden å da kan hun fort tråkke på d(vet ikke om hun har gjort det men....).
er redd for at fleece blir fort kaldt, og ull blir jo tungt(hun står kun inne med dekkenet.....

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  20:36:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Hei igjen,

Begge deknene er ganske dyre dessverre men bra kvalitet.
Power Cooler koster vel 1000-1500, og Thermatex 1500-1700. BPC har jeg bare hatt en stund, men har veldig god erfaring med Bucas generelt!
Thermatex har jeg hatt i over 12 år - med en skikkelig dekkenvandal av en hest - og det er som nytt (bare litt mer møkkete da...).
Men vær evt obs på dette med størrelse. Kjøpte et nytt ett til min nye hest og det satt som skreddersydd (hvilket det jo er) men har nå strukket seg nesten en str. Grr...
En ulempe Thermatexen er at det ikke har glatt overflate - flis etc fester seg lett - så når hesten skal ha det på over natten trenger man nesten et annet dekken over.
Ser at Hooks har fått noe som heter Thermomaster Dri Fast som ser ut som om det kan være bra. Kanskje noen har erfaringer med det? Koster 699,- så det kan jo være penger spart! Sjekk også Bucas Shamrock Power - som jeg skriver om til Epetrea under - kanskje enda mer praktisk for deg det også?

Epetrea - helt enig i at "nettingdekken" kan være utrolig upraktiske. Hvis du bare skal ha noe som du kan legge på over natten når hesten har vært svett så trenger du noe som absorberer og fører bort fuktigheten, men som allikevel har gjorder/beinsnorer etc som et vanlig stalldekken. Da slipper du bekymre deg over at hesten din skal tråkke i dekkenet og ødlegge det, eller enda værre, skade seg selv.
Hvis du har råd kan feks Bucas Shamrock Power (evt Shamrock Ultra - men det har jeg ikke prøvd selv) være noe for deg. Det nesten som om Power Cooler er krysset med et lett stalldekken. Ikke fullt så raskt tørkende, men minst like bra!
Sjekk ut www.bucas.com for bilder og litt mer info, norsk forhandlerliste under "where to buy"

elx
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2003 :  15:04:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg har funnet et nettingsvettedekken på www.horze.no.

Dette dekorative svettedekkenet i finmasket akrylnett er litt tettere og varmere enn tradisjonelle svettedekken i bomullsnett, og det sitter bedre på hesten. Det er derfor ideelt å bruke alene, for å tørke hesten og for å beskytte den mot fluer. Dekkenet lar svetten fordampe mellom maskene på nettet. Det kan også brukes under et lett sommerdekken for å fremskynde tørkeprosessen. Det dannes små luftlommer i akrylnettet som lar hesten din tørke fortere.

Dekkenet er dekorativt med apasje-inspirerte striper i flere farger, matchende kantebånd i polyester og en herlig, myk manketeddy i marine. Dekkenet finnes i en lekker fargekombinasjon, nemlig marine med detaljer i flaskegrønt og hvitt.

Strikkemetoden gir dekkenet en meget god passform, og dekkenet er utstyrt med flere funksjoner som gjør det lett å feste pent og skikkelig. Dekkenet har to enkle bogspenner, kryssgjorder og beinsnorer i matchende nylon med spenner i rustfritt stål, og halesnor i polyester.

syntes det hørtes veldig snedig ut, og det koster kun 199,-. siden jeg ikke vet hvor lenge jeg skal ha hesten.....
må bare sjekke om noen flere på stallen skal ha noe derfra først....

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2003 :  15:55:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Heisann Epetrea,

stakk innom www.horze.no og det så greit ut, men dobbeltsjekk at det har gjorder etc for på bildet så det ut som om det ikke hadde annet enn en bogspenne.
Veldig gunstige priser, men når du ikke er sikker på om du skal ha hesten så veldig lenge er det kanskje like greit å ta sjansen på at kvaliteten er bra nok...
Ta det forresten en ekstra titt på fleecedekkenet - det som er avbildet i beige - kanskje det er noe?!?!
Lykke til!
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2003 :  20:48:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Det beige fleecedekkenet har plastspenner foran tror jeg = ikke særlig holdbart.

Bestilte noe derfra på torsdag i forrige uke - fikk det levert på døren i dag (tirsdag). Bestilte bl.a. det blå fleecedekkenet (til 189,-???). På bildet og i infoen står det ikke noe om gjorder - men det har unektelig x-gjorder ... ellers kjentes det faktisk veldig ok ut. Jeg hadde ikke ventet såpass!

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.