hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprangsal..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sprangsal..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 18/07/2003 :  19:43:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Hvilken sprangsal synes dere er best??
Liker selv trainers, gold medal og bates godt...
Men de andre er selfølgelig gode å ri i de også!

Koz ^Nina^

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2003 :  00:49:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Har ikke ridd i så mange andre enn Pessoa flatseat - men den var god den, til sin bruk.

Gå til toppen av siden

FallonD

» VIP

Skrevet - 23/07/2003 :  14:23:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Windsor Elite e en go sprang sal=) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2003 :  15:18:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Har egentlig ridd lite i sprangsaler, men har prøvd Windows Elite. Nå er vel egentlig jeg mer dressurrytter og liker litt mykt sete, og det var vel kanskje nettopp derfor jeg likte den. Nå sitter man jo mer opp med rumpa i sprang, men Windor Elite er nok også en sal som egner seg godt til bakkearbeid og tur i tillegg. Og ikke bare sprang liksom..

Har prøvd Stübben og, og den synes jeg rett og slett blir for hard.

Har hørt at Bates er bra av en jeg vet at liker Windsor Elite godt, men har aldri sittet i en slik sal selv. Og Gold Medal har jeg jo sett på Hööks. Kjenner lite til kvaliteten, men det kjennes ut som, og ser ut til at den er fin. Nå ser jeg gjerne etter hvordan setet er, fordi jeg av erfaring vet at sprangsaler til tider er alt for harde i setet. Mulig proffe sprangryttere ser på litt andre verdier i en sal. Jeg har jo egentlig ikke hoppet så innmari mye, eller hoppet veldig høyt.

--
spoff, (prøv min dressurquiz)
Gå til toppen av siden

Prospect
» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2003 :  15:48:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideProspect  Svar med kopi av melding
helluen.

jeg må si at Windsor elite sprangsal, er best, de har gode seter, og de har nå luft puterunder salen istedenfor stopping, så det gir et fint trykk for hesten, så de for en sinsyk fin rygg ut av den, Windsor var jo kjent før, for å ikke være så bra for ryggen til hesten, men det har de fått gjort noe med, og med de luftputene og sjele som noen har i de, har de blitt fine for hesten og for rytteren, så den andbefales for ryttere som for lett vondt i ryggen og til hestene.
jeg også syns at Windsor elite sprangsal er sinsyk god å sitte i, den fungerer også veldig godt til bakkearbeid, for den gir en fin støtte som mange andre saler ikke gjør, så jeg ser jo etter ny hest nå, da skal jeg kjøpe Windsor elite sprangsal til hesten for jeg har blitt andbefalt den så mange steder nå, og har selv prøvd den en del og den er verdt mye skryt den salen:=)
også Lars Rasmussen har nå godt over til Windsor, skal skrive ned fra en artikkel:
N.T.G- trener Lars Rasmussen bruker nå Windsor sal på sine hester. Som mangeårig sprang og dressurrytter både nationalt og internationalt, har Lars erfarrt hva en riktig sal gjør for hest og rytter.
Han fant raskt ut at den nye Windsor elite med fjærbom og justerbare luftputer, gir hesten større frihet og bedre prestasjoner, dette er den største oppfinnelsen som har skjedd med saler på mange år, sier Lars rasmussen.
Salen gir en god sits slik at rytter kommer perfekt i balanse..

Vel dette sier da litt om den nye Windsor salen, dette var fra en artikkel bare så det er sagt, ikke noe tull som jeg har skrevet, hehe.

Klemz Prospect &

Pia
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 23/07/2003 :  20:11:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
windsor salene er enromt gode å ri i da, men også stuben siegfried, stubben juventus og stubben colombo.

Gå til toppen av siden

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 24/11/2003 :  15:27:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Hva syns dere om GOLD MEDAL FLATBACK
Har litt lyst på den jeg! Ser litt god ut..
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2003 :  15:51:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Bates-sprangsalene gir utrolig god støtte, men er veldig harde. Selv liker jeg Frank Baines sprangsal Windsor sprangsaler er sikkert gode også (dressursalene fra Windsor er ihvertfall verdens beste).

Nina: Har aldri prøvd Gold Medal sprangsal selv, men en venninne kjøpte en slik sal en gang, og den var ikke like god som den såg ut, så hun sendte den tilbake.
Gå til toppen av siden

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 24/11/2003 :  16:45:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Hvordan da? Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2003 :  08:47:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Vet egentlig ikke, den svarte bare ikke til forventningene, men tror det var fordi setet var for "høyt", slik at den ikke ga god nok støtte, uten at jeg skal si det for sikkert.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 25/11/2003 :  11:49:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Okei!! Thanks for svar... Gå til toppen av siden

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 25/11/2003 :  17:29:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Hva med Zaldi Star og Zaldi Brunet? Syns de ser ganske god ut jeg! Noen som har de? Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2003 :  15:14:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Bare for å si det: Noen saler blir forferdelig høye på enkelte hester. Av gode sprangsaler jeg har prøvd:
Stubben sine er gode, Husar OK, Kieffer oppskrytt, Waldhausen nydelig på en hest, grufull på en annen, UBO helt SUPER, Appaloosa(eldre deepseat) super støtte, og Pessoa Amo, snakk om å sitte i stressless;)

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.57 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.