hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvilken sal gir best støtte?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 hvilken sal gir best støtte?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2003 :  16:05:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg lurer nå fremdeles på hvilken sal jeg skal kjøpe hvis jeg skal kjøpe den dølahoppa jeg har på for. har funnet ut at bør ha en som gir meg litt støtte og skyver meg bak, siden jeg har en tendens til å falle framover når jeg rir henne (enorme steg og mye fart)...det er også en fordel hvis den "holder" meg nede...jeg rir mest på tur, og hopper litt, så det bør nok helst være en allround sal. så, er det noen som vet om den perfekte sal for meg?

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***

Redigert av kristy den 31/08/2003 18:35:47

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2003 :  17:27:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg vil anbefale deg å stikke innom en butikk og prøvesitte noen forskjellige saler. Hør også med selger om hvilke saler som sannsynligvis vil passe din hest. Det er flere salmakere/hestebutikker som kommer til deg og hesten din og finner en som passer hesten og også en som du liker å ri i. Du kan da prøve litt ulike saler på din hest som du rir i. Vet at Löwenborg iallfall kommer og tilpasser saler på østlandet. Det er jo trossalt viktigst at salen passer din hest. Og selvfølgelig være best mulig for deg og ditt bruk også.

Hva slags sal du bør kjøpe er mye avhengig av pengene du har tenkt til å legge inn i en sal. Og også hva du skal bruke den til. Selv rir jeg dressur, og har igrunn samme problem som deg med sits. For meg fungerer dressursal med ekstra høye kneputer og gjerne dypt sete best. Det finnes mange saler som har akuratt disse egenskapene. Av de jeg kjenner til er Windsor, Passier og KN. Stübben og Kieffer har sikkert også slike modeller, men de Stübben og Kieffer salene jeg har prøvd har manglet dette. De har vært ok å ri i likevel, men som du sier er det nok lurt å kjøpe noe som kan "fikse litt på sitsen" når du først invisterer i en ny sal.

Vet også at Windosor har noen ok allroundsaler mot dressur som har litt forhøyede kneputer. Dersom du rir mye på tur og hopper litt kan kanskje en allroundsal være en ide.

Ellers er det bare å stikke innom en butikk og prøve. Finnes nok mange "ukjente" og kanskje nye modeller som passer akkurat deg.

--
spoff
Gå til toppen av siden

Prospect
» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2003 :  21:17:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideProspect  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg har bare en sal og andbefale deg jeg!

Windsor Elite sprangsal, den gir deg en utrolig støtte drit fin å ri dressur i og ikke for å snakke om i sprangen!
Gir deg en fin sits og min hest har fine steg og hester med fine steg har swung og da er det ikke enkelt å sitte ned på han i rabeidstrav, men nå etter å ha godt over til Windsor elite sprangsal sitter du som klistra nå kan jeg sitte oppå der og nye traven uten å slite meg halt ihjel for å klamre meg fast:p
du for en helt annen kontroll over hesten og mye mer kontakt med den, så Windsor salen er absolutt til å andbefale!!!!

Lykke til videre for å finne sal:=)

Klemz Prospect Gold &

Pia
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  20:25:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er super fornøyd med mein Zaldi Star =)
Den er veldig myk og har veldig god støtte =)

TrOuLtEy Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.