hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alt som før...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Alt som før...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  12:09:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
BirreogVickie:

Hestemarked er basert på 100% frivillig engasjement (Hestemarked har ingen ansatte). Jeg er i full jobb, og for de som lurer, så har ikke dette noe med Hestemarked å gjøre. Jeg bidrar så gjerne når jeg kan, men jeg har aldri hatt ansvar for driften av HM, og jeg kan derfor ikke bidra på den måten du gjerne skulle sett at jeg gjorde. Ofte vet jeg gjerne like lite som deg.. Som mange andre her på forumet har jeg hest 7 dager i uka, i tillegg pendler jeg over 120km hver dag, hvor jeg får med meg "det beste" av Oslos rushtrafikk daglig. I tillegg har jeg opptil flere venner i real life, også de som ikke driver med hest. Hvor tror dere jeg får tid og energi fra? Hadde jeg hatt en 8-til-4-jobb i Hestemarked så skulle jeg selvfølgelig stilt opp deretter. Siden jeg ikke har det, er det kanskje ekstra tungt å bli lastes for alle disse tingene når man faktisk stiller opp kun på helt frivillig basis. Jeg synes det er hyggelig å bidra, og litt av grunnen til at jeg også ikke ønsker å bli stemplet som en Hestemarkedperson er at folk legger så mye ansvar og skyld på deg, istedet for at man blir prissatt. Jeg synes det er gøy, og bidrar så gjerne. Men om det jeg ikke gjør er bra nok, så må jeg bare meddele at jeg makter ikke mer..

Per dags dato har jeg også flere jern i ilden som tapper mye energi. På privaten. Jeg er også et menneske.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  12:20:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er trist dere tar det sånn..

Mitt tidligere innlegg var et nødrop som ikke ble tatt serlig seriøst. Virker som det var brukerne her som forstod poenget men ikke HM.
Spoff: Jeg hadde en lang samtale med Robert, som du sikkert har hørt. Der beklagde jeg også at mine innlegg var rettet personlig mot dere. Håper du kan se vekk fra det nå i ettertid..

Jeg hadde virkelig forhåpninger at HM skulle bli bedre. Jeg fikk også fortalt at dere manglet kapasitet. Flere har tilbudt seg sin hjelp, men jeg vet ikke om dere har gjort noe med det?

Mitt innlegg var overhodet ikke for å skape dårlig stemning, men få ryddet opp i noen ting. Hadde ikke jeg skrevet det, hadde kanskje en annen.

At noen sitter og gnir hendene for å se hva fremtiden bringer for FH synes jeg også er litt barnslig. Man kan vel være så voksen å kunne sette pris på flere forum. Mange her har jeg forstått er og har vært brukere av flere hesteforum uten at det skulle vært noe problem.

Mitt ønske har hele tiden vært å gjøre ting bedre, få svar og informasjon. Det må da være mulig? og så uten at folk skal bli sure..
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 01/09/2006 :  12:24:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det forstår jeg veldig godt Spoff, og at driften er basert på frivillig "ofring" av fritiden til dere som står bak er jeg fullstendig klar over.

Og det har heller ikke vanket mye ros til dere i det siste, men det er jo derfor jeg skriver det jeg gjør, ikke sant? At en liten kommentar fra dere hadde kostet så lite, og det har blitt etterspurt så sårt av mange her inne. Og resultatet har desverre blitt mange, eller noen, det er faktisk ikke så mange, sinte brukere som har hauset opp stemningen her inne.

Når jeg leser innlegget ditt Spoff, så tar jeg av meg hatten for deg. Du har masse å drive med og attpå til har du litt tid til overs til HM.

Jeg synes det er trist at dette er blitt personlig for mange. For i min kritikk av HM så kristiserer jeg ikke personlig de som sitter bak spakene, men disse sidene. Enkelte mistolker det og direkte slenger dritt tilbake om enkelte brukere, noe jeg synes er unødvendig. Men det var nok jeg som hauset opp denne gangen, og det var ikke i mine tanker at reaksjonene skulle bli så heftige.

Jeg har fått sagt det jeg ønsket, så får dere adre også si deres mening. Ikke alle kan være enig med meg selvsagt, og det er jo derfor diskusjonsforum er morsomme. Jeg kommer til å komme og gå litt og å følge litt med her på HM.
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  15:39:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det jeg heller vipper litt på gjerde av spenning for å se er hvordan det nye hippe og kule forumet etterhvert klarer å holde seg på beina. Vil det etterhvert forbli dødt, eller vil de klare å opprettholde aktivitet slik at utdøende deltagere blir erstattet med nye? Her ser jeg iallfall Hestemarked som et sted med kapasitet. Man har en side som trekker mange, og Hestemarked er godt etablert. Det kommer nye, og gamle går.. Hvordan finner de nye det ukjente og veldig hippe og kule forumet? Og.. Når de faktisk får så mye trafikk som her på Hestemarked, hvordan vil de klare å holde sidene i drift, når de benytter en gratisserver for debattforum? Jeg tror noen har godt av å lære litt, så får de kanskje en innsikt selv i hvordan det er å dra lasset, uten at jeg på noen måte tror at et forum ene og alene vil kunne ha tilsvarende last som en side som tilbyr så mye mer. Men lykke til! Det er absolutt lov til å ta ting i egne hender..

Som jeg har sagt 2-3 ganger før i diskusjoner her, meningen med forumet jeg har laget, er ikke å ta opp konkurransen med sidene og forumet her på HM. Siden min er et rent forum, og det mangler mye av de tilbudene som finnes her på hestemarked, slik som f.eks. VIP og skikkelige annonsesider.

Forumet ble laget da diskusjonene og kranglingen her på HM var som verst, fordi jeg gjerne ville fortsette å holde folka samlet, da alle sammen er en stor ressurs, og sammen så kan vel gjengen nesten besvare alt som har med hest å gjøre.. Ville ikke at alle skulle bli spredd utover forskjellige forum. Det vuil da altså si at meningen heller ikke er å få til noe stort noe akkurat nå, det kommer kanskje med tiden. Ja, jeg er helt nybegynner, og har begynt helt på scratch, og er fornøyd med hva jeg har fått til. Hvem vet, bare jeg får litt mer erfaring kan jeg kanskje gjøre mer ut av det. Men jeg er en privat person, jeg har ingen inntekt på dette, alt er en gratistjeneste, og da begrenser det seg til hva jeg kan få til.

Men uansett, hpåoer jeg har fått frem mitt poeng, for det virker nesten som om dere seg på meg som en rival, som prøver å få alle til å konvertere til FH, noe jeg absolutt ikke gjør.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  18:50:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Forumet ble laget da diskusjonene og kranglingen her på HM var som verst, fordi jeg gjerne ville fortsette å holde folka samlet, da alle sammen er en stor ressurs, og sammen så kan vel gjengen nesten besvare alt som har med hest å gjøre.. Ville ikke at alle skulle bli spredd utover forskjellige forum.

Hvis meningen var å holde folk samlet, hvorfor lage et nytt forum? Da vil jo "mix" gjengen naturlig nok bli spredt.

Kopi av melding:

Men uansett, hpåoer jeg har fått frem mitt poeng, for det virker nesten som om dere seg på meg som en rival, som prøver å få alle til å konvertere til FH, noe jeg absolutt ikke gjør.

Opprinnelig postet av Wenche=)

Jeg ser ikke på FH som noen rival til MIX sånn sett; hadde det kommet på et annet tidspunkt hadde det bare vært kult! Men når det kommer midt i diskusjoner og uenigheter bidrar det ikke akkurat til å holde forumet sammen.

Jeg er både på MIX og FH, fordi jeg ser at mange av jeg liker svarene til har flyttet, og jeg er interessert i å lese hva de har å si, fordi jeg har stor respekt for dem som hestekyndige. Men jeg syntes egentlig debatten her har havnet på et ganske lavmål, når ikke voksne mennesker kan diskutere noe uten at det skal bli "spittelse" og konvertering ut av det. MIX er et GRATIS forum, som drives på frivillig basis. Jeg syntes vi derfor bør tåle at tjenesten til tider er ustabil, og at ikke folk har mulighet til å svare på spørsmål til alle døgnets tider.
Når det er sagt så er FH bra, da det er med flere kategorier, og moderatorer som faktisk er synlige og som jobber kontinuerlig for å bedre tjenesten. Derfor er jeg begge steder. Men hvorfor ikke samle de ressursene vi faktisk har felles, og bidra til å gjøre Mixen enda bedre?

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  19:05:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg må bare svare her jeg og. Å omtale Wenches forum som "det nye hippe og kule forumet" synes jeg blir noe negativt i den sammenhengen det blir skrevet i. Selv synes jeg det er flott at Wenche har gjort det. Føler at det er veldig deilig å ha en pause fra hestemarked etter alt det rotet som har vært her. Er gjerne innom en gang om dagen og sjekker om det er noe aktivitet her, men på langt nær så mye som før. Jeg kan veldig gjerne tenke meg å komme tilbake en gang da jeg absolutt liker folka som henger her, men da må ting være fiksa. Da må det være et stabilt system her med sider som funker, moderatorer som er aktive og rasjonelle og som kan gi oss svar når vi lurer.

At Wenche har lagd oss et alternativ til hestemarked står det all kredit til! Og som flere påpeker, selv om vi er på FH så kan vi da også være her. Er jo ingen som blir nekta tilgang til mix'en dersom de henger på EO sitt forum akkurat..

At du, spoff, også har et liv ved sidenav tror jeg de fleste har full respekt for. Det er kanskje derfor det hadde vært en idè og fått inn litt fler folk i staben, slik at det ikke blir til at noen få personer skal ha hele driften. ..som så mange ganger før foreslått..

Håper virkelig forumledelsen også skjønner vår frustrasjon..

Snakker om ironisk, nå får jeg ikke posta.. *prøve for 5. gang*
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  17:44:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Rister litt oppgitt på hodet*

Det er en grunn til at mange "gamle" brukere har forsvunnet fra Mix...
For min egen del var det all nedetiden som skapte frustrasjon...
Når man sitter på noe erfaring, og ønsker å både lære mer fra andre og dele det en selv kan...så er det unektelig ganske irriterende å oppleve at et innlegg en gjerne har brukt lang tid på å skrive, bare forsvinner ut i det blå når en poster...

At ting nå er blitt tatt tak i, er veldig bra.

Men dessverre er det allerede forsvunnet mange dyktige hestemennesker til andre forum, på grunn av allerede nevnte problemer som har vært....og mange av disse er borte for godt.

Jeg har full forståelse for at det er enkeltpersoner som sitter bak "spakene" på Mix...og at det er andre ting som tar tid...
Man har vanligvis et liv utenom internett...

Men... På Mix har det vært mange faste brukere som har bidratt til å holde det gående...tenker da på poster/svar. Og i og med at HM er et så stort forum, med mange tusen brukere...så vil det nødvendigvis også trenge endel tid å holde orden.
Derfor forstår jeg helt ærlig ikke hvorfor redaksjonen ikke tidligere har tatt i bruk brukerne mer aktivt...som feks moderatorer ol?
Tilbudet har lenge (!) vært der...

Hestemarked er egentlig et veldig godt tilbud, men masse stoff til hjelp for alle som har hest...og det er bare trist at det ble som det ble for enkelte, deriblandt meg selv...
Men uannsett hvordan man vrir og vender på det...så var det svaret fra denne såkalte "nordlendingen" som var dråpen for de fleste som nå har trukket seg bort...
At Robert velger å la den biten stilne hen, har jeg forståelse for...
Men det betyr ikke at jeg syns det er rett. Dette svaret latterligjorde brukere, og det minste de da fortjener er en skikkelig forklaring og en unnskyldning. Men nok om det...

Spoff...
Du av alle har jeg hatt veldig stor respekt for... Du er dyktig, og dine svar på innlegg viser at du kan det du uttaler deg om. Det er beklagelig at du har blitt dratt inn i diskusjonen.
Men når det er sagt...
Kopi av melding:
Det jeg heller vipper litt på gjerde av spenning for å se er hvordan det nye hippe og kule forumet etterhvert klarer å holde seg på beina.

Så må jeg si jeg ristet litt på hodet av denne...
Dette var ikke noe jeg ventet at du skulle skrevet...

Håper uansett at Mix nå klarer å få en ordning på problemene som har vært de siste årene. Det er for mye viktig informasjon og geniale tips her til at det fortjener noe annet.
Men det er brukernes fortjeneste...

For min egen del, så er jeg ganske ferdig med Mix...er innom en sjelden gang, som nå *s*
Jeg gikk for lenge og irriterte meg uten noensom helst form for informasjon, og fant først et annet forum som fungerte.
Nå er jeg også aktiv på "det nye hippe og kule forumet "
Der finner jeg brukerne som for min del utgjorde mye av "Mix-gjengen"

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  15:33:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jaja,jeg er en av de som da ikke er her noe særlig lenger.
Tiden gjør at man ikke orker å holde seg oppdatert på flere forumer og da valgte jeg de som har hatt minst nedetid og serverproblemer.

Angrep er det beste forsvar sies det og uttalelser som den du Spoff gjorde her med at det var godt å bli kvitt oss gjør virkelig at jeg savner stermningen her inne.
Åh ja...

Det er klart man kikker innom av og til her,som jeg også kikker innom Hest.no sitt forum av og til,det hender også at jeg svarer på en og annen tråd,det er artig å ha mange forumer og å kikke litt både her og der ,men all den tid jeg da antagelig er en av de det var godt å bli kvitt,så kan jeg blid og fornøyd holde meg på "det hippe og kule nye forumet" da.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  00:41:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
*gjeeeesp*...

jeg orker ikke å diskutere for eller i mot noen av forumene... :P For meg er det bare slik at jeg har fått litt dilla på forumhest nå, gøy med noe nytt innimellom også!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.8 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.