hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Biting/napping, noen gode råd?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Biting/napping, noen gode råd?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

rusket

Skrevet - 15/09/2006 :  14:36:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
arg, og igjen så fikk jeg ikke til å å svare med kopi av melding
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  14:42:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
[quote]Jeg har 4 hester som alle er forskjellige, både i sinn og skinn.
Dermed krever de forskjellig behandling. Man må som hesteeier ta de avgjørelsene som passer hesten best og som sikrer trygg omgang med hesten.

Veldig bra sagt

Opprinnelig postet av rusket

Tusen takk, ja ikke sant? Det er vanskelig å gi råd i slike tilfeller hvor man ikke kjenner hesten/eieren, det er så utrolig mange forskjellige individer, akkurat som med oss mennesker og jeg synes det må være rom for flere løsninger... (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 15/09/2006 :  15:47:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du e ei fornuftig pia, harneshaug! Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 15/09/2006 :  19:15:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tydelig at det plager deg at jeg "liksom skal rydde opp". Jeg gir deg bare en tilbakemelding på at du kan legge om tonen din, for den er lite hyggelig. Ta det som et tips i steden for å henge med gjeipen

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Pass på deg selv du Birre.... Det er du som alltid klarer å lage noe mer ut av mine innlegg enn alle andre.... Jeg hverken banner, slenger dritt eller henger ut noen... Dersom folk leser ironi og sarkasme mellom linjene er det deres problem... og helt ærlig, det må også være lov å si hva man mener noen ganger uten å måtte stryke med pelsen. Blir nesten som gjengen på barfot lista dette... Dersom man sier hva man mener på en måte som ligner..VÅKN OPP...ER DU HELT PÅ BÆRTUR...så blir man regelrett lynsjet. Så hårsåre er vi da vel ikke..... Er man på dette forumet så man man jaggu tåle at folk kan riste på hodet....og si, er det noen hjemme!!! Og nå snakker jeg GENERELT...jeg sikter ikke til denne denatten. Da sier jeg takk for meg i denne omgang...skål og god helg:-)

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  22:27:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du e ei fornuftig pia, harneshaug!

Ja nemlig he he.. Nå kommer noe helt OT her, men skal både du og Oleo på OHS-samling? Bare lurer jeg for da skal jeg henge i nærheten!! hi hi..
Neida, går nok så bra så, dere må være snille med hverandre jenter.
Dere er alt for sterke personligheter begge to til å ryke sammen Kanskje det er et slikt hat-kjærlighetsforhold? Spennende....

oleo

» VIP

Skrevet - 15/09/2006 :  23:30:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Du e ei fornuftig pia, harneshaug!

Ja nemlig he he.. Nå kommer noe helt OT her, men skal både du og Oleo på OHS-samling? Bare lurer jeg for da skal jeg henge i nærheten!! hi hi..
Neida, går nok så bra så, dere må være snille med hverandre jenter.
Dere er alt for sterke personligheter begge to til å ryke sammen Kanskje det er et slikt hat-kjærlighetsforhold? Spennende....

Opprinnelig postet av Harneshaug

Dette har vel Birre og jeg vært inne på tidligere....så tanken har vel sikkert uten tvil streifet flere her
Jeg er en altfor jålette dame som er både stolt, trygg, rolig og humoristisk...kommer aldri, noe sted, noen gang, til å drite meg ut ved å havne på et slik nivå...selv med alkohol innabords (selv om venninnene mine sier jeg har ADHD når jeg drikker ) for det regner jeg med at det blir på et par av oss... Merker man ulage er det bare å gå å kjøpe to reale sambucca..for er det noe jeg kan så er det å feste og ha det gøy

Ikke bekymre deg du...detta ornær sæ...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 15/09/2006 23:49:48 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  23:35:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hi hi.. SÅ BRA!!! Skal hjelpe deg å skåle jeg, sambucca du! DET er FALI det (-: Jeg bruker å bli å bli veeeeldig festlig etter et par sånne, eh... synes jeg selv i alle fall ? røle røle....
Skal du dit da Oleo, håper det, blir kanón!!!!

oleo

» VIP

Skrevet - 15/09/2006 :  23:48:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hi hi.. SÅ BRA!!! Skal hjelpe deg å skåle jeg, sambucca du! DET er FALI det (-: Jeg bruker å bli å bli veeeeldig festlig etter et par sånne, eh... synes jeg selv i alle fall ? røle røle....
Skal du dit da Oleo, håper det, blir kanón!!!!

Jeg skal vise deg hvordan flyvertinner fester og hvordan skinnet kan bedra og du skal vise meg hvordan nordlendinger drekker og jeg vil høre alle stygge banneord....Avtale? Forresten, jeg var Lofoten forrige helg... Har en venninne som akkuratt har kjøpt seg gård i Stamsund, hun er fra Gravdal. Måtte til å trimme et par hester mens jeg var på besøk men bare hyggelig det. Var ute på lørdag, havnet på et sted som heter Titanic... Husker ikke så mye annet enn at jeg tror alle guttene la merke til at det var en ny pike i byen... Hehe..... Nydelig i Lofoten..

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2006 :  00:00:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Titanic!!! Å herrejemini, finnes den enda? ha ha ha ha.. der har det vært mye ..eh... (egner seg ikke på trykk her) men i alle fall MYE!!
Det kan jeg tenke meg du at det gikk ei øl eller fem i vranghalsen når du kom. Blir slik på små plasser, mannfolka går helt berserke
Men når de fleste ser ut og oppfører seg som kan det være det samme (-:
Artig, kanskje lillesøstra mi kjenner henne.. det gjør hun sikkert, hestemiljøet der er LITE...

Vi har en deal, den er grei og Birre er med enten hun vil eller ikke! Hun vil (-:
Sambucca here we come

oleo

» VIP

Skrevet - 16/09/2006 :  00:42:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Titanic!!! Å herrejemini, finnes den enda? ha ha ha ha.. der har det vært mye ..eh... (egner seg ikke på trykk her) men i alle fall MYE!!
Det kan jeg tenke meg du at det gikk ei øl eller fem i vranghalsen når du kom. Blir slik på små plasser, mannfolka går helt berserke
Men når de fleste ser ut og oppfører seg som kan det være det samme (-:
Artig, kanskje lillesøstra mi kjenner henne.. det gjør hun sikkert, hestemiljøet der er LITE...

Vi har en deal, den er grei og Birre er med enten hun vil eller ikke! Hun vil (-:
Sambucca here we come

Hehe..ja, nå måtte jeg le. Har alikevel vært på lokale disco før om i landet som kan adderes med 5.... Men, hadde ølbriller på og 6 i promille så det kan ha vært en medvirkende årsak...
Gleder meg til OHS..

nn

Afghanistan

Skrevet - 16/09/2006 :  22:53:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke bekjymre deg du Harneshaug, dette går så bra så!!! Selv om Oleo og jeg fyker i tottene på hverandre her inne så skal vi nok klare å omgås på OHS. Hvis Oleo lærer meg å drikke sambucca, så kan jeg lære henne å hyle nedpå et par tequela på rappen Saltet over skulderen og sitronen i panna - da smaker den best... Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 17/09/2006 :  00:39:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
[quote]Jeg har 4 hester som alle er forskjellige, både i sinn og skinn.
Dermed krever de forskjellig behandling. Man må som hesteeier ta de avgjørelsene som passer hesten best og som sikrer trygg omgang med hesten.

Veldig bra sagt

Opprinnelig postet av rusket

Ja, det var bra sagt=D
Var vel det jeg skrev et langt innlegg om her tidligere, egentlig kokte ned til...;) Hester krever forskjellig behandling!
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 17/09/2006 :  10:33:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var Harneshaug som hadde den kommentaren, bare jeg som hadde problemer med quoten min . Så det er hun som skal ha æren for den Svalgårds
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/09/2006 :  23:59:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heh - heh - artig vending på tema!

Fra hesteoppdragelse til tips om festing og "anbefalt" drikke...

Da skal jeg ihvertfall IKKE si noe om sistnevnte...
Men kan nevne såpass at siden det bare er 4 år siden siste operasjon, og rullestol og stokker ble nødvendige følgesvenner - så haaar det hendt et par ganger at jeg har "glemt" at jeg ikke kan gå - og har hatt episoder på linje med "ditt værste tryn fra hesten" - uten hest....

Og for å bli "seriøs" igjen - hester er like forskjellige i personlighet og gemytt som folk - og det finnes ingen "oppskrift" på oppdragelse. Det som gjelder, er at man VET mye om hvordan en hest reagerer og oppfører seg, og så gi den den oppdragelse som nettopp DEN hesten har nytte av - både for hestens del, og ikke minst for eieren.

"Sådan siger den gaaamle klokekonen"

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 18/09/2006 :  08:05:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var selvfølgelig klokt sagt T. Boysen, og det skal bli spennende å se om noen motsier deg, noe jeg tviler på. Artig at to personer kan si omtrent det samme og den ene blir det nikket bekreftende til og den andre blir lynsjet...

(Jeg presiserer igjen til de som måtte være i tvil, at jeg sikter ikke til meg selv eller enkelte i denne tråden.)
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.