hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg har fått hesten min tolket!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Jeg har fått hesten min tolket!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  10:28:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Først så trodde jeg litt mer på dette.. men forventningene mine ble ikke fulgt opp synes jeg.. Mye rart som jeg mener ikke stemmer.
Jeg hadde ett spørsmål, hva skjedde hos berideren? (Han ble feilforet til et beinrangel og var helt psykisk knekt, i følge forrige eier)
Det som er morsomt er at mens hun tolket hesten, så stod hesten min hos en annen berider, og der hadde han da vært i 2 mnd alene, og en til med meg. Så hvordan hun tok riktig berider, vet jeg ikke.

Her er en del av samtalen, og jeg som har lagt til noen ord;)

- Buddah - Buddapest - Buddah - Pest
???? betyr det at hesten min er buddhist eller?

- Det er noe alt med tennene, bittet
(godt mulig, for han har begynt å skjære mere tenner)

- Ryggen min er svai
Det er den absolutt ikke, han er overbygd, md en cm eller to bak. Men ingen svai rygg, og han har aldri vondt i ryggen (kjenner over hver dag)
Har slitt med låsninger, men mest i skulder og kryss/hofter

-Jeg er ikke perfekt, mn er glad fordet.
Godt å vite, trodde ikke hester tenkte sånn?

-Jeg er en røver, som gjør livet litt vanskelig innimellom. men jeg er flink også.
Han er ikke akkurat noen problemhest da, kan bukke og være litt stri, stoppe og stampe eller hoppe unna hinder, men aldri noe mer

Matmoms! Jeg spiser hva det skulle være.
Han kaster seg over det han liker, Men ikke banan og appelsin, hesteslikkeri e.l

Hva skjedde hos berideren?
Lekegrind
Store beiter, tatt på fersken, misforståelser med straff.
Trening på stive muskler, for høyt tempo, ting går for fort frem, Jg mister fotfestet, grepet om ting, alt blir tåkete, jeg føler meg omtåket, fortvilet og misforstått.

( Kan ikke si så mye på dette, men vet at hesten ble sultet og urettferdig behandlet. Dette var når han var 3)

Beskriv om det feiler deg noe:
Leddgikt.
Det går leddgikt i familien.
Følelsesmessig årsak: Følelsen av å ikke strekke til og å "jobbe seg ihjel" for å gjøre andre tilags
nøkkelordet er selvtillit og selvrespekt.

Og så står det at han sier at han er "tidsfordriv, fyller tiden min og gjør den meningsfull
Og at båndet mellom oss er forståelse.

Men han er jo ikke mitt tidsfordriv. Han er jo alt jeg vil holde på med, og hjelpe og ha det gøy sammen med. Jeg gjør det jo ikke for å slå tiden ihjel.
Synes det var litt merkelig.

Og at han klarer ikke, pga at bakbeina hans svikter.
Men sammen så kan vi!

Merkelige greier. Jeg forventa meg helt andre ting.
Som når han hadde stått 2 mnd alene i danmark, og jeg kom. Så lyste hele hesten opp.
Trodde det ville komme noe frem fra den siste tiden og slikt.
Og noe om historien o.l.
For ingen ting her tilsier at hun har tolket MIN hest liksom.

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  12:20:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har fått begge mine tolket.. og alt stemte!

Men er jo ikke alle som er like seriøse da.. Synd hvis det var en av de du traff på, man betaler jo tross alt litt for det..
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  12:27:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
virker som om du valgte feil tolker her ja.. høres useriøst ut. dette kunne jo hvem som helst kunne sagt om hvilken som helst hest. det med buddapest skjønte jeg ingenting av.
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  12:29:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hestefreek: Har skrevet PM til deg. Dette høres ut som en meget useriøs tolker.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  13:48:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvem brukte du da anita&svarten?

Er utrolig kjedelig når man kommer borti noen som er så useriøse. Ikke rart at man sitter igjen forvirret og skuffet...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  14:18:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
snakket med en som tolket hest og hun sa hesten er ikke veldig flink til og spesifisere hvor den har vondt.

den kan si at den har vondt i ryggen men mene krysset

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  15:09:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
syns det der hørtes veldig useriøst ut.
Syns liksom at mye av det som sto der kunna vert sagt om veldig mange hester.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  16:02:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Eneste tolkene jeg bruker en en som heter Anne Mette og self. Astrid Moe
Dyrt, men verdt det syns jeg

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  16:31:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Ikkesant! Dette kunne vært om hvem som helst hest. Og det hadde ikke forundra meg om ho hadde fonni noe av det på Vipen min eller lignende..
Skal ringe ho, men det er søndag i dag.
Ho er ikke ferdig utdannet. Betaler 250 for det.. Har ikke lyst til å betale det kan du si
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  17:08:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
lillings: skrev en PM til deg.. vil ikke diskutere navngitte personer på åpent forum Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  17:19:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
lillings: skrev en PM til deg.. vil ikke diskutere navngitte personer på åpent forum Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 20/08/2006 :  19:58:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
lillings: skrev en PM til deg.. vil ikke diskutere navngitte personer på åpent forum

Opprinnelig postet av Anita&Svarten

Bare lurer på om du ville tipse meg også på PM viss du vet om noen som man bør styre unna?
Jeg har nylig bestilt tolking av min hest, og skal også betale 250kr
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  20:10:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvem man bør styre unna.. desverre.. Har kun brukt en tolk, og jeg var kjempefornøyd med henne:) Gå til toppen av siden

Snerten

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  07:55:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette har jeg også lyst til, men er det noen som kan anbefales som drar/holder til på østlandet?? Jeg og Snerten bor 10 min fra Gardermoen...
Snerten, Ajax og Laila Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  19:01:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

- Buddah - Buddapest - Buddah - Pest
???? betyr det at hesten min er buddhist eller?

Opprinnelig postet av hestefreek

Haha Enten er hesten din buddist, den kommer fra budapest, eller den har pest. Hvis det er sistnevnte hadde jeg holdt meg laaangt unna hesten din og solgt den før folk finner ut av det

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Susannnnn

Skrevet - 23/08/2006 :  23:45:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette var jo bare snålt!
Desverre tror jeg VELDIG mange "tolkere" bare er oppspinn, på samme måte som et horoskop i avisen er.
Om man leser til alle stjernetegnene, vil absolutt alle horoskopene ha noe som du "føler treffer deg". Men alt er bare wild guess og gjennomsnittsskrevet. Slik tror jeg også "dyretolkning" er.
Rett og slett at for eksempel hos en berider, er det vanlig å gå fort frem, hard trening og ofte mye temperament blandt trenerne - slik er det ikke vanskelig å forestille seg hvordan en hest har hatt det hos berider.
Heller ei det hun skriver om at hesten kan være pøbel men ellers snill, alle hester har jo sin lille pøbel side!
TULL OG TØYS!!!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.