hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dekken???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  19:32:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hege J!
Ikke barber nå!!Da kommer hesten til å få GRUUUSOM svine pels.Desuten kommer den til å bli kjempe plaget av innsekter.Hva men å gi den noe vitaminger for pelsen?

Opprinnelig postet av Hanniball

Hva mener du med vitaminer? Og når kan jeg barbere? Tror jeg barberte min forrige i oktober.
Stakkars hesten svetter jo ihjel nå...

Hege Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  20:53:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Peslen fungerte helt "etter boka" når jeg hadde mine uten dekken, så var ikke noe problem.. men det er så mye mer praktisk med kortere pels og lettere å stelle. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 20/08/2006 :  21:13:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg satte Vickie inn på stallen på fredag, så nå er det slutt på beitesesongen for hennes del. Pga litt lite med gress og gufne netter i det siste så innbiller jeg meg at hun synes det er godt å komme inn igjen på nettene.

Regner det så får hun på seg regndekken, men stalldekken og tykkere dekken venter jeg med til det blir kaldere i luften.

Barbering er uaktuellt for mitt vedkommende, hun får den pelsen hun får. Men jeg tror hun har stått kaldt forrige vinter før hun kom til meg, for hun var ganske så langåret i vinterpelsen sin. Jeg satser på å kle litt bedre på henne nå til vinteren slik at hun ikke skal få så mye pels.

Da bruker jeg tykt stalldekken eller ulldekken på ekstra kalde netter, og vinterdekken, event ulldekken under ved ekstra kalde vinterdager.
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  21:25:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min står ute om natta nå...Egentlig hele året. Men nå på nettene er det bare 4 grader ute :S
Har tenkt å ta på han et dekken, men må liksom kjøpe det først..Tenkte kanskje på et foret regndekken først og så heller et vinterdekken med et fleece eller ulldekken under? Eller hva syns dere? Noren tips/forslag?
Blir jo ganske kaldt her nord om nettene... På det kaldeste blir det jo bortimot 15- 20 minusgrader....Særlig med havet ....

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  22:39:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hege J!
Ikke barber nå!!Da kommer hesten til å få GRUUUSOM svine pels.Desuten kommer den til å bli kjempe plaget av innsekter.Hva men å gi den noe vitaminger for pelsen?

Hva mener du med vitaminer? Og når kan jeg barbere? Tror jeg barberte min forrige i oktober.

Opprinnelig postet av Hege J

Er ikke så veldig inni vitaminer.Men finnes jo både for og vitaminger for å få finere pels..

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 20/08/2006 :  22:54:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hans og bruke dekken.. i fjor var han barbert og gikk på utegang(med et ekstra tykt dekken da så klart). Før gikk han uten dekken hele året, men pelsen er så mye bedre å stelle når den er redusert, og han er lettere å holde på med treningsmessig og..

M&MN_friesergutt: skjønner hva du mener, er for min egen del jeg har dekken på han.. lettere å stelle og trene og sånt han "virker" helt fint uten dekken, men for meg blir det mye lettere med mindre pels, så jeg har valgt å "gå over" til dekken på han.

jeg bruker vinterdekken på min hest jeg, men jeg venter til det blir så kaldt at han trenger det, bruker dekken fra 2 grader og nedover, min frieser blir ikke langhåret, så må bruke dekken, ser bare ikke vitsen i å bruke det ennå ;)
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  22:59:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Ingen dekken fra april til september her
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 20/08/2006 :  23:02:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
-Korak-
Ville nok gått for ull under. Mange som sier fleece er så bra, men hvis jeg selv går med fleece underst og blir svett etter feks en ridetime da blir jeg kald etterpå. Synes ikke fleece er så bra til å transportere bort fuktigheten. Ull er gull derimot.. Fleece er veldig godt og varmt når du fryser, men ikke hvis man er fuktig... Og virker det ikke på meg, legger jeg det hvertfall ikke på hesten min...
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 21/08/2006 :  09:11:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
M&MN_friesergutt: er nok ikke vits i å bruke det enda da nei.. fint for både deg og hesten:) svarten får laaaaaaaaaaaaang og tykk bamsepels hvis ikke:p Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/08/2006 :  10:52:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
jeg har ikke barbert jenta mi siden jeg fikk henne (6 år siden) nå skal hun stå i en stall med islandshester, skal bruke flees dekken på henne å har et tynt bobledekken om det blir for kaldt, vil helst ikke ha masse dekken på, bruker e bucas turout all in one på viteren ute(foret). Skal kjøpe et annet vinterdekken soon, litt billigere enn bukas for å ha noe å skifte på.
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 21/08/2006 :  11:34:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
-Korak-
Ville nok gått for ull under. Mange som sier fleece er så bra, men hvis jeg selv går med fleece underst og blir svett etter feks en ridetime da blir jeg kald etterpå. Synes ikke fleece er så bra til å transportere bort fuktigheten. Ull er gull derimot.. Fleece er veldig godt og varmt når du fryser, men ikke hvis man er fuktig... Og virker det ikke på meg, legger jeg det hvertfall ikke på hesten min...

Opprinnelig postet av ked

Ja jeg tror også jeg skal ha ull under, ull er jo varmt selv om at det blir vått, mens fleece blir vått og kaldt...Men skal jeg ha ull det under et vinterdekken eller et regndekken?
Egentlig så tror jeg at jeg skal satse på et ulldekken med et regndekken over nå om nettene,...Hvis jeg ikke finner et fôret regndekken da.

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2006 :  11:34:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
-Korak-

Opprinnelig postet av ked

Helt enig med Ked. Ull er suverent. Vet dere at fleece er smeltet resirkulert plast? Det finnes ullfleece også men det er utrolig dyrt.
Fleece kan nok duge som slenge-overteppe men når det kommer til varme, pustende og isolerende dekken er ull i særklasse.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2006 :  11:36:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hege J!

Opprinnelig postet av Hege J

Er ikke så veldig inni vitaminer.Men finnes jo både for og vitaminger for å få finere pels..

Nei pelsen på henne er kjempe fin! Den er helt blank og sunn. Problemet er at den er så lang. Passer ikke når man trener rimelig hardt...

Hege Gå til toppen av siden

Optigbørs Suzett

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2006 :  15:22:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min går uten dekken, men hvis det regner eller pluttselig blir kaaldt og masse vind så går hun med regndekken ute.

Hun skal barberes til vinteren, for hun får masse bamsepels^^ Men skal jo trene henne gjennom hele vinteren, så da blir hun så svett. Så begynner nok med et tynt dekken når det blir kaldt, men venter med tykke dekken til hun skal barberes..

Mvh Sofie

-en virkelig god trener lytter når hesten hvisker, og hvisker selv tilbake-
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 21/08/2006 :  20:02:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det bedre å bruke regndekken med fleecedekken under hvis det er kaldt eller et ordentligt vinter/bobledekken??
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.