hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Barbering
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Barbering
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

kjers

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  19:05:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei, jeg har et spørsmål.
Jeg skal sette ponnien i hardtrening i vinter, og jeg har funnet ut at jeg skal bareber. Han hadde vinterpels ifjor, pga at jeg ikke skulel trene han så mye, og da var det like greit egentlig. Når skal jeg barbere han, hvor mange ganger og når er det man skal slutte?

kjers

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  19:41:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
OJ! la inn på feil plass! beklager..! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  20:51:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jaja, kan svare uansett jeg =)

Jeg pleier å barbere hesten min i midten av oktober første gang (uken etter OHS som oftest. Litt greit å ha litt pels den helgen da hestepasseren har henne for meg, og hun stort sett bare har henne ute på beite/luftegård) og i slutten av desember andre gang. Flere ganger pleier ikke jeg å gjøre det.

Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  22:03:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
i fjor barberte jeg i starten av oktober og i midten av januar...det holdt det =)
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  23:02:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg barberer min i begynnelsen av november, for da holder det med kun en barbering hele vinteren.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  23:31:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Rundt Oktober, og en gang til i Desember, om det blir nødvendig.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  13:20:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Det vanlige er å barbere første gang når hesten har satt en del pels (ca. i oktober). Etter det kan du barbere når det treng, sjeldent oftere enn en gang i måneden. Er du nøye med dekken slik at hesten ikke setter ny pels, holder det med 1-2 ganger i løpet av en sesong.

Eventuelt kan du begynne å bruke dekken akkurat i det hesten begynner å vise tegn til å sette vinterpels, og dermed holde pelsen naturlig kort. Jeg syns dette er mye penere, i tillegg til at du slipper arbeidet med barbering. Jeg har brukt denne metoden de to siste årene, og vært veldig fornøyd med det. Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt. Noen syns for eksempel at det er mye arbeid å begynne med dekken såpass tidlig, og du kan risikere at hesten din setter pels selv om du er nøye med dekken, og altså må klippe den likevel.
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  13:39:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Enig med Natalie. En gang i november, for dqa holder det med en runde barbering
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  14:21:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg barberer 3 ganger(august, oktober og desember). er også nøye med dekkenbruk. hesten min setter veld mye pels og vi er ute å konkuerer en del. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  17:23:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Eventuelt kan du begynne å bruke dekken akkurat i det hesten begynner å vise tegn til å sette vinterpels, og dermed holde pelsen naturlig kort. Jeg syns dette er mye penere, i tillegg til at du slipper arbeidet med barbering. Jeg har brukt denne metoden de to siste årene, og vært veldig fornøyd med det. Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt. Noen syns for eksempel at det er mye arbeid å begynne med dekken såpass tidlig, og du kan risikere at hesten din setter pels selv om du er nøye med dekken, og altså må klippe den likevel.
Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Vet om flere som gjør det på denne måten, men personlig synes jeg det blir vel tidlig å begynne med dekken allerede midt på sommeren (siden det er når sola snur at hester begynner å sette vinterpels, min har satt masssse pels). Så lang dekkensesong skal hesten min få slippe (hun er ikke særlig fan av dekken, så jeg slutter med dekken så tidlig som mulig på vårparten også).

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 27/08/2006 :  15:29:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Vet om flere som gjør det på denne måten, men personlig synes jeg det blir vel tidlig å begynne med dekken allerede midt på sommeren (siden det er når sola snur at hester begynner å sette vinterpels, min har satt masssse pels). Så lang dekkensesong skal hesten min få slippe (hun er ikke særlig fan av dekken, så jeg slutter med dekken så tidlig som mulig på vårparten også).

Opprinnelig postet av Natalie_S

Jeg bruker denne metoden, og Don går fortsatt ute døgnet rundt uten dekken. Dette har jo selvfølgelig litt med den utrolig sommeren vi har hatt i år å gjøre, men i fjor begynte jeg ikke med dekken før noen og tjuende august. Da hadde Don begynt å sette bittelitt pels, men ikke så mye at det gikk utover treningen. Og litt pels er det jo egentlig bare deilig om de har.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.