hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dekken???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Hesteelsker2

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  09:31:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva slags dekke bruker dere nå?...
Bruker dere sommerdekken på kvelden og uten dekken på dagen?

Hanniball

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  09:45:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Akkurat nå bruker jeg ingen ting.Annet om det regner,så står han med regn dekken ute.Men begynner nok snart med sommerdekken på natta.Må se hvor kaldt det blir i stallen.
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 19/08/2006 :  10:26:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nope! Ingen dekken enda!
Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 19/08/2006 :  10:35:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke dekken enda, jeg skal vente til jeg har barbert ham når han får vinterpels, evt. ta på et tynt uteteppe hvis været blir fort kaldt. Men ikke enda! :O
- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  10:46:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Ingen tepper nei. Skal bruke litt vinterdekken og fleecedekken når det blir kaldt da og hun er barbert.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 19/08/2006 :  11:58:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min står med fleccedekken inne og regndekken ute nå. Hun har begynt å røyte å gidder ikke at hun skal sette pels allerede! Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  02:35:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min står på utegang året rundt og begynner med regndekken når høstværet kommer, og går over til tykkere dekken jo kaldere det blir.. :) Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  03:19:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Hesten står på beite forsatt - så trenger vel ikke å nevne at han ikke står med noen tepper for øyeblikket?

Men ellers tar jeg på fleeceteppe ved kalde netter og tynt fôret regndekken ute ved stygt vær.
EDIT: Dette ved sommertiden

Nå har jeg en åring så dekken bruk nevnt ovenfor gjelder for ham sånn ellers også vertfall ved ekstremt mye rein, men ved eldre hest så går det tykkere utpå vinteren. Men nærmer seg 2 års alderen så vil nok bruke et lite stykke tykkere tepper senere.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 20/08/2006 03:23:25 Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  12:48:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er vel en av de som er god til å begynne for sent med dekken.. Vil ikke ha så masse pels på svarten, og han er et mareritt å barbere.. så da blir det dekken! han røyter og nå.. burde han gå med et tynt regndekken på natta? tenkte bare at et regnedekken varmer jo ikke noe.. så er d egentlig noe "vits" i det for pelsen sin skyld? og så er d jo så varmt enda... *dilemma dilemma*.. alle tips taes i mot med STOOOOOOR takk Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 20/08/2006 :  13:13:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
hvis du har hesten mye ut gneretlt året rundt, så er det klokt å l hsten bygge opp sitt
"eget dekken" i form av fettbelegg i pelsen og pels generelt.. tror det erviktig å huske på at hesten har en trivselstemperatur på mellom 4 pg 8 grader, og at vi ikke må menneskelig gjøre dem totqlt... sel vskulle jeg gjerne hatt min med "kort pels" året rundt, men det er jo en grunn til at han setter mere pels i vinterhalvåret :P men men, vi er jo alle forskjellige med forskjellige meninger, tror bare det er viktig og ha litt sunn fornuft ;)
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  13:40:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ikke dekken annet enn når det regner nå i sommer. Men jeg har et lite problem med pelsen til "lillemor" nå, hun har fått skikkelig vinterpels etter beitet og hun svetter over hele kroppen bare jeg galopperer en liten runde... Må jeg barbere, eller vil hun miste litt pels utover høsten? Hun røytet mye rett etter beitet, men nå røyter hun ingenting og er skikkelig langhåret.. Har tenkt på å "provosere" fram røyting med dekken, men det er jo så varmt i Trondheim for tiden!

Er det noen som har et tips eller to? :)

Hege Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 20/08/2006 :  13:46:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Begynner å legge på tynt foret regndekken ute nå jeg. Vil helst slippe å barbere hesten min, og da begynner jeg tidlig med dekken, så får han ikke så lang vinterpels håper jeg. 1. september kommer dekkenet på på hel tid. Da et Bucas turn out med ingen for inni. og så bytter jeg til tykkere etterhvert... Så får vi se hva vinteren bringer av tempraturer. Sist vinter hadde han lang pels, og da sier folk at han av vane vil få det i år også... men vi får se hva som skjer når dekkenet kommer på... Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  14:27:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svarten går på utegang, men møtte ikke på noen problemer ved å redusere pelsen hans og bruke dekken.. i fjor var han barbert og gikk på utegang(med et ekstra tykt dekken da så klart). Før gikk han uten dekken hele året, men pelsen er så mye bedre å stelle når den er redusert, og han er lettere å holde på med treningsmessig og..

M&MN_friesergutt: skjønner hva du mener, er for min egen del jeg har dekken på han.. lettere å stelle og trene og sånt han "virker" helt fint uten dekken, men for meg blir det mye lettere med mindre pels, så jeg har valgt å "gå over" til dekken på han.

Rosalita har og satt en del pels alt.. hvis pelsen forstetter å "vokse" vil hun nok bli barbert.. Merket den forskjellen på henne sist jeg klippet av henne pelsen.. men får se hvordan den "ter" seg. håper å slippe å klippe henne igjen...
Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  14:31:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
min går med dekken stort sett hverdag ute nå...men ikke hver dag det blir lagt på ;) prøver å forhindre at hun setter for mye pels...gidder ikke å barbere før i september/oktober, og hun begynner å bli litt lodden ;)
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  17:19:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Hege J!
Ikke barber nå!!Da kommer hesten til å få GRUUUSOM svine pels.Desuten kommer den til å bli kjempe plaget av innsekter.Hva men å gi den noe vitaminger for pelsen?

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  17:54:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm... mye miksmakserier her ang pelssetting. Nå baserer jeg meg på et mer naturlig hestehold hvor hesten skal fungere på sine egne premisser så her er ikke noe dekken på lenge enda. De går ute døgnet rundt sommerhalvåret, eneste grunnen til at jeg tar dem inn i ny og ne er innsekter.
Om vinteren får de regnteppe eller vinterteppe ved snestorm. De er i fullt bruk hele året, ingen barbering og det fører ikke til noe problem for oss i alle fall. Etter tur står de inne 2 t og tørker og så ut igjen. Setter ikke så mye pels og dessuten er vinterpelsen skapt for å transportere fukten ut fra kroppen. Den innerste pelsen tørker kjapt selv om den er litt våt ytterst.
At det ikke ser så fancy ut er jo en annen sak, men det bryr meg ikke (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.