hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Varmblods+Araber = ??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Varmblods+Araber = ??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  22:04:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Hej hej.
Har ei venninde som nettopp har bedekt sin Varmblods Hoppe på ca 160, litt kraftig men ikke spesiellt svær. Med en Araber hingst på 150, litt bred over baken og litt frodig araber.

Spørsmålet mitt er om det er noen som har bilder av en slik blanding. Araber+ Varmblods! Takk for bilder eller henvisning til sider med bilder :)

sooove ja takk

Lopke

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  23:52:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var det traver eller Norsk varmblod?? Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  18:14:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Varmblods traver jah. treg til å svare jeg :)
sooove ja takk Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  18:34:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Syns jeg så noen til salgs med bilder på finn.no / dyrenett
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  20:44:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Hvorfor kunne hun ikke bare bedekke den med en traver, og fått ett lovlig føll da?
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  21:30:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Får nok ingen lovlig/registrertbar hest nei! Kun hestepass som tråde i kraft 1. Januar 06 - hestepass fpr blanding raser
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 18/08/2006 :  22:52:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
var vel ikke det som var spørsmålet da.. du kan jo søke på vipsidene,kanskje du finner noe der? Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  11:26:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg hadde ei hoppe som var av den blandingen, men har ingen bilder desverre. Hun var kjempe fin ihvertfall. Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  16:32:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
fordi hun ikke ville ha en traver, hun skal bruke den som ridehest og trenger helle ringen "papir" ol på den! Hun kunne joo funnet en fin varmblods men det var liksom ikke det hun ville ha ! jaja

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  16:33:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
JaMaBlueSky: hvordan var hun og ri ? ble hun kort eller lang i ryggen, skimmel eller bare brun, har sett en på Finn og den syntes jeg var så fin. men denne araber hingsten er gasnke liten så regner med en litt mindre hest (krysse fingre)

crusabell

» VIP

Skrevet - 19/08/2006 :  17:53:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har sett bilde av en da.. den var helt brun,så ut som en edel liten ridehest. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  19:55:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
NÅ forstod jeg ..... Hun vile ikke bedekke med en vb traver fordi hun ikke skulle bruke den som traver? Ehm, det har jo ingenting å si - avkomet vil forsatt ha litt traver ¨nykker¨ siden moren er traver, og man trenger nødvendighvis ikke bedekke to vb travere KUN hvis di skal starte løp..

Vile også heller bedekt å fått en ¨lovlig¨ hest - dette avkomet vil jo aldri få papirer. Trode venninna di at dersom hun bedekte med en vb traver så vile ikke hesten få papirer? Det er faktiskt det motsatt nå-den kunne, men nå er avkomet bl. og dermed er svaret nei.

smulemor

Skrevet - 20/08/2006 :  03:09:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå er det ikke spørsmål om registrering TS spør om da ;) Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  09:48:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uansett spiller det liten rolle no når hoppa er bedekt, det er forseint å påpeike at det ikkje er loveleg.

Ej anntek at hingsten ikkje var kåra så hvilken hingst var det?
"vanleg"araber, anglo, fullblods etc araber?

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  18:14:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
JaMaBlueSky: hvordan var hun og ri ? ble hun kort eller lang i ryggen, skimmel eller bare brun, har sett en på Finn og den syntes jeg var så fin. men denne araber hingsten er gasnke liten så regner med en litt mindre hest (krysse fingre)

Opprinnelig postet av Tia+Choice

Hun var veldig fin å ri, men var skikkelig stri når vi kjøpte henne. Ble mye bedre etterhvert da. Ellers en stødig og trygg hest.
Hun var lang i ryggen.
Var svartbrun. Veldig fin hoppe!
Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  19:11:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Ok- høres pæn ut.

Og til Don pedro: Det er ikke det som er saken for henne om hun får den registrert eller ikke. Hun ville ha en mindre ridehest ( forhåpentligvis blir den dette siden araber hingsten er liiiten) Og hun ville ikke ha mer traver inn i blodet samtidig som hun vil bruke sin egen hoppe som har et vanvittig fint gemytt og som er en veldig fin ridehest. Hun kunne kjøpt et føll ja, men saken er vel den at hun vil være med og oppleve drektigheten til hoppa si og følling og oppfølling senere og innriding osv. Saken er ikke verre enn at hun ikke ville ha mer traver enn det er!

Dette var en vanlig Araberhingst. Ingen anglo. På sine eldre dager

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.