hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ny hjelm
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Ny hjelm
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  13:20:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg tror kanskje jeg bør skaffe meg en ny hjelm snart, da jeg tviler på sikkerheten til den gamle siden den har falt i bakken noen ganger. Jeg har ikke falt av mange ganger, men det hender den ramler ned fra hylla Jeg har en sånn Casco-hjelm, som ser ut som en sykkelhjelm.

Hva bør jeg kjøpe nå? Jeg har vært veldig fornøyd med Casco, siden det er kjempegod lufting i den. Disse tette spranghjelmene vil jeg ikke ha (GPA, EuroLite osv), de syns jeg blir for varme. Vanlige fløyelshjelmer blir også for tette. Jeg kan jo såklart kjøpe meg en ny Casco, men jeg er ikke så sikker på at disse holder ved et hardt fall. Hjelmen må også være pen, siden jeg starter mye dressur, så helst i én farge, uten for mye "dilldall". (Casco'en er vel kanskje ikke den peneste den heller, men den er i allefall helt svart.)

Og en ting til: hvor kan jeg få tak i en dressurhatt som passer hodet mitt?? Jeg har prøvd de andre på stallen sine, men enten er de for runde, eller så er de for smale og avlange.

Noen forslag?

Kenzo&Buster
Diamantene<3

Opal

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  14:29:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke du skal bekymre deg for at Casco hjelmene ikke tåler litt juling. Har selv landet på hodet (bokstavelig talt) og både hode og hjelm var like hele! Hvis du liker den så kjøp en ny sånn! Selv synes jeg den ble litt "vinglete" og har konvertert til Euro Lite.

Hva med å få sydd en hatt etter mål hos hattemaker?
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  15:36:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg har også hatt en Casco "sykkelhjelm". Valgte etter ca ett års tid å bytte den ut, da jeg ikke følte at den beskyttet hodet mitt tilstrekkelig. Syns den satt for høyt opp, og beskyttet nederste del av bakhodet dårlig osv, og syns også at den var veldig stiv, og har dermed ingen ettergift dersom en skulle deise i bakken. Skulle man være så uheldig å lande med ansiktet ned, så bretter ikke skjermen seg i det hele tatt, og det er fort gjort å få en knekk i nakken.

Så på begynnelsen av 2005 kjøte jeg meg en hi-lite pro plus hjelm hos Hööks for kr 779, og denne har jeg vært veldig fornøyd med. Jeg var også litt redd den kom til å bli for varm, men syns ikke det har vært noe problem. Den er lett og god å ha på seg, og jeg syns heller ikke at den er så veldig varm. (Hvis man ikke skal ha hjelm av typen sykkelhjelm, må man nok uansett beregne seg på at det kan bli litt varmt når man trener på varme sommerdager..)

Klippet fra Hööks:

HI-LITE PRO PLUS HJELM
En heftig CRW® Exclusive-hjelm med mange funksjoner for økt komfort og sikkerhet.
- Ventilasjon foran, bak (to steder) og gjennom knappen
- Fuktighet ledes lett bort
- Utrolig sval og deilig
- Myk skjerm for redusert skaderisiko
- Justerbar rem med trukket bakkappe
- Trukket med Chamude (mikrofiber-peau de pêche) som er behandlet så den tåler vann og smuss.
- Funksjonsfôr (coolplus) som er lett å vaske
- Vekt ca. 430 g

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  16:02:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Kjøpte en Roping hjelm, ser ut som eurolite og hjelmene (nymoderne) som hooks har, er svert fornøyd... Bare det at ved lengre turer på bane eller tur så begynner det å trykke i panna, den virker for liten der..... men om jeg går opp 1 str så blir den alt for svær...

Er god lufting og ikke mye dilldall.....

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 16/08/2006 :  17:41:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har samme hjelm som Wenche og synes den er supergod! Deilig å ha på og ser helt grei ut. Dessuten er prisen overkommelig nok til at man kan bytte den ut med jevne mellomrom

Beste hjelmen jeg har hatt
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  17:54:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
På børjes har de en GPA-kopi med ventilasjon til under 500 kroner. Mona (weingi) har den, jeg syns den er veldig pen, tror den er veldig god også.
Men jeg er CASCO-fan, selv om de ikke er de peneste på markedet
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  21:30:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Whitaker hjelmen!!
Den er stilren og utrolig god å ha på hode!!Jeg kan gå med den i evigheter jeg(ja,glemte å ta den av meg en gang..)
Den er litt dyrere enn de andre som er nevnt her(2800 eller no) men du får en utrolig kvalitet og behagelig hjelm..Og det er vel det som er viktig?Jeg anbefaler den hvertfall=)
Den er jo veldig pen å ha til dressur også!=D

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  22:55:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Whitaker hjelmen!!
Den er stilren og utrolig god å ha på hode!!Jeg kan gå med den i evigheter jeg(ja,glemte å ta den av meg en gang..)
Den er litt dyrere enn de andre som er nevnt her(2800 eller no) men du får en utrolig kvalitet og behagelig hjelm..Og det er vel det som er viktig?Jeg anbefaler den hvertfall=)

Opprinnelig postet av Hanniball

Oh, så enig så enig.. Skjønner ikke hvorfor flere har sånn.. Da får jeg bare flere missunlige blikk. Heheh..
Men det er klart, er man renspikka dressurrytter kjøper man hverken sånn hjelm, GPA eller Eurolite.. Da ser det bare ut som en sprangrytter har kjørt til feil stevne. Da ville jeg kjøpt Champion eller no, en helt enkel fløyell med svarte "ørebånd".

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  23:13:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Whitaker hjelmen!!

Oh, så enig så enig.. Skjønner ikke hvorfor flere har sånn.. Da får jeg bare flere missunlige blikk. Heheh..
Men det er klart, er man renspikka dressurrytter kjøper man hverken sånn hjelm, GPA eller Eurolite.. Da ser det bare ut som en sprangrytter har kjørt til feil stevne. Da ville jeg kjøpt Champion eller no, en helt enkel fløyell med svarte "ørebånd".

Opprinnelig postet av Challe_og_Mille

Ja, det er akkurat det jeg mener! Dressur er dressur - pinlig stivpynta, men det er bare sånn tradisjonene er. Og da syns hvertfall ikke jeg at det tar seg ut å komme i en typisk "spranghjelm"..

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 17/08/2006 :  23:48:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har denne ridehjelmen jeg, og jeg er utrolig fornøyd med min! Mange forbinder den med sprang, men jeg synes ikke det spiller så stor rolle. Jeg liker å være litt annerledes og jeg bruker denne hjelmen uansett hva folk forbinder med den og ikke. Jeg har marineblå med blå stripe, så den synes heller ikke så godt. Jeg ville virkelig anbefalt deg denne, Ingvild ;-) Lett, sitter godt på hodet og blir ikke klam. Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  09:48:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Whitaker hjelmen vil jeg ikke si er så sprang aktivgsynes det er en kjempe fin dressur hjelm også!Mange dressur ryttere har,eller kunne kjempe gjerne tenkt seg denne hjelmenHva er så sprang over den?Det er jo en fløyels hjelm,med sånn lær "feste reim" under eller hva det heter..
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  10:52:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Whitaker hjelmen vil jeg ikke si er så sprang aktivgsynes det er en kjempe fin dressur hjelm også!Mange dressur ryttere har,eller kunne kjempe gjerne tenkt seg denne hjelmenHva er så sprang over den?Det er jo en fløyels hjelm,med sånn lær "feste reim" under eller hva det heter..

Jeg har aldri sett denne hjelmen (eller, mulig jeg har sett den, men ikke visst hva slags hjelm det er), har du et bilde av den??

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  11:20:17  Vis profil  Svar med kopi av melding

Tafset litt på den da jeg så på hjelm, men fant ut den var for dyr. Synd, for den er lekker.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  11:52:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Aha, den har jeg sett. Finnes den ikke med svart reim? Hvor mye koster den?
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  12:24:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
finnes ikke med svart reim nei,men finnes i svart fløyel.Synes det er fint med det lær reim greine jeg!Jeg betalte 2800 eller 2900 for den tror jeg...
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 18/08/2006 :  15:01:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal også skifte ut hjelmen min. har en sånn sykkelhjelmliknende,men har begynt å tvile litt på om den er særlig sikker. reima som man har rundt hodet har nemlig løsnet fra hjelmen..

nå skal jeg prøve å legge inn bilde her for første gang så ikke kvel meg om det blir feil. dette er hjelmen jeg har tenkt å kjøpe:

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.