hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilket bitt!?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hvilket bitt!?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Torpedo

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  17:35:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg har brukt pessoa bitt på nederste ring etter en ridelærer sine anbefalling ettersom hvor mild/hard jeg er i hånden. Men jeg tror ikke det hun sa stemte så veldig. Han går fint med det bittet, men vil gjerne prøve ett annet, for det er tross alt ganske sterkt og det hender jeg drar hakket for mye. Skal ikke mye til før han gaper.

Jeg har egentlig aldri likt pessoa noe særlig heller. Nå vet jeg ikke hvilket bitt jeg skal teste, jeg må nok bare prøve meg frem.

Hesten er utrolig lett å stoppe, trenger omtrent bare bruke stemmen, han svinger også lett. Han er egentlig ganske følsom. Men han blir ivrig der han liker å løpe, eller vet vi pleier løpe. Er det grusvei blir han trippete uansett. Jeg klarer fint å holde han i skritt en hel tur på grus, men om man har klart å holdt han i skritt lange strekninger, og da løper engang, ja da er han trippete resten av turen.

Han blir ganske hard å holde igjen når han vil løpe, noe som er ganske ofte. Er vi på tur er han alltid trippete på flere tidspungt, ofte hele turen med unntak av nedoverbakkene. Om du ikke vil han skal stikke med deg da, må du bruke tøylene en del også. Jeg er rolig når jeg rir, ikke nervøs eller noe, prøver å sitte dypt og godt ned i salen og snakke rolig til han, men det hjelper ikke alltid.

Han er utrolig følsom ellers! Skal ikke store kommandoene for å få han til å gjøre det man vil.

Noen som har forslag til bitt? Det er så vanskelig når han kan være så utrolig stri, men også så utrolig følsom.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!
Redigert av - Torpedo den 18/08/2006 17:36:24

Hanniball

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  17:51:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Hva med å prøve å ri med et tredelt når du rir på bane og steder der hesten ikke blir for heit og vil løpe?

Og dette når hesten legger seg på/biter seg fast i bittet?Jeg har hvertfall hørt at dette hjelper på hester som tar bittet og stikker,fordi det har de rullende kulene på,så de klarer ikke bite seg fast.

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  18:09:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Hva heter bittet? :-)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  19:11:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
2-delt D-ringsbitt med kobberruller?
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  20:41:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Høres nesten litt ut som min hest og jeg bruker det bittet. Hun er ikke stri da, bare utrolig glad Som lett kan oppfattes litt skremmende, men skjenner du henne er hun verdens snilleste! Men det var litt OT det.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  21:25:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Bruker du det bittet Roxy? Våre hester er vel i slekt, omtrent alle i den slekten er ganske lik å ri synes jeg! Faktisk.

Hvor får jeg kjøpt?!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.