hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HVITLØK
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 HVITLØK
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Prince Barclay xx

Skrevet - 21/11/2003 :  19:46:20  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg gir forholdsvis mye hvitløk ( 4 båter pr dag ca) til hesten min, for å styrke immunforsvaret og fordi det skal lege sår hurtigere...

Vet dere hva annet det hjelper mot?? Har dere erfart noe? Jeg har sett at sårene som unghesten min får, ikke hovner så mye opp, gror fortere osv med bruk av hvitløk! Men vil også vite hvis det hjelper mot noe mer!

dede

» VIP

Skrevet - 21/11/2003 :  21:04:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidedede  Svar med kopi av melding
Hei hvitløk hjelper på sommereksem lukten som de får i seg hjelper og holde fluene vekk!!!!! Gå til toppen av siden

tonjejenta

» VIP

Skrevet - 21/11/2003 :  22:40:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det hjelper ikke "på" sommereksem så vidt jeg vet. Men holder myggen og knotten litt borte
slik at de ikke får så mange stikk.
Gå til toppen av siden

dede

» VIP

Skrevet - 22/11/2003 :  21:38:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidedede  Svar med kopi av melding
Ja er det ikke det som er vitsen med det hele og holde mygg og knott bort???
Hvitløk hjelper MOT eksem
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 22/11/2003 :  22:00:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Har et spørsmål:

Hvis man gir hvitløk, hvor mye skal man gi for at det skal hjelpe?

Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden

Prince Barclay xx

Skrevet - 23/11/2003 :  20:32:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hey igjen

Har hørt at man skal gi 1-2 hvitløksbåter hver dag. Men som sagt, jeg har økt dosen litegrann=)
Gå til toppen av siden

dede

» VIP

Skrevet - 23/11/2003 :  21:46:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidedede  Svar med kopi av melding
Hei .
Ett lite tips:
Hvis du kjenner noen i resturant eller gatekjøkken kjeder har de hvitløks krydder på noen gaske store bokser og det er ren hvitløk.
Her betaler jeg for seks store bokser 220 kr og det holder kjempelenge.
For de som bruker hvitløk til hesten sin er dette en billig løsning :)

Gå til toppen av siden

Santanas Cheyenne

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  09:04:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSantanas Cheyenne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSantanas Cheyenne  Svar med kopi av melding
Hvitløk hjelper til å rense blodet for avfallstoffer. Er veldig sunt både for folk og dyr!
Det fåes rent hvitløkspulver til hest på store spann... har brukt dette jeg og det funker fint det

Jo mer jeg lærer, jo mer skjønner jeg at jeg ikke kan...
- Olrun -
http://www.morganhorse.no
Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  16:44:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Hvitløk hjelper mot knott og mygg. er ikke så siker mot eksem. kan noen si meg det??
=D Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 05/12/2003 :  13:00:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Jeg har i hvitløks biter(sånne fra hooks) i fòret og det hjelper på imunfosvart.
~Camilla~ Gå til toppen av siden

vera_

Skrevet - 09/12/2003 :  13:34:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er fint å bruke hvitløk pulver til hester. det er ren hvilløk pulver uten tilsettninger. som du får kjøpt på felleskjøpet. du trenger å bruke 2 skjer daglig å hvitløk får du kjøpt i en liten bøtte som hold lenge. veldig enkel å bruke.

hester trenger egetlig ikke hvitløk men vis din hest har dårlig immunfårsvare eller hoster mye så er det lurt å gi den hvitløk=)
Gå til toppen av siden

Spinnvill=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2003 :  11:24:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er veldig fint å gi hester hvitløk, for det styrker immunforsvaret. Hesten trenger ikke å ha dårlig immunforsvar/hoste mye o.l for å gis hvitløk. Jeg gav hesten min hvitløk i ca 3/4 år, og nå har jeg begynt med det igjen. Jeg bruker hvitløkspulver som jeg kjøper på en hestebutikk, eller hvitløksgranulat, for det støver ikke.
Kenzo - diamanten<3
Gå til toppen av siden

cajeel

Skrevet - 12/01/2004 :  14:37:46  Vis profil  Svar med kopi av melding

Heisann alle heste...OG hvitløksfrelste...
Året 2000 var hoppa mi inne til helsesjekk på Rising Dyreklinikk i Skien. Grunnen var at hu tørrhostet endel, spessielt om jeg travet eller galloperte. Det samme skjedde når jeg tok henne ut fra stallens lune og ut i kulda. Det ble påvisst at hun hadde fått en type astma. Moren hennes hadde det samme og ble til slutt avlivet pga dette, dessverre! Dyrlegen sa jeg kunne ta alle forholdsregler med hesten min, med flaks kunne hun holdes på et stabilt nivå, men aldri bli bedre.. Det sies jo å være arvelig, men jeg tror nok foring med dårlig høy gjennom ett år hadde vel så mye av skylden når det gjaldt hoppa mi.. Om ikke hele skylden, så hvertfall fremskyndende. Jeg fikk resept på et sterkt pulvermedikament som måtte importeres fra utlandet av apoteket. Jeg er imot sterke og unaturlige medisiner, så jakten etter noe alternativt var straks igang! Etter endel utprøving av forskjellig tenkte jeg på hvitløk, siden jeg selv bruker dette som en skremsel mot bakterier og helse generelt. Jeg gav hvitløksbåter til hesten min.. Dette så virkelig ut til å funke!! Jeg kjøpte hvitløkspulver for å lette arbeidet for mine stall kamerater. Dette ble litt for tørt siden jeg ikke gav noe for å blande det ut i på det daværende tidspunkt. Om jeg tok det i vann så la det seg enten på bunnen eller toppen. Jeg spurte en hyggelig mann i en dyrebutikk om han kunne oppdrive sterk og flytende hvitløk. Dette fikk han til slutt tak i...svindyr, men dog!! Hesten min er nå satt på konstant utegang og får flytende konsentrat av hvitløk i vannet hver eneste dag... OG hun er KJEMPEFIN FORM!!! Så jeg sender en hilsen fra min 20 år gamle, men friske New Forest/Araber hoppe, som forteller meg at fler hester vil ha utegang og HVITLØK!!!!
Lykke til!!!
Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2004 :  00:14:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Hei!

Hvitløk styrker immunforsvar, renser blod, og lukten gjør at insekter ikke trives fullt så godt som ellers.
Om mengden av insektsstikk og bitt avtar i noen nevneverdig grad er vanskelig å si, men det er bedre enn ingenting!

Sommereksem er en allergisk reaksjon, som oppstår når hesten blir bitt av et lite insekt som heter flyveknott. Ved å styrke immunforsvaret hos hesten, vil man kunne minke denne allergiske reaksjonen litte grann.

Men alene så fungerer ikke hvitløk mot sommereksem, flere faktorer må inn i bildet. Men det hjelper, og alt som hjelper er bra!

Jeg har gikk hesten min pulver i kraftforet i mange år, hun har allikevel sterk eksem. Men jeg vil allikevel fortsette å gi dette. Hvitløk er sunt!
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2004 :  21:52:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
vet ikke om alt er riktig men har nå hørt d slik da
heyhey
jeg har hørt at vitløk hjelper mot fluer,hoste og at dte gir gody imunforsvar!

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2004 :  22:52:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Jeg bruker også hvitløk, for immunforsvaret. Jeg gir det i pulverform, pulveret kjøper jeg på utlandskbutikk, eller såkalt "pakkissjappe", der koster det for en kilo 60 kr, på hestebutikken må man betale opp i mot 400 kr tror jeg, svindyrt!!!! Jeg merker ingen forskjell fra det pulveret jeg bruker nå, og den dyre jeg brukte før. Han mannen i butikken jeg kjøper hvitløk i maser alltid om jeg ikke skal ha ingefær. Hva er det godt for?? Det er tydelig mange hestefolk der og kjøper hvitløk, olje o.l å ha i fôret til hesten, for han har tydelig litt peil på hva vi skal ha.

-Hanna-
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.