hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skifte av stall, skifte av for, høy og silo..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Skifte av stall, skifte av for, høy og silo..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  14:28:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Skal bytte stall den 20 ende, har nå i 1 mnd byttet fra bygg til byggmiks som gikk bra, så det er vel ute av verden nå, men i den nye stallen er det silo i luftegården, det er fri tilgang på det når hestene står ute, ine får hestene høy og kraftfor morgen og kveld, skal ha med meg en høybunt fra gamlestallen for å gå over på det nye høyet, men det jeg grubler over er hvordan klare overgangen fra høy til siloen som er ute?? Er bare en luftegård så det å dele den tror jeg kansje blir litt vanskelig, kan jo være at han går med på det men om ikke, hva skal jeg gjøre da? Har ikke mulighet til å ta med silo til stallen er jeg i nå å begynne tilvenning der, men om den nye stalleieren ikke vil dele opp luftegården skal jeg heller la garsy stå inne å dele 50/50 med høy og slilo eller??

Tips? Garsy fikk silohøy en gang i tiden, det reagerte hun på med klumper i pelsen men ikke no kløe, og hun kastet seg over siloen... Så hun har spist det før samt i sommer når beitet ble gresset ned fikk hestene minirunball men er jo ikke av samme graset....

Garsy du er verdens beste!

rusket

Skrevet - 08/01/2007 :  22:30:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min gikk fra høy - til beite - til rundball. Syns han har hatt en del diare (som skal sjekkes opp av veterinær nå). Særlig overgangen til silo ga mye diare, men det stabiliserte seg. Etter jeg ga riktig vitamin/mineraltilskudd så syns jeg diareen har blitt mye bedre. Men nå går hesten min KUN på rundball, så gir høy nå og da for å stabilisere.

Jeg lurer på om ikke hesten til Stina og Tojo (vip) var plaget med kuler i pelsen pga silo, og måtte kutte ut. Men er litt usikker, du kan jo høre med henne?

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Hege20.

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  23:58:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHege20.  Svar med kopi av melding

Hesten kan i alle fall ikke plutstelig få fri tilgang på silo.
Det aller beste hadde vel vært og begynt tilvenning der hun står nå.
Det er vel ikke så mye arbeid å sette opp en midlertidlig luftegård?
Siste utvei er å ha henne inne den første tiden ja.
Jeg ville aldri ha tort å slippe min hest på fri tilgang uten tilvenning nei.
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  13:45:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Det med å få silo i stallen jeg er i nå er umulig har ikke bil til å kjøre det opp og ingen til å hente det fr meg... nei han fikser sikkert luftegård ja, menneh om ikke lar jeg henne stå inne, seff vil jeg ikke slippe henne på fri tilgang.... Hun får tilskudd som biotin og noe hesteolje for blodårer og slike ting.... men ikke mer... samt byggmiks med noe mais og greier som ridesenteret jeg kjøper det på har mixset sammen for å få ei mølle til å fikse det...

Det med kulene, tror ikke det skal være noe problem, var jo silo høy, silo høy og silo er det det samme kansje? I alle fall så var det ikke ubehagelig å gikk bort ganske fort etter vi slutta med det... menneh... tror nok det skal gå*håper det*

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Hege20.

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  23:27:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHege20.  Svar med kopi av melding

Det ordner seg sikkert, -bruker å gjøre det
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  13:01:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Ja nå er det transport nå.. er jo drit glatt da... så spørs om vi kommer oss opp siste bakkene, er jo bare bakker oppover til stalen i 3 km så

solanju

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  19:03:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
du får ri da vettu.. hihi. Så skjer det hvertfall ikke noe med transporten MEd hest på..
når det kommer til silo og hest, syns jeg alltid det er trøbbel med silo i forhold til høy jeg, og bruker det ikke. men hvis jeg hadde vært nødt, hadde jeg nok begynt VELDIG forsiktig, noe som i ditt tilfelle(om det hadde vært meg) hadde betydd at hesten måtte være mye inne de første ukene! Hvis du har en hest som skal ha 10 kg høy, ville jeg ikke tatt sjansen på mer enn et par kg i begynnelsen, og brukt litt tid på å venne den til det. Hvor lang tid bruker en hest på å spise 2 kg silo... vanskelig å si. min hest ville sikkert gafla innpå det på halvtimen liksom.. og det er jo litt lite utegang da, må jeg si.. du kunne ikke fått med utleier til å gå med på å fore hestene noen ganger om dagen da, til din hest var regulert på silo sånn som de andre. Litt jobb, men det går jo faktisk an å kløyve og lempe siloballen inn i porsjoner...

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 17/01/2007 :  15:33:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Tror ike han går med på det, men skal prate med han på fredagen om han er i stallen... Hørt med ei hun da at jeg måtte bare fore masse med høy slik at hun ike var skrubbsulten når hun ble sluppet ut, kansje hun ikke får tilgang heller ettersom hun er ny i flokken... Nei får snakke med han fr han har hatt hester (nye som han har vendt på) så finner vel ut av noe...
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.