hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - BAROKK RIDNING
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 BAROKK RIDNING
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  17:04:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hva er egentlig barokk ridning og hvordan utøves den i praksis? Ser bilder av folk som rir barokk, hvor hestene går kraftig samlet på lange tøyler. Hvor i landet kan man lære barokk ridning? Og til sist, er dette en sunn og god ridegren for både hest og rytter?
Noen som kan fortelle meg mer om barokk ridning?
Takknemelig for svar

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  18:14:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
barokkridning blir kalt dressur for hesten sin skyld.så kan på ingen måte tenke meg en bedre måte å ri hesten på..bare å søke litt,så er det alerede noen gode tråder om emnet.å noen ikke fullt så gode.hehe..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  20:30:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som heolder helge kurs i det på sørlandet? kr.sand området eller noe? Har sååååååååååååååå lyst å ha svarten med på det:) Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  21:38:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
http://www.barokkridning.no/

Solveigs fjordhingst Pan er så ufattelig vakker! Ah...

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 09/08/2006 :  21:46:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor i landet holder du til??
Ride with the wind Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  22:31:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det her virke skikkelig spennande ! Definitivt noko ej skal snuse meir på framover..
Ej fikk såvidt fatta interessen for barokkridning for mange år siden men har igrunn gløymt av det i perioden uten hest.
Alt e so spennande no, for 5år siden når ej sist hadde hest så var det mange færre muligheter, både pga økonomi, min alder og mine og hesten min sine begrensninger mens no har ej blanke ark og fargestifter til...

Blir litt gla kvar dag over endelig å ha hest igjenn så ej måtte bare dele det litt:-)

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 09/08/2006 :  23:00:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Angående kurs i Kristiansand ol. Er kurs ca en gang i mnd på kjos gård utti våksbygd. Men ho Aleksander Myren eller noe i den duren. Gå inn på vip'en til siri20 tror jeg, og skriv til ho i gjesteboka... Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  10:25:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har skrevet i g-boka hennes:) Venter spent på svar.. Kr.sand er ikke så langt fra meg.. + at vi har familie i sykkelavstand til stall kjos.. så det hadde passet utmerket:) *kjempespent* Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  12:32:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
er det noen filmer av dette?
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 10/08/2006 :  12:39:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har noen bilder som ble tatt i går da..ikke verdens beste kvalitet, men jeg kan jo legge dem ut hvis noen er intr i å se?
Dette er relativt ferske unghester da, men det er litt morsomt å se på bildene uansett.

Skal se om jeg ikke får filmet noe neste onsdag.

Gå inn på www.branderup.de og så videre inn på Akademische Reitkunst og så på weiter, som står nede i det høyre hjørnet. Der kan du se videoer av noen av øvelsene.
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  20:31:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Gå inn på www.branderup.de og så videre inn på Akademische Reitkunst og så på weiter, som står nede i det høyre hjørnet. Der kan du se videoer av noen av øvelsene.

Opprinnelig postet av Reaper

Morsomt å se forskjellige videoer, men ble veldig skuffet over capriolen. For den ble utført veldig dårlig, og hvis det er ment som en instruksjonsvideo for hvordan øvelsen skal se ut blir det jo litt feil...

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 10/08/2006 :  20:46:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Irene: Jeg tror ikke det er noen instruksjonsvideo nei, det er nok heller en liten pekepinn på hvordan øvelsene utføres!
men jeg må si meg enig i det, ikke den beste jeg har sett!
Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 10/08/2006 :  22:07:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk ikke sett alle. Men ble også veldig skuffet, ettersom det sies at Bent branderup er den som leder ann i Barokk ridning. I både piaffen og passagen var ikke hesten stabil i formen, og den takta urent... Vet ikke om det er noe som vektlegges, men jeg har nå alltid blitt fortalt at rytme er (nesten) alt.. Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 10/08/2006 :  22:55:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Tror endel av de hestene BB har, er hester med div skader og skavanker, og som brukes så "godt de kan"...

Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 10/08/2006 :  23:19:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
LisaFi: Ja knabstruperen Hugin er jo blind og har hatt mange andre fysiske skader før han kom til Bent.

Må bare legge til et bilde av denne fantastiske ekvipasjen!
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  23:37:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Var på foredrag med Christina Drangel her på onsdag. Kjempespennende! Barokk-ridning er virkelig noe jeg vil lære mer om. Hun var fenomenal til å forklare, og på den praktiske delen ble vi vist samling og strekking av overlinje. Jeg ble overbevist allefall ;)
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.