hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - BAROKK RIDNING
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 BAROKK RIDNING
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  00:51:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hugin hart brekt beinet på tre steder ja.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 11/08/2006 :  09:11:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg begynte med barokk for en liten stund siden,men måtte dessverre gi meg siden lommeboka sa stopp.Det virket som Laban(gampis) likte det,han har hatt litt problemer med å slappe av pga noen ubehaglige episoder før,men når jeg kom på bakken ved siden av han følte han seg mye tryggere.På de få timene jeg hadde så ble han mykere,særlig i rygg/baken og han begynte å gå stabilt i form.Jeg har virkelig tro på barokk,og jeg forventer jo ikke av Laban at han skal klare piaff og levade,og alt det der,men det er en fin måte å bruke hesten på.Har virkelig lyst til å begynne med det igjen,er så heldig å ha en av Solveigs dyktige elever boende et par mil unna,og hun kommer når vi ber om det.Så hvis det er noen som bor i Ringerike/Modum/Oslo el. Bærum omr.,som har lyst til å prøve ut dette, så er det bare å si ifra,så kan dere få nr. hennes...

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 11/08/2006 :  11:17:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå er jeg så heldig at jeg bor like i nærheten av Anne Grundtig, så forhåpentligvis blir det endel timer på meg til høsten! Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 12/08/2006 :  22:58:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Drar opp denne litt jeg.. Noe aktivitet? Fortell, fortell, dere som er på kurs, holder kurs, planlegger å holde kurs... ;) Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 13/08/2006 :  13:51:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
LisaFi: Jeg var på kurs på onsdagen, riktignok ikke et sånt "seminar" kurs, men det er spennende å se på like vel.
Kan si det sånn at jeg satt med øyne, ører OG munn åpen hele timen=P
Jeg ble rett å slett betatt!
Så dette anbefales virkelig, skal på kurs til onsdagen igjen*gledeseg*
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 13/08/2006 :  14:05:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Heldiggris.. Hva drev dere med på timen, da, noen tips? :) Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 13/08/2006 :  14:14:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
LisaFi: det var stort sett relativt ferske hester på kurset (dette er altså et ukentlig kurs som går her som jeg pleier å se på)
Hestene var akkurat satt igang igjen etter sommerferie så det var mest bøyning det gikk i!
De hadde også begynt med galoppfatninger.
De longerte en hest også (imponerende) han var altså så var på kroppsspråket at jeg virkelig satt og måpte!

Skal beskrive litt hva jeg så når han ble longert:
Når hun tok opp hånden sin og sa "stå" så stoppet han, som en øvelse, satte rumpa under seg og stoppet fint.
Så holder hun fortsatt hånden oppe, og hesten står bom, mens hun går rundt han for å skifte hånd, hun peker i den retningen hun vil han skal gå og sier "skritt", og hesten går!
Han har altså lært seg kommandoen og kroppsspråket for hver gangart!

Utrolig flott å se på, du ser virkelig forholdet mellom hest og "rytter" da..

dette ble veldig rotete, men bare å spørre hvis det var noe jeg var litt uklar på.
Hvis du spør litt mer konkret så kan det hende jeg kan svare, men jeg kan ikke så mye selv enda=P

Legger til et bilde av Elike(tror det skrives sånn)

Mai Britt som rir!

Redigert av - Reaper den 13/08/2006 14:16:08 Gå til toppen av siden

alexandra-akademisk

» VIP

Skrevet - 14/08/2006 :  09:16:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Leste bare at det var kommentert Bents side isted. Den Branderup.de siden er fullstendig utdatert og Bent viste ikke engang den fortsatt var oppe. Hans hjemmeside er WWW.BRANDERUP.COM og den er under oppdatering. Bent har jo flyttet til Lolland, så siden skal oppdateres med nye aktiviteter, bilder osv.

Hilsen Alexandra

www.ridekunst.no
Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 14/08/2006 :  11:42:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alexandra: Grunnen til at jeg linket til den, var pga de videoene, for de ligger vel ikke ute på den andre siden hans?
Jeg sitter spent og venter på flere bilder av Bent nå ja=)
Gå til toppen av siden

alexandra-akademisk

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  10:18:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han viste ikke at det var video der. haha.. den siden skal bort og videoene også. er ikke særlig bra videoer, men den "utdannelsesstigen" er veldig fin.

Hans side er under oppdatering, men webmaster skal oppdatere mange sider så det kan derfor ta litt tid.

Hilsen Alexandra

www.ridekunst.no
Gå til toppen av siden

alexandra-akademisk

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  10:56:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er deres definisjon av barokkridning? Har aldi helt forstått meningen med det begrepet, for det finnes utallige ulike retninger innen den såkalte "barokkridningen", de forkjellige lærene kan være vidt forkjellige. Selv rir og underviser jeg i Akademisk Ridekunst (dvs Bent Branderups lære).
Så hva går under begrepet barokkridning?

Mvh
Alexandra Myhren
www.ridekunst.no
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 16/08/2006 :  11:06:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Alexandra: For å si det enkelt.. Vi som har lite peil innen dette kaller det barokk og akademisk om hverandre. Solveig har jo også utdannet seg hos Bent, men henns internettside heter jo barokkridning.no. Så det er jo ikke rart vi "vanlige dødelige" ikke kan skille begrepene

For å si det enkelt: Jeg tror de fleste av oss egentlig ikke vet hva vi snakker om, enten vi kaller det barokk eller akademisk. Men vi vil lære!!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

alexandra-akademisk

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  12:06:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he
Mente det ikke krast overhodet. Glemte smileys her og der.
Vil bare at folk bør være oppmerksomme på de forkjellige retninger innom "barokkridning". Jeg syntes man skal prøve å skille begrepene litt fra hverandre, slik at det ikke blir mer forvirrende enn hva det allerede er
Solveig har jo brukt både barokkridning og akademisk ridekunst, det er jo greit nok men skaper selvsagt forvirring. Men man bør likevel prøve å skille de forskjellige begrepene for læren kan ofte være veldig motstridende. Uten å si att en vei er bedre enn den andre

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  12:30:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
he he
Mente det ikke krast overhodet. Glemte smileys her og der.
Vil bare at folk bør være oppmerksomme på de forkjellige retninger innom "barokkridning". Jeg syntes man skal prøve å skille begrepene litt fra hverandre, slik at det ikke blir mer forvirrende enn hva det allerede er
Solveig har jo brukt både barokkridning og akademisk ridekunst, det er jo greit nok men skaper selvsagt forvirring. Men man bør likevel prøve å skille de forskjellige begrepene for læren kan ofte være veldig motstridende. Uten å si att en vei er bedre enn den andre

Opprinnelig postet av alexandra-akademisk

Jeg la en tråd ut i sin tid om akkurat dette temaet. Søkefunskjonen min er ikke helt bra, men tror bare tråden het Akademisk ridekunst..

Fint om du ville svare på det jeg spurte om der.. Det ble en ganske varm tråd..
Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 16/08/2006 :  12:41:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg også er klar over at det er en viss forskjell på barokk og akademisk ridekunst, men jeg blander disse to om hverandre jeg også fordi jeg rett og slett ikke kan nok om det til å vite forskjellen!

Men alexandra..nå som vi har en ekspert her, Hehe.

Under hvilken kategori går Guineres lære? for han var vel mest "aktiv" under barokken? eller er jeg helt på jorde nå?
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.