hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mobbing av hesten min...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 mobbing av hesten min...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Fröya

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  10:07:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Det var en gang en som mente at Fröya såg ut som et esel... Ja ja, han hadde verken peiling på esel eller hester alikevell. Gadd ikke å hisse meg opp for det. Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  10:59:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt mye rart om hestene mine opp igjennom årene jeg også. Den siste det var snakk om var Tinker åringshoppa mi, der fikk jeg høre at hun lignet på en gammal ponni Ikke så ille det da.
Men sånne kommentarer skyldes som regel uvitenhet og misunnelse.

Redigert av - SkyggenogCo den 09/08/2006 10:59:57 Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  12:16:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
sånn drittpreik vil alltid finnes! Bare å lukke ørene og heve seg over det, selvom en blir forbannet! Har ei dame her jeg også som flyr rundt og sier at hesten min er gal og farlig, men det spiller ingen rolle, for alle de hun sier det til har hilst på hesten og kan ikke skjønne hvor hun tar det fra.... For han er jo virkelig en engel.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/08/2006 :  12:37:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg komenterer også hester jeg ser om jeg står sammen med en venninne el.l. Den var tykk, den var rar, den var pen, den virket stiv osv osv... Man mener jo ikke noe stygt med det, og det var ikke sikkert at venninnen din skulle høre det. Det er ikke pent å lytte på andre sine samtaler heller. Og heller ikke pent gjort å sladre....
Samme med hunder, andre kvinnfolk, med mannfolk, med biler osv, man diskuterer alt, og heldigvis har man forskjellige meninger om det meste! Så jeg mener det blir nesten barnsligere å hisse seg opp, enn de som stod og diskuterte seg i mellom!

Opprinnelig postet av TORHILD

Helt enig med deg Torhild! Godt forklart. For å vri om problemstillingen, vi lever fortsatt i et fritt land hvor man har lov å si sin mening. Jeg kommenterer også andre sine hester, og desverre? er det nå slik at et hvert individ er forskjellig.

Vickie f eks har bakbein som ser totalt latterlige ut bakfra. jeg vet om det og sånn er hun skapt. Ikke pent å se på, og om noen vil diskutere disse bakbena så ver så god. Helt greit for meg.

Synes man er en smule hårsår når man tar seg så nær av at noen kommenterer hesten din. Hadde du ikke visst det hadde du ikke hatt vondt av det heller. Og som Torhild skriver: det var nok ikke meningen at det skulle komme deg for øret...
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  15:49:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner det. Men det er forskjell på og diskutere hesten og stå og peke og le av hesten. Spesielt en så selvhøytidelig som Roxanne. Charlie, den ene hesten vår har blitt helt ødelagt fordi folk har stått og ledd og pekt på han. Derfor tillater jeg rett og slett ikke at de ler og peker på hesten min. Men selvfølgelig er det noen grenser da. Foreksempel første gang Roxanne gikk med belegg. Opp med beina nesten innunder magen. Da måtte jeg le litt selv
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ingvild.

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  20:34:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, har jeg og opplevd, da stelpa gikk på sommerbeite i 1 uke(!) og ble smellfeit. du er ikke alene om å måtte høre på at hesten din er så tjukk av dem som sitter på sin egen perfekte slanke ponni som kanpt har sett en gressflekk..
Bare gjør i dag det du ikke kan utsette til i morgen :p Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  20:38:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Charlie, den ene hesten vår har blitt helt ødelagt fordi folk har stått og ledd og pekt på han.
Opprinnelig postet av Roxy_Gulle

øhh..
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/08/2006 :  22:23:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Charlie, den ene hesten vår har blitt helt ødelagt fordi folk har stått og ledd og pekt på han.

øhh..

Opprinnelig postet av Lopke

Øhh, ja... Har vel ikke mer å tilføye jeg heller.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  22:28:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
BirreogVickie og Lopke: vil det da si at dere ikke tror at en hest lar seg påvirke av negative holdninger?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  22:40:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Det har han nå i allefall blitt. Han ser jo ikke helt normal ut så det har blitt til at han har blitt ledd av og pekt på. Nå er han grei, men før... Han beit etter folk og skrapte og sparket. Han var veldig usosial. Du kunne ikke stå og stelle han nesten. Kanskje litt overdriving med at han har blitt helt ødelagt da. Han er grei nå etter at vi har hatt han i 1 år. Du kan fortsatt ikke stelle han, men det går vel litt å personlighet også da.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/08/2006 :  22:44:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Renate: Jo, det tror jeg absolutt en hest gjør. Jeg vet også at hester har den evnen at de kan bli "flaue". Når en hest vet den ser rar ut og man står og peker og ler, så tror jeg hesten er i stand til å føle seg "utenfor" om jeg kan bruke det ordet. Vickie så slik ut da hun fikk på seg fluedekken for første gang i hele sitt liv for et par dager siden. Hun så ikke akkurat ut som verdens mest fornøyde hest... (Jeg har tatt det av nå forøvrig)

Jeg ble vel heller litt lattermild av måte dette innlegget ble skrevet på, fordi det begynte å høres ut som om det var en dagligdags greie at folk kom forbi hesten, stoppet opp og pekte på den og lo. Et typisk mobbeoffer som alle ler av. Ser denne hesten særdeles komisk ut av en eller annen grunn? Jeg tror ikke det, jeg tror det heller er en engangshendelse og jeg tror heller ikke hesten er psykisk ødelagt.

Huff, dette ble bare dumt, den ble vanskelig å dra inn igjen gitt...
Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 09/08/2006 :  23:04:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Folk kaller hesten min for Esel støtt og stadig.. Men tar meg ikke nær av det, det blir vel et kallenavn når det ligger i navnet. (ECL..)
- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  23:12:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
B&V: da jeg skjønne
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  03:35:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Folk kaller hesten min for Esel støtt og stadig.. Men tar meg ikke nær av det, det blir vel et kallenavn når det ligger i navnet. (ECL..)

Opprinnelig postet av MonCherie

hehe, det har jeg og tenkt på. Når de roper opp hele navnet hans på stevner, høres det ut som Esel
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  03:55:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg skjønner det. Men det er forskjell på og diskutere hesten og stå og peke og le av hesten. Spesielt en så selvhøytidelig som Roxanne. Charlie, den ene hesten vår har blitt helt ødelagt fordi folk har stått og ledd og pekt på han. Derfor tillater jeg rett og slett ikke at de ler og peker på hesten min. Men selvfølgelig er det noen grenser da. Foreksempel første gang Roxanne gikk med belegg. Opp med beina nesten innunder magen. Da måtte jeg le litt selv

Stakkar Charlie. Du får hilse til han og si at jeg syns han er en av de fineste hestene jeg vet om. Mener det 100% ærlig! Helt fra første gang jeg så han i den Strand rideleir-brosjyren har jeg likt den hesten. Faller ofte for spesielle hester!
Syns han er utrolig spesiell og fin:) Hadde kjempelyst å ha han på leiren og, men fikk kun ridd han da vi byttet hester (barbak)... Har sett på dine bilder av han og, og beundret han;) hehe, sikkert mange som syns han rar/stygg osv pga han ser spesiell ut, men jeg syns det gjør han penere! Elsker den hesten, sånn av utseende, kjenner ikke personligheten hans... Go Charlie Skikkelig fan av han jeg;)

Ok, til saken: Syns det er trist når folk ler av hester, sånn "mobbe-ler", selv om jeg tviler på at hesten forstår det sånn som mennesker gjør. De fortsår jo kroppspråket/holdninger men ikke selve ordene.
Jeg har sikkert ledd av hester selv jeg, feks ekstremt feite hester, men mener det ikke stygt. Mer sånn hvis jeg tilsvarende ler av min egen hest om hun er morsom e.l
Mener man noe stygt (btw som ikke alltid er synonymt (rett ord?) med latter) om hesten, kan man i det minste ikke snakke så eieren hører det.

Hadde jeg hatt en feit hest etter beite, hadde jeg syns det var litt morsomt selv. Ikke misforstå, ville ikke at folk skulle mobbet hesten min, men det gjelder å ikke ta alt så høytidelig;) Syns de gikk over streken ved å kalle han stygg og sånn, da er ikke ting morsomt lengre. Det er typisk en viss type mennesker å baksnakke og rakke ned på hester ulike dems egne:( Men drit i dem!!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.