hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mobbing av hesten min...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 mobbing av hesten min...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 08/08/2006 :  15:43:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
jada, da har jeg opplevd det også.. jeg dreiv i stallen å rydda opp etter meg å hadde satt ut hesten min på beitet igjen da tre ryttere fra en annen stall kom opp på ridebanen vår.
Ei fra stallen min kom ridende til meg å fortalte at de tre rytterene dreiv å mobba hesten min med å kalle han feit og stygg, etc... Kan tru jeg ble forbanna på de fjortiss jentene ( tar IKKE alle 14åringer inn under her altså!) de red jo på sine "perfekte" hester.
Joda min er tykk nå da sommeren er her, og vi er jo på slanker`n om dagen for beitet er nedbeitet så er ikke altfor mye han får i seg der heller...
MEN det er noe som heter respekt for andre her i verden da. De kommer plutselig opp å låner stallens ridebane, og ikke klarer annet enn å klage på min hest da blir jeg irritert.. Da jeg skulle ta dette opp med dem og si at " ja han er tykk, men har faktsik slanket han mye etter jeg fikk han o.l" da dro de sin vei i "frykt" for at jeg skulle skjelle dem ut... Jeg gidder ikke å kjefte på grunn av slikt men jeg må jo si jeg blir irritert... for min er jo en kraftig fjording og veterinær har sagt at han ikke skal bli tynnere bare gressmagen er borte..så det er jo forskjell på kraftig type og smal type av disse fjordingene da.. og uansett vil jeg ikke si at noen hest er stygg!!

ÅÅ ble bare så irritert så måtte dele det med noen! blir liksom tiltaksløs da folk sier slik bak min rygg....

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  15:47:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Drit i dem!! De kan ikke være skikkelig glad i hester hvis de sier sånn. Det er folk som har mobbet Roxanne også. Hun er jo nesten helt perfekt. Men de ser selvfølgelig det som ikke er perfekt. Haken hennes som er litt (kremt) stor. Greit at de sier det med humor og sånn altså, men når de står og peker og ler av henne blir hun lei seg.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  15:58:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Ikkje bry deg. Alt er individ. Verken du eller hesten din kan noko for at den er som den er, for ingen er jo like.
Motbevis dei heller, vis at hesten din faktisk er noko tess, sjølv om den ikkje er så "perfekt" som dei vil ha hestane sine

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  17:13:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hev deg over dem!
Det aller viktigste er at du ser din hest og vet at for deg så er han den vakreste i verden

Tror nok både den ene og den andre lo litt i skjul da jeg kjøpte min Horton- men den latteren har de nok problemer med å få frem nå

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 08/08/2006 :  17:19:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for svar.. For meg er jo hesten min den vakreste og mest dyrbare skatten som finnes.. Folk kan si hva de vil om han, men jeg vet hvordan han var da jeg fikk han. Hadde disse jentene visst dette, tror jeg de ville holdt litt kjeft....:) bare håpe ikke Dunjar hørte dem i går..hehe...han snudde plutselig ryggen til de andre på bana nemlig...stakkars gutten min;(
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  17:29:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Må ikke bry deg! Jeg får nå høre når jeg rir Jivi at de som rir bak meg ikke kan se beina mine.. heeh.. og folk som ikke har sett henne før tror hun er gravid.. *gressmage*
Men jeg ar meg ikke nær av det, og det må ikke du heller gjøre! Jivi er nydelig i mine øyne, akkurat som hesten din er i dine øyne. Når hesten står på beitet så er det nesten noe gale med hesten om den ikke er feit!;)

Stygg? PØH.. De er misunnelig vettu;) Selv om de kanskje har "perfekte" hester, så trenger ikke det bety at de er så fornøyd med de selv. Sier de noe stygt om hesten din til deg en gang, så sleng et eller annet tilbake.. hehe.. Bare stå på og drit i alle andre!=)

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 08/08/2006 :  21:58:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
De er nok bare misunnelige fordi de ikke kan gå oppover elva med hestene sine uten at hesten brekker alle bena... Min hest er også veldig feit, for hun går på sommerbeite. De fleste som ser henne tror hun er drektig, og jeg sier bare: "Feriefettet"
Jeg driter i om folk synes hun er feit, stygg, gammel og sta. JEG elsker henne, og det er alt som betyr noe!

Så får de bare kose seg med fullblodshestene gjemt under dekken, hjelpetøyler og annet dill, på stall med solarium å tredemølle og massasje osv!

(Mener ikke å fornærme dere med edlere hester, men hvis noen kommer og prater skit om min lubne ponni, så skal de få ta dritten tilbake!

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  22:23:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Hesten din er sikkert mye penere enn demmes.. Kraftige hester er de peneste etter min mening;D
Bare ikke bry deg om dem.. Typisk fjortisfakter.

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  23:03:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Herregud!!

Hesten min er kanskje en edel type, men han har både fettlag i pelsen, gressvom, bustete man, og brun istedenfor lysegul pels...Men det er jo sommer, for christ sake!

Veldig OT dette her, men sånne folk får du bare heve deg over..
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/08/2006 :  23:53:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg komenterer også hester jeg ser om jeg står sammen med en venninne el.l. Den var tykk, den var rar, den var pen, den virket stiv osv osv... Man mener jo ikke noe stygt med det, og det var ikke sikkert at venninnen din skulle høre det. Det er ikke pent å lytte på andre sine samtaler heller. Og heller ikke pent gjort å sladre....
Samme med hunder, andre kvinnfolk, med mannfolk, med biler osv, man diskuterer alt, og heldigvis har man forskjellige meninger om det meste! Så jeg mener det blir nesten barnsligere å hisse seg opp, enn de som stod og diskuterte seg i mellom!

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  00:19:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
de er jo som banra våres disse dyrene,hihi..tar meg nær av at folk mobbber bikkja mi også.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  00:50:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
min ponni er akkurat perfekt Halveis varmblods, halveis kaldblods. Tåler alt (nesten;)).
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  01:19:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hev deg over all mobbing, du!

Har selv hatt - og har - hester som ikke går inn under kategorien "slank", og sommerbeite gir meg en aldri så liten slankeperiode hver høst.

Kan nevne en liten episode som skjedde i stallen for en tid siden.
Noen nye eiere hadde kommet med sin fiiiine hest, og gikk og kikket på de andre hestene, bla. min lille, gamle nl-hest. Ja, de gikk faktisk litt fort forbi henne, da hun tydeligvis ikke var mye å verdige et blikk på.
Så kom bonden (stalleier) inn og da han så at jeg var i stallen, vinket han på meg, og jeg humpet bort på mine to stokker og hilste på de nye. Og så sa han: Hvis det er noe dere lurer på med stallen, så bare spør Boysen, hun kan det meste. (Et øyebryn hevet seg hos de "nye") Og den fineste hesten vi har i stallen er hesten hennes, for hun har 2.-premie og kan brukes til alt. (Nok et øyenbryn hevet seg....)

At stallens "fineste" hest var den lille klumpen, og jeg var den som kunne mest - trodde de tydeligvis ikke på. (Men jeg tror bonden sa dette med vilje, da han skjønte at de nye nok var litt "snobbete" og han ville poengtere, på en litt "lur" måte, at i denne stallen var det ikke noe miljø for folk som trodde de var "bedre" enn andre...)

Altså: Sku ikke hunden - eh - hesten - på hårene....

Av en eller annen grunn ble de ikke så lenge i stallen.....

Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  02:17:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingenting å bry sej med. Alle mine hestar har vore mobba og det samme har ej, den eine hesten min va for gammel(21år) Den neste var for stygg med sine enorme ører og giraff-hals og den nye hesten min er for liten og pinglete...
Ej e for feit og har ein ikkje eksisterande kles-stil:-D
Blir nesten litt glad for å ikkje passe inn i normen ej, for ikkje å snakke om dei gangane ej har det kjekt med å vase rundt nede i bekkefar, diskutere kunsthistorie med hesten og filosofere høgt mens ej går rundt i skogen, mens dei stressar rundt med å prøve å virke like flinke og vellukka som alle andre men gløymer å ha det gøy på vegen.
I det lange løp spelar det ingen rolle kva andre tenkjer så lenge ein greier å tenkje sjølv.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Synnik

Skrevet - 09/08/2006 :  03:27:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Føler med deg. Her er vi som har guling koserytter... Jada, jeg liker å kjøre/ri i minus grader. Koser meg jeg da... Bruker ikke hesten min til annet må vite... Starter bare av og til... Grr... Men her er fjordinger bare brukt til kos.. Da jeg hadde "stor brun", for mange år siden, var det aldri noen forskjell... tror jeg.. Gikk fra fantastisk til fantasi i følge folk.
Driter jeg i. Har funnet DEN kjøre hesten. Og jeg som trodde det bare fantes sprang Dumme meg. Drit i dem.. De Gule er kule
Gå til toppen av siden

Snerten

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  08:24:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må si meg litt enig med Thorild. Jenter er og blir en merkelig rase, vi prater om alt mulig og til tider mener vi vel ikke mer enn en brøkdel som negativt. Men så er det da noen som overhører det som blir sagt og da er det jo i gang med baksnakking og hisse seg opp.
Jeg hadde antagelig hisset meg opp litt selv om det hadde vært meg, for ja det er unødvendig. Kunne jo hvertfall ventet til de kom hjem til sin egen stall.

Men dette er et emne som aldri kommer til å bli borte så lenge det finnes jenter og ting og prate om. Og har vi ikke noe/noen å prate om så finner vi på noe ;)

Snerten, Ajax og Laila Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.