hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - null motivasjon
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 null motivasjon
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  17:52:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei..
Jeg fikk jo beskjed om at hesten min hadde spatt om torsdag, og hadde egentlig tenkt å ri på tur..
Men jeg merker jeg egentlig gir faen i å trene han nå,siden jeg fikk vite om det med spatten..jeg kommer antagelig ikke lenger med han..
Og da syns jeg det føles så håpløst alt sammen...

Hvordan kan jeg få igjen motivasjoen for å trene han?

Blir uansett sett tur siden han ikke skal overbelastes osv...

jeg aner ikke hvordan prgonosen er for han, men føler på meg at det egentlig er ganske mørkt

vil spatten vli bedre/verre om han stå en stund? eller hva med lett tur ridning, vil han bli verre/bedre?

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  18:49:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
okay, jeg vet null og niks om spatt, men til motivasjons-problemet: er han riktig hest for deg? føler du at han er "din" hest, vennen din som du er glad i? er han det, så er det kanskje verdt det uansett. jeg for min del elsker å ri på tur, ville blitt gal om jeg bare måtte ri på banen.
om du føler innerst inne at dere har vokst fra hverandre, at han ikke er din sjelevenn lenger som du gir alt for, så kan det faktisk hende at noen andre ville ha bedre glede av ham, og omvendt. jeg solgte den forrige hesten min pga jeg merket at kjemien mellom oss ikke var så bra lenger, og har ikke angret et sekund. jeg vet at både han, jeg, hun som kjøpte ham og den nye hesten min trives bedre sånn. men jeg ville aldri gjort det samme med lukas - han er MIN hest, min venn.

kanskje er det et alternativ å finne en forrytter som kan ri ham for deg en stund, så du får en forsmak på hva det vil si å ikke ri ham. er du sikker på at du heller ville vært foruten? han blir sikkert brukbar igjen, så er det verdt det? vil du gi ham sjansen?

lykke til, og husk å høre mest på deg selv, og ikke på oss andre

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  19:05:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
han er jo gullet mitt, men føler jeg kanskje ikke kommer lengre med han..vil egentlig satse konkurranse men vet ikke om han duger..
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  19:39:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
skjønner. det samme problemet hadde ridelæreren min med fjordingen sin. det hun gjorde, var at hun kom over en forrytter som var verdens søteste jente, som ville og kunne ri ham mer, og ha det gøy med ham. så hun begynte og ri ham mer og mer, og til høsten skal marthe (forrytteren) ha ham på for 4-5 dager i uka, mens ridelæreren min rir ham 1-2. så får hun tid og råd til å kunne ri på andre hester, og starte dem, selv om hun fortsatt har den gamle fjordingen.
hun hadde hatt ham i 4 år, og han er på sitt beste nå - de ble faktisk europamestere i sprang for fjording i helga men nå er det på tide å gi seg, så nå skal en annen få glede av ham - uten at hun må gi ham opp helt.

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/08/2006 :  19:59:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pin deg med på en tur, ri gjerne fler å ha det gøy. Kanskje du finner gnisten igjen da..?

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  20:23:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hvis du ikke har motivasjon til å drive med koseridning med ham,å egentlig ikke orker å bruker mer tid å krefter å han.så enten selg han til en billig penge til noen du vet vil bli glad i han,å sette pris på hvordan han er nå.å rett og slett kom deg videre med en hest som du kan nå dine mål sammen med...
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.