hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - håpløs?jeg eller ridelærer..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 håpløs?jeg eller ridelærer..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  05:18:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
så er det lille håpløse meg som trenger litt hjelp igjen da

jo,altså det var meg og venninnen min igjen som satt å snakket på hest som vanlig.denne gangen var tema min kjære hest som tar helt av på nye steder..altså han er supersnill hjemme,men blir veldig heit på nye steder..greit nok.
men så kom denne ridelæreren igjen da,å spør om jeg pleier å gallopere han på tur?å jeg sier som sant er,ja!
å da sier hun at det må jeg ikke finne på å gjøre fordi da blir jeg aldri kvitt problemet.jeg kunne til nød trave.
hun mener det sikkert godt altså,er ikke det.men trodde det bare gjaldt hester som var sånn til vanlig?for vet jo det hjelper å ta skritteturer på hester som er heite til vanlig,å ikke frese rundt for at hesten skal løpe seg sliten.da energi skaper energi.skjønner lissom ikke at det vil hjelpe hesten min å bli roligere på stevner og sånn,ved at jeg aldri galloperer eller traver han hjemme?
om dette stemmer,kan dere plis forklare meg?er ikke det at jeg absolutt må gallopere hver gang jeg rir,å det gjør vi slettes ikke heller,men jeg bare fatter det lissom ikke.har jo ikke noe problem med å stoppe han eller noe

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Mie Ulrika

Skrevet - 04/08/2006 :  08:52:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det høres helt borti natta ut jeg!
A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  09:42:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er nok hun som har tenkte feil/misforstått. Hesten jeg har nå, kan jeg IKKE galloppere på tur, hun tar helt av, flakser med hodet og stresser. Dette gjør hun da også når vi skal ri på banen dager etter, og det tar lang tid å få henne "ned" igjen. Så for mer er det enklere å kutte helt ut all gallopp på tur. Det kan jo være at ridelæreren trodde at det var noe slikt med din hest? At du hadde "flist" på tur dagen før? For å få en hest rolig på nye steder, må du ri/trene på nye steder, og gi han masse erfaringer.
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  19:15:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
prøvde å forklare det NOEN ganger at det var KUN PÅ NYE STEDER han var sånn..men det øret hørte tydeligvis ikke..

torhild,nå skal du høre noe veldig rart.denne hesten er x-traver å har derfor vært mye ute rundt på nye steder før jeg fikk han.å etter at jeg fikk han har han også måttet flytte mye på seg,så jeg har egentlig bare godtatt at han er sånn.men det virker som det blir bare verre,da forige gang sto han å steila mens jeg holdt han,å så steila han så jeg fikk meg en tur i betongen når jeg red han.brukte leier litt etter det,men etter litt,så går han bare dritbra:P
*spesielle hesten min*

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  19:15:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hun sa forresten at det gjaldt uansett,så tror ikke det var noen misforståelse lissom.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  19:19:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Isteden for å skrive to innlegg rett etter hverandre - rediger det ene innlegget, da slipper vi så mye rot :)

Til topic: Her har det skjedd en misforståelse. Ta en ordentlig prat med læreren din, hvis det ikke løser seg - bytt ridelærer.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  19:29:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm... Kanskje han forbinder nye steder med "action"? Nytt sted; nå skal vi trave fort! Annet nytt sted; trave enda fortere! Nå er han ridehest, men fremdeles; nytt sted; action! Nå skal jeg hoppe høyest, og kanskje fortest! Hvordan er han på nye steder/ridesenterer om du er der bare for å trene/ri en dag det ikke er stevne der? Like stresset da også?
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  20:34:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Isteden for å skrive to innlegg rett etter hverandre - rediger det ene innlegget, da slipper vi så mye rot :)
vet,bare litt lat i dag,så kom ikke det andre innlegget først inn.tilgi meg min latskap,skal ikke skje igjen:P
hun er ikke min ridelærer altså!!så skjønner ikke hvorfor hun sku blande seg opp i det i det hele tatt..

kan nok være det torhild.har slutta å starte,å har valgt å avlyse show fordi han ha blitt så ille.
jepp,han er sånn uansett desverre.

Gå til toppen av siden

IngvildK

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  16:17:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan godt ha noe med at hesten har vært traver å gjøre.. Men dagen før du skal starte på stevner å sånn, gir du ham mer av noe i fôret ? F.eks. havre ?

~ Ingvild ~

Ingvild, Geni og Embla Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.