hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ditt livsyn/ din tro...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Ditt livsyn/ din tro...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 07/08/2006 :  09:44:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg velger et ganske nøytralt syn på religion og tro...religion som fag interesserer meg, men personlig tror jeg ikke på det budskapet bibelen/koranen/torahen osv fremhever...har dog ingenting i mot mennesker som tror, enten det er det eller det andre=)

den dagen jeg personlig får en opplevelse som tilsier at det finnes mer mellom himmel og jord enn det man kan se, da må jeg nok revurdere saken litt=)
Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 07/08/2006 :  10:36:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg velger et ganske nøytralt syn på religion og tro...religion som fag interesserer meg, men personlig tror jeg ikke på det budskapet bibelen/koranen/torahen osv fremhever...har dog ingenting i mot mennesker som tror, enten det er det eller det andre=)

den dagen jeg personlig får en opplevelse som tilsier at det finnes mer mellom himmel og jord enn det man kan se, da må jeg nok revurdere saken litt=)

Opprinnelig postet av Weingi

Ganske nøyaktig slik er det med meg også. =]

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  11:07:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
unnskjyld meg, men hva er Spiritisme?

Opprinnelig postet av Catharina_

Det er at en tar kontakt med ånder og spør om ting en lurer på, f.eks. en gjeng personer sitter rundt et bord med et spesielt brett mellom seg. Hva det brettet heter og slikt vet jeg ikke, har ikke så mye mer peiling enn dette på hva det er. For jeg har valgt og ta stor avstand fra det..

Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Ikke nødvendigvis. Å drive med spiritisme er bare å kontakte døde mennesker og snakker med dem på "ett høyere plan". Om dere vil lese mer om det kan dere lese på Olav Moldestad sine sider: http://www.utdrivelse.no/

Jeg tror veldig på spiritisme og det paranormale :-)

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  11:43:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke på noe religiøst. Er tilhenger av vitenskapen.. Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  15:35:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Tror at det er noe etter døden for absolutt alle. Tror ikke det finnes et helvete. I såfall er det helvete her på jorden. Kan umulig finnes et større helvete enn det er her.
Jeg tror at når vi dør kommer vi til noe ubeskrivelig godt.
Jeg tror ikke på teorien om at Gud skapte jorda på 7 dager.
Jeg tror at det er noe mer mellom himmel og jord enn hva det er mulig å oppfate for et menneske. Jeg tror ikke de åndene som er rundt oss, men som vi ikke kan se er ute etter å skade oss, selv om mange blir redde for dem. Min teori er at de passer på oss. Jeg tror på skjebnen og på at alt er bestemt på forhånd, men av hva kan jeg ikke si.
Skjeben om mulig=)

Jeg tror også på at jeg aldri vil bli mindre glad i sjokolade

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

Vi er ALTFOR lik. Skummelt.

Opprinnelig postet av KrillOgJivi

Hehehe! (Y)
JAAA! Og så TROR JEP PÅ at Kristine er min sjelevenn eller tvilling eller noe enda mer likt! Virkelig skummelt! Vi spiste til og med en baguett med ost og skinke samtidig!!
Kan du fatte det?

Men serriøst, skummelt til tider...
Blir kult NÅR vi treffes Kristine=)
Gleder meg villt!!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 07/08/2006 :  16:12:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror ikke på noe religiøst. Er tilhenger av vitenskapen..

Opprinnelig postet av Lopke

Jeg kom over et "vitenskapelig" program på Discovery ang jesus og hans liv på jorden. det var ganske interessant å se på, hvor de plukket han fra hverandre og satte han sammen igjen - etter vitenskapelige bevis.

Tja, må si det ble en anderledes jesus enn den man har lært om i grunnskolen, og det var en temmelig kverrulant person som ble presentert...

Spennende og interessantk, og i disse "Da Vinci koden" dager er det også spennende og lese om en rekke teorier. Men jeg tror ikke på noe selv, er ikke personlig kristen og jeg synes religioner og livstro er roten til mye vondt i verden.
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  18:16:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Har aldri vært kristen, kommer sansynligvis aldri til å bli det heller.

For meg er det vanskelig å forstå at noen tror på en skapning som heter Gud og som lagde jorda på sju dager, at en jomfru fikk barn (og mannen ikke begynte å lure på om hun var utro, hehe), jesus som hadde en mor, to fedre og kunne gå på vannet. For meg er dette bare en historie på lik linje med rødhette eller shrek.

Men jeg respekterer så absolutt de som er kristne. Synes de er tøffe som tørr å stå fram

Selv tror jeg at jeg tror på skjebnen. Jeg vet at det egentlig ikke er noe skjebne, men jeg liker bare å tro det. Gir meg litt trøst hvis jeg har gjort noe feil/gjort noe jeg ikke skulle gjort, så er det så greit å tenke at det var meningen. Hehe. Men som sagt, innerst inne vet jeg det ikke er noe skjebne.

Ellers er jeg også veldig fasinert av ånder og gjenferd..

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  18:52:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Spiritismen høres spennende ut, kan vel ikke akkuratt kalle det at det er det jeg tror på, men er enig i masse av det. Tror det finnes ånder, og masse masse mer "mellom himmel og jord" enn mennenskene kan se/oppfatte.
Har ellers ingen religion... Syns det virker totalt ulogisk (nesten tåpelig) at Gud og Jesus og alt sånn finnes.
Tror litt på sjebnen, at alt som skjer skjer for en grunn osv.

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

kunne ikke vært mer enig.

Opprinnelig postet av Catharina_

Jepp, enig her..

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 07/08/2006 :  20:10:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Borglig :D

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3
Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  22:26:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Jeg tror at det finnes en gud/gudinne/ noe allmektig/ eller hva man vil kalle det. Jeg tror også på ånder,da jeg selv har fått bevis for at dette finnes. Jeg tror at man blir reinkarnert, men kanskje ikke på samme måte som hinduismen(?) beskriver(husker ikke hvilken religion det var=p)

Egentlig er det veldig rart at jeg er så alternativt interisert som jeg er, jeg er typisk realist når det gjelder fag, og er også opptatt av vitenskapen. Men, nå det siste året har øynene mine åpnet seg mer og mer for at det finnes noe mer mellom himmel og jord enn det vi ser:)

MVH Milda Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  22:26:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg er medlem av Human-Etisk Forbund Også tror jeg fullt og fast at det er en mening med absolutt alt som skjer Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  22:33:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Og dessuten syns jeg at religion og politisk syn er noe man burde holde for seg selv (med unntak av denne uhøytydelige debatten).

Noen sier at religion er roten til alt vondt, men jeg mener at det å tro på noe som er større enn seg selv ligger i menneskers natur, og det å ha en tro kan være utrolig godt for noen. Men samtidig skal man ikke dytte på andre sitt syn, og heller ikke bli dømt for det man tror på.

Tro er en privatsak. Så det så.
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  16:44:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er humanist, tror ikke på noe spesielt, men funderer på om at det finnes et liv etter døden xP
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  18:11:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg tilhører heller ingen religion, men jeg har tro på ånder/gjenferd. Kristendommen tar jeg sterkt avstand fra..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 22/08/2006 :  11:03:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Jeg er kristen. Kanskje hva man kan kalle liberal på en konservativ måte... av typen som går med WWJD? -armbånd, men ikke liker å slå folk i hode med Bibelen til daglig.

Mener det er et liv etter døden og at noe utenfor ringen man kan trekke rundt universet skapte det - og at den tingen er Gud.
Men selvom man er sånn kristen betyr ikke det at man ikke tor på det åndelige. Når man er helhjerta kristen er man like sikker på at det finnes ånder o.l som at Gud eksisterer - det er en selvfølge faktisk. Men da er gjenre det gode og det onde - engler og demoner. Tror ikke det finnes gode ånder...bare ånder som kan virke gode...

Tror også at natur og dyr har utviklet seg gjennom årene, men ikke på BIg Bang og at vi en gang for lenge siden krabbet opp av en sølepytt og at vi stammer fra apene. Tror ikke at homofili er en sykdom og at man må gå i kirken hver søndag ellers dropper Gud himmelen i hodet på deg.

Spennende diskusjon!

Edit: Mener den Savage Garden sangen passer inn her nå...

Gi meg en vrengt polvott - any day!
Redigert av - Ellbell den 22/08/2006 11:05:18 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.