hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Treningsdagbok for hesten.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Treningsdagbok for hesten.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MonCherie

Skrevet - 04/08/2006 :  21:15:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Holder noen av dere en treningslogg for hesten? En slags dagbok der du skriver hva du har trent på denne dagen, hvordan det har gått, hva som gikk bra og hva som kan forbedres?
Jeg har snakket med noen som gjør dette, og tenkte det ville vært fint å ha noe å se tilbake på og se på forbedringer, så jeg har akkurat begynt. Jeg bruker en vanlig skoledagbok.

Synes dere dette er en god idè?
Er det noen av dere som også gjør dette?
Eller noen som også vil begynne?
Er det noen som vil dele erfaringer?

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3

kris10na

Skrevet - 04/08/2006 :  21:17:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hestealmanakken! Der skriver jeg hvilke hester jeg har trent, hva vi har trent på og om det gikk bra/dårlig. Jeg syns det er kjempe fint å skrive det opp:) Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  21:50:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Før pleide jeg å ha en slik dagbok hvor jeg skrev ganske utfyllende, og også prøvde å påpeke mine egne feil. Dette var i en periode hesten min var "pling-plong" i hodet sitt, og jeg begynte å skrive ned for å se om det var noe mønster i adferden hans. Men etter at problemet var fikset og hesten var sitt gamle jeg igjen stoppet jeg. Vet ikke hvorfor egentlig, men jeg orket kanskje bare ikke skrive? Hehe.

Men har fått med den uvanen med å føre dagbok til vanlig da, og da pleier jeg å skrive opp hva jeg har gjort med hesten, og om han var grei el evt uvillig. Så har en slags dagbok på det

Edit: Skriveleifer

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ?
Redigert av - missixty den 04/08/2006 21:56:03 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  22:49:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hva har man dagboken her på hestemarked til? Er veldig fornøyd med den, og har brukt den masse! Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  22:55:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg skriver på hjemmesiden min hva jeg gjør med jivi, og i en dagbok sånn ellers Syns det er veldig greit, da vet man alt
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 05/08/2006 :  10:50:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har laget meg et slags skjema i excel som jeg har skrevet ut og satt inn i en ringperm.
har en linge pr dag og 2 uker pr side.

begynner med å fylle ut hvilken uke det er;
så navn (hvem som har hesten. som regel er det meg),
spon (nei eller evt hvor mye),
paddock (hvor lenge han har stått ute),
aktivitet (hva vi har gjort. feks bane, hoppe, tur, longere osv),
kommentar (her skriver jeg hvis det har skjedd noe spess. flink, når han får sko, vaksine, mm)

er foreløpig fornøyd med dette systemet, enkelt og greit, raskt å fylle det ut :)
Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  11:55:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har skrivd dagbok over trening med min fjordhest siden 2002. Syns det er artigt å se tilbake den gang...! hehe Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  12:26:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker dagboken på VIP'en daglig. Det er vel største grunnen til at jeg har VIP per dags dato. Skriver for hver dag jeg har trent eller det har skjedd noe spesielt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 05/08/2006 :  12:57:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg har laget meg et slags skjema i excel som jeg har skrevet ut og satt inn i en ringperm.
har en linge pr dag og 2 uker pr side.

begynner med å fylle ut hvilken uke det er;
så navn (hvem som har hesten. som regel er det meg),
spon (nei eller evt hvor mye),
paddock (hvor lenge han har stått ute),
aktivitet (hva vi har gjort. feks bane, hoppe, tur, longere osv),
kommentar (her skriver jeg hvis det har skjedd noe spess. flink, når han får sko, vaksine, mm)

er foreløpig fornøyd med dette systemet, enkelt og greit, raskt å fylle det ut :)

Opprinnelig postet av Chenok

Oj, det var jo smart.

Har en bok som vi skriver i, jeg skriver ofte for 3-4 dager om gangen, og da har jeg sikkert glemt mye.. hehe

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  19:26:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Før skrev jeg dagbok for hesten/fôrhesten min hver dag, men etter to og et halvt år ble jeg lei av å skrive noe etter hver gang jeg hadde ridd. Nå har jeg istedet begynt å skrive jevnlige treningsrapporter etter en hvis periode, eks. 1 måned, eller etter hvert kurs/stevne.

Da noterer jeg hvordan han er i sprang, dressur og på tur, hvordan han er på stevner, hva han er redd for, hva slags fôr han får, hvordan forholdet oss i mellom er, hva som er bra nå, og hva vi skal jobbe med videre.

For meg fungerer ihvertfall dette veldig bra, spesielt hvis man er såpass lat at man ikke gidder å skrive hver dag, men samtidig vil ha en hvis peiling på utviklingen til både seg selv og hesten.
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  19:39:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Har ikke dette emnet vært oppe før forresten? Eller så har jeg bare en liten Deja Vu her..
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  21:02:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
tror det var et emne om man brukte dagboka på vip-en eller ikke.. uansett; jeg skriver treningsdagbok hver dag. synes det er veldig greit, særlig i etterkant - nå kan jeg slå opp og lese om de første dagene med hesten osv. skriver bare tre-fire linjer eller noe sånt. særlig er det praktisk at forrytterne kan skrive i den; så jeg vet hva de har gjort. og så må jeg jo være et godt forbilde og skrive selv
så ja, jeg synes det er en god idé!

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  21:41:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg har prøvd, men klarte ikke mer enn et par dager før jeg ga opp Kanskje jeg skla begynne igjen
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  01:59:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Jeg gjorde det alltid før da jeg hadde steller til hesten min (er vel noen år siden nå..), da var det greit å lese hva den andre hadde gjort og slik. Men nå som jeg har hesten hver dag selv har jeg sluttet med å ha dagbok i stallen å skrive i.
Skriver jo hver dag i dagboka på Hestemarked da, så det er jo en treningslogg + at jeg har en kalender i stallen der jeg skriver kort hva jeg har gjort den dagen. Gir kjempebra oversikt=)
Fungerer kjempegreit det, syns det er veldig positivt å skrive ned i dagbok, reflektere over dagens trening, hva gikk bra - hva gikk dårlig, få et slags "sammendrag" av dagens trening rett og slett. Gøy å lese gamle innlegg også, hvordan treningen gikk f.eks for et år siden;)

Så jeg anbefaler alle å skrive ned om treningen, finn måten du trivs med (blogg på nettet, god gammeldags dagbok, skjema, kalender osv)
Spesiellt om man er mer enn 1 person som trener hesten er det et must å skrive om treningen slik at den/de andre vet hvordan hesten ble trent og hvordan det gikk. Er vanlig blant alle i min stall som er to pr hest å skrive dagbok i stallen.
Selv syns jeg det blir litt bortkastet å skrive dagbok i stallen i.o.m at jeg skriver i dagboka på HM + kalenderen som jeg nevnte!
Må innrømme jeg ikke forstår dem som ikke skriver noe fra treningen, jeg er nesten avhengig av å kunne skrive om hvordan ting gikk for å ha system bl.a, liker det veldig godt...
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  14:19:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har ikke dette emnet vært oppe før forresten? Eller så har jeg bare en liten Deja Vu her..

Opprinnelig postet av KrillOgJivi

Jepp, her er emnet som var for en liten stund siden.

Therese
Gå til toppen av siden

~Stine~

» VIP

Skrevet - 08/08/2006 :  21:49:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skriver dagbok på hjemmesiden min.
http://www.home.no/stine0be

Skriver hva vi har gjort, og om det har skjedd noe spesielt

Mvh Stine og Ola Blesen
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.