hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Paint Hingster .
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Paint Hingster .
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Karov

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  19:46:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarov  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarov  Svar med kopi av melding
Heii .

Jeg lurer på om noen vet hvorfor nesten alle de som
har paint hopper bedekker med Gamblers Blackmail eller
Gamblers xxxxxxxxxx !?

De er jo ikke noe pene !

Peppys Dream Image , som nettopp vant paint hingst kåring`a
er jo kjempe vakker !

Så hvorfor ikke bruka han ?

Folk kjører 5 timer med hest i hengern for og bedekke
hoppa med tenex (gamblers xxxxxxxxx) eller blackmail ,
også står flotte Peppys Dream Image på nabogården og
venter på et oppdrag .

Er lite lættis da ! ?

For bilde av hingstene se her :

http://www.hesteguiden.com/art_khingst.asp?action=visartikkel&ID=38

Mange klemmer ifra Karro ^^

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:18:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Likte best Gamblers hestene jeg da:P Men jeg har ikke greie på paint;)
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:32:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg har heller ikke peiling på paint, men synes Gamblers Blackmale og Gamlers xxxxxxxxxx var nydelige begge to.
Hadde det bare vært så enkelt at man brukte den hingsten man synes er penest.

Therese
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:45:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange synes bolehester er pene også. Eller grønt hår, hanekam og likblekt ansikt. Eller så tynne mennesker at hoftebein og kragebein stigger ut. Men heldigvis er ikke alle like.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:53:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Alle har jo ikke lik smak som deg
Jeg ville heller brukt en av Gamblers hestene enn den du linket til.
Har et avkom etter Blackmale, og glad er jeg for det! For Blackmale er nyyydelig, og det er sønnen hans og.
Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 03/08/2006 :  22:57:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
hadde jeg hatt ei hoppe jeg skulle bedekket så ville jeg nok valgt en av gamblershestene istedet for peppys, eventuellt ragged glory for han var også lekker.
kan ikke forklare det men han ga meg rett og slett et "ponnyinntrykk" på bildet.
gamblersene og ragged var mer "hest" og hingstete i mine øyne.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  23:43:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes de så rare ut alle sammen jeg.. ingen mener vel det samme om alle hester tror jeg. Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  23:48:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding

Postet - 03/08/2006 : 23:43:02
Synes de så rare ut alle sammen jeg.. ingen mener vel det samme om alle hester tror jeg.

Ha ha

Heidi

Gå til toppen av siden

armunpi

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  17:45:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
gud så nydlig blackmale var:O alle var egentlig skjønne da:) Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  20:09:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er så heldig å ha sett begge hingstene til stall-valmen live etter å ha vert der med ene hoppen min.
Og jeg kan trygt si det er hester som skiller seg godt ut, smidige og maskuline på en gang.
To vakre representanter for rasen sin med det lille ekstra
Begge gamblers hingstene danker i mine øyne ut alle de andre paintene i landet (mulig med unntak fra Tyzon Turns King).
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  15:28:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
mjæ, er ikke overbegeistret for noen av dem jeg, men skjønner ikke helt at denne peppys dream image skal være noe bedre enn de andre? Har du andre begrunnelser enn hvor pen og nusselig han er?
Man velger vel ikke hingst på denne måten, håper jeg.
Har også lagt merke til at gamblers hestene går igjen i de fleste norske painthester, kanskje en idee å importere litt sæd fra utlandet? :|

Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 06/08/2006 :  12:25:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har også lagt merke til at gamblers hestene går igjen i de fleste norske painthester, kanskje en idee å importere litt sæd fra utlandet? :|

Opprinnelig postet av Bea

er enig der, skummelt hvis det blir alt for mye bruk av samme hingst egentlig.
men "westernhest" avlen er vel forholdsvis liten i norge enda ? tenker på at import av sæd ikke har et stort marked enda.
Gå til toppen av siden

Running_Wolf

Skrevet - 06/08/2006 :  15:59:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå kommer ikke jeg til å bruke noen av Norges paint hingster, men det sier seg selv at siden Blackmale og TenX er i slekt..og de har blitt brukt en del år allerede, så vil markedet mette seg.
At Peppy ble kåret er jo bare bra for paint avlen i Norge...han har iaffal performance poeng å vise til, og en bra stamme i tillegg.
Kopi av melding:
Peppys Dream Image , som nettopp vant paint hingst kåring`a
er jo kjempe vakker !
Kopi av melding:
..jeg visste ikke at man vant kåring Kåringer er jo til for å avls godkjenne hingster, og sile ut det som er totalt ubrukelig.

Kopi av melding:
Folk kjører 5 timer med hest i hengern for og bedekke
hoppa med tenex (gamblers xxxxxxxxx) eller blackmail ,
også står flotte Peppys Dream Image på nabogården og
venter på et oppdrag .
Kopi av melding:

Nå er Peppy ganske ny i avlen, mens Blackmale og TenX har blitt brukt en del år. Det er ganske logisk at mange kunder vender tilbake dit de har vært før. Eller er det noen spesiell du sikter til som har gjort dette?

Om det er å promotere Peppy som avlshingst du legger inn innlegg her, trådstarter, så kan det være veldig uheldig, og faktisk slå tilbake. Peppy sin stamme, resultater og kårings bemerkninger taler for seg selv, så de som har litt interesse i å avle bra hest vil legge merke til han.

Jeg for min del, mener at skal en hingst brukes i avl, så skal den være outstanding -jeg siterer en artikkel fra AQHA UK Magazine:
"Just because your entire male is kind to children and a pretty color is not enough reason to stand him as a stallion! He must prove he is head and shoulders above the average population to deserve that chance. He must prove that he is sound in body and mind and the method that has evolved in the horse world for this is in open competition."

..så, kort oppsummert; hingsten skal ha bevist han er en topp atelet på konkuransebanen, han skal vise til et godt gemytt og korrekt OG rasetypisk eksteriør.
En annen ting, er ikke hingstene bra nok i utlandet, så bør de heller ikke være bra nok for oss.
En liten avsporing, men men.. :)

Redigert av - Running_Wolf den 06/08/2006 21:39:51 Gå til toppen av siden

Spich

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  18:07:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er litt enig med Runningwolf i det at Gamblers hingstenes blod er mye brukt her i Norge (både Blackmale, TenX og Tyzon har JJ Barred King i stammen), og med Peppy har vi fått inn nytt blod.
Jeg har sett alle disse hestene IRL, og Peppy er vel så fin som de andre. De som syns han ser ponni ut - så må jeg si at bildet isåfall lyver, for han er minst like massiv som de andre her i landet.

Selv har jeg mine favoritter, men har ikke veldig lyst til å utbrodere det her.
Jeg syns rett og slett at man må velge hingst utifra det man selv liker og er ute etter. Blackmale har jo ett pluss i og med at han er homozygot, man er sikret et flekkete avkom. Dessuten er han jo kåret for Pinto avl også.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 06/08/2006 :  20:21:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har brukt Gamblers Blackmale i år fordi han er flott. Og fordi jeg vil garantert ha flekkete avkom;)
Bra pris også.

Ellers liker jeg Tyzon veldig godt.
Lekker hingst. Bra pris.

Redigert av - linki den 06/08/2006 20:23:13 Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 06/08/2006 :  20:39:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har brukt Gamblers Blackmale i år fordi han er flott. Og fordi jeg vil garantert ha flekkete avkom;)
Bra pris også.

Opprinnelig postet av linki

hvem hoppe har du brukt han på ?
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.