hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tips til gnagende salgjord?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Tips til gnagende salgjord?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  17:44:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
Jeg har en araber som får gnagsår av salgjorden, og jeg begynner å bli temmelig lei.... Han har et veldig følsomt hårlag, men jeg tror problemet er at gjorden på westernsalen blir for brei, for gjorden på den engelske salen er veldig smal, og da får han ikke gnagsår. Jeg har prøvd gjord som er fleeceforet og en som er teddyforet. Det er liksom kanten innenfor foret som gnager, så det spiller liksom ingen rolle hva slags for det er utenpå, for den gnager likevel.... Noen som har noen tips på salgjorder som ikke gnager eller som er smale (og som er lette å få tak i )?

Eikdokka

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  22:04:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hva med neopren gjord? Er slik på westernsalen jeg låner.
Therese
Gå til toppen av siden

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  23:01:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
Har prøvd det også, men det fungerer ikke Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  00:38:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Har alle skimler problemer med gnagsår? :p
Rir en skimmel nå som får gnagsår av alt.

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  01:48:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Hvilken gjord er det da? På den jeg lånte var det bomulls strenger, den fikk min hest gnagsår av, for den kliper. Så jeg kjøpte western gjord med flece, da ble det bra=)
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  05:44:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
skimmler har visst mer sensitiv hud tipper jeg.lite pigment eller no,hihi.vet ikke om det har noe sammenheng men..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

-Silver

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  08:29:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Silver  Svar med kopi av melding
Du hadde visst prøvd pus/fleece, men sier det likevel jeg... Marinoull eller ekte saueskinnsull rundt gjorden kan hjelpe? Den er laget spesielt for slike ting og er mye bedre enn fleece og vanlig syntetisk pus. Mener de har det på rodeo.
Let freedom ride... Gå til toppen av siden

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  19:28:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
Takk for tips! Men tror ikke det har noe med stoffet å gjøre egentlig, trenger bare en som er smal, for det er på det ene punktet den gnager, men med gjorden på den engelske salen gjør den ikke det, for gjorden er akkurat så smal at den ikke rekker dit.... Blir gal snart! Hehe

Skal ikke påstå at ekte saueskinn/lammeull ikke virker, men det virker som det er kanten på gjorden innenfor foret som gnager, ikke selve foret utenpå.

Kom gjerne med flere tips!

And God took a handful of South wind and from it formed a horse, saying:
"I create thee, Oh Arabian. To thy forelock, I bind Victory in battle.
On thy back, I set a rich spoil And a Treasure in thy loins.
I establish thee as one of the Glories of the Earth...
I give thee flight without wings."
Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 06/08/2006 :  23:53:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan anbefale et godt saueskinnstrekk. Virker veldig støtdempende og transporterer svette og fuktighet vekk fra huden så den er mindre utsatt for slitasje. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.