hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gode vinter ridestøvler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Gode vinter ridestøvler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 02/08/2006 :  17:54:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
noen anbefalinger?
Har tenkt på høga kunsten støvelen fra hööks, men siden jeg har bree legger er jeg usikker på om de vil passe.
noen forslag? de bør ikke koste over 1500kr

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 02/08/2006 :  17:55:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
De har noen bra på Borjes. Venninen min har de og er fornøyd.
www.borjes-tingsryd.com

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3
Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 02/08/2006 :  22:02:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.lowenborg.no/html_plain_items?items_id=38396 disse fra Mountain Horse har jeg vært veldig fornløyd med =)
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 02/08/2006 :  22:20:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
http://www.lowenborg.no/html_plain_items?items_id=38396 disse fra Mountain Horse har jeg vært veldig fornløyd med =)

Opprinnelig postet av MagicHoneyEye

Har hørt at de har ganske dårlig kvalitet?

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 02/08/2006 :  22:28:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kvaliteten på støvelen er god, men glidelåsene kan være litt svake. Så pass på at du bruker skoskjei/tråkker nedi forsiktig. Og går de likevel i stykker, så får du tilsendt nye glidelåser gratis hos forhandler.
Gå til toppen av siden

Snerten

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  07:38:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men en annen ting, jeg har forfryst beina mine en gang for lenge siden. Og sliter da så og si konstant med kalde føtter. Noen som vet om noe skikkelig varme og goe sko jeg får plass i stigbøylene?
blir jo ruinert om jeg skal bruke sånne varmetråder som du knekker opp med tærene når du begynner å bli kald...

Snerten, Ajax og Laila Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  08:03:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men en annen ting, jeg har forfryst beina mine en gang for lenge siden. Og sliter da så og si konstant med kalde føtter. Noen som vet om noe skikkelig varme og goe sko jeg får plass i stigbøylene?
blir jo ruinert om jeg skal bruke sånne varmetråder som du knekker opp med tærene når du begynner å bli kald...

Opprinnelig postet av Snerten

Sørg for at det er rom i skoene. Bruk ullsokker.. Det er viktig at du kan bevege tærne fritt. Er de klemt inne hjelper det lite uansett hvor mye du putter inn, du må ha luft for å varme.
Evt skift stigbøyler til gummibelagt eller plastikk, de leder ikke kulde på samme måte.
En tåhette kan hjelpe, på sikkerheten er det jo gode og :)

Beveg tærne når du rir..
Unngår jerninnleggi skoene.

Ellers har jeg og hørt at rimfrost rider er greie..
Gå til toppen av siden

Snerten

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  08:17:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke de stigbøylene veldig lette også?

Prøver å være flink å kle på meg og ha plass. er veldig tilhenger av trysil-sokken, den er god den. Bruker opp noen par i løpet av året. Også har jo bestemor strikket maaaasse ullsokker =O)

Snerten, Ajax og Laila Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:55:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var så veldig fornøyd med mine Rimfrost Rider helt til de plutselig "klappet" sammen? De var i underkant av 1 år gamle... plutselig tok de inn vann, sømmene i glidelåsen raknet, ikke selve glidelås-låsen, men festene bare smuldret opp... Selv om jeg var veldig fornøyd så lenge det varte tror jeg nok at jeg prøver et annet merke nå. I mine øyne bør vinterstøvler vare mer enn 1 sesong?
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 03/08/2006 :  22:21:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med MagicHoneyEye.De støvlene har jeg ennå til gode å fryse i!!Har hatt de i 3 år til høsten,og de er i tipptopp stand ennå.
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Liza:)

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  22:24:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er veldig fornøyd med mine Mountain horse thermo støvler! behagelig å gå i og ri i ogjeg fryser aldri på beina! de tar inn vann i glidelåsen da.. men det har egentlig ikke vert no problem siden den slutter litt langt oppe.. de koster vel rundt 900 tror jeg
Liza
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  22:36:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Jeg har noen støvler jeg har kjøpt fr TOF. De er ikke foret, men laget av neopren slik at de holder kroppsvarmen din. De kan også brukes om sommeren da de er 100 % vanntett, men om du likevel skulle være så uheldig å bli våt (plumpe for eks.) så holder de på varmen. Utrolig fornøyde med dem, de var absolutt værd 1 000 kr!

http://www.tofhesteutstyr.no/product_info.php?cPath=19_46&products_id=324

Ellers så bytt stigbøyler fra metall til plastikk. Det gjorde jeg og jeg kjenner VIRKELIG forskjellen. Hadde en vinter da jeg forfrøs både føtter og hender nesten hver gang jeg var i stallen, men har ikke merket noe til føttene etter jeg byttet stigbøyler og kjøpte de ridestøvelene.

Kan bare anbefales på det varmeste!

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 03/08/2006 :  23:45:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg er også veldig fornøyd med mine mountain horse rimfrost. Ikke hatt noe problem med dem i det hele tatt, og brukt dem i en og en halv vinter så langt. Men jeg går ikke så mye i dem, da, mest ridning eller kjøring, og så skifter jeg til annet fottøy for stallarbeid og utslipp etc. Men de tar inn vann i glidelåsen, ja, men noe annet kan man kanskje ikke forvente? Oppdaga det på en kjøretur i speedcart, i et gjørmehav.... :/. Ble gummistøvler til slikt etterpå gitt.. Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  23:47:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg var så veldig fornøyd med mine Rimfrost Rider helt til de plutselig "klappet" sammen? De var i underkant av 1 år gamle... plutselig tok de inn vann, sømmene i glidelåsen raknet, ikke selve glidelås-låsen, men festene bare smuldret opp... Selv om jeg var veldig fornøyd så lenge det varte tror jeg nok at jeg prøver et annet merke nå. I mine øyne bør vinterstøvler vare mer enn 1 sesong?

Opprinnelig postet av Harneshaug

Jeg har hatt mine i 2 vintre nå og brukt de så og si hver dag..nå er de ødelagte, syns egentlig ikke jeg kan forvente mer...tror nok jeg skal kjøpe meg ett nytt par til vintern(hvis ikke hesten skal få ett nytt dekken istede ;) hehe)

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  01:12:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja jeg likte jo mine så utrolig godt... men de tok ikke opp vann i gledelåsen, den skjønner jo jeg også ikke er vanntett (-; Sålene sprakk i bittesmå revner og vannet kom inn i selve sålen. Kan hende jeg var uheldig? Jeg frøs i alle fall ALDRI før det og lurt med såle man kan ta ut (-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  04:56:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Unngår jerninnlegg i skoene.klippet fra lopke

jeg har den sånn jernkloss under mine mountain horse ridestøvler,å jeg trodde at det var defor de var så kalde på foten.men det hadde visst ingen sammenheng sa forhandleren da..menmen.

uansett er det et godt tips å legge avispapir i skoene.lage sånn såle lissom.trekker til seg fuktigheten,så man ikke blir kald på bena:)

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.