hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gode vinter ridestøvler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Gode vinter ridestøvler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  09:29:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men en annen ting, jeg har forfryst beina mine en gang for lenge siden. Og sliter da så og si konstant med kalde føtter. Noen som vet om noe skikkelig varme og goe sko jeg får plass i stigbøylene?
blir jo ruinert om jeg skal bruke sånne varmetråder som du knekker opp med tærene når du begynner å bli kald...

Opprinnelig postet av Snerten

jeg hadde å kjempe problemer med kalde tær før,
helt til pakka fra Børjes kom med ett par varme sko
billige! 245 kr. jeg er kjempe fornøyd!

http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

søk på: 1331

men det er sant som Lopke sier, ta på deg ullsokker og rør på tærne

Støvler:
fant noen varme (så ut til) i Børjes å.
de var ikke veldig fine (til konkurranse å slikt)
men liknet litt på mine jeg bestilte der, bare att disse er litt høyere.

http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

søk på: 1318

Never give up on the things that make you smile!
Redigert av - KarenG den 04/08/2006 09:51:42 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  17:53:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
De du la ut nederst der er helt grusomme.
Mountain horse sine var jeg fornøyd med, men som nevnt ble glidelåsen ødelagt.
:( Fik kde i gave så vet ikke hvor de er kjøpt, hvor kan jeg få tak i nye glidelåser? Må ikke de sys på da?

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  18:22:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde MH Rimfrost Paddock ( Paddock er sko-versjonen, Rider er støvelvarianten) i 2 vintre før de gikk i stykker. Brukte de rimelig hardt hver dag, og jeg sliter sko så det ljomer, så jeg var veldig fornøyd. Nå har jeg derimot tenkt å kjøpe disse:

Dafna thermo ridestøvel

Enkelt og greit fordi de har de på FK her, så jeg får prøvd. Og så har de uttakbart fôr, noe som er veldig greit for meg som svetter mye på beina. Har hørt at mange er fornøyd med de.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  11:42:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av ToneKristinogLolita

Kopi av melding:

Opprinnelig postet av karentuppah

er ikke disse ganske like da?
annet merke da.. men de ser like ut, i fassong og stoff (?)

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  12:41:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
De ser like ut på bilder, men irl så er fasongen og ikke minst kvaliteten helt annerledes. På de nederste støvelene er ikke leggen fasongsydd, den går bare skrående rett opp. Stoffet er mykt og virker som det lett kan revne, særlig etter litt bruk. Dafna støvelene er fasongsykkde, og sitter derfor mye bedre på benet. Stoffet er mer slitesterkt, og de er forsterket med lær på innsiden. De nederste støvelene er bare forsterket med stoff. Og så har Dafna støvelene uttakbart fôr, noe jeg holder veldig høyt.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  13:46:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den nederste støvelen har også uttakbart innerfor, som en sokk, men er ikke så bra kvalitet som de ovenfor. Datteren min har de nederste da hun bare er 8 år og jeg synes det er dyrt å kjøpe nye støvler til henne hele tiden (-: Vokser jo så fort!
Men de er veldig varme og gode så de funker greit til slik bruk ... Men jeg hadde nok ikke kjøpt de til meg selv nei.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  14:10:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, det visste jeg ikke. Har ikke hatt slike selv, bare tafset på de ei anna i stallen har. Har ikke som vane å prøve å plukke ut fôret i andres ridestøvler *fnis*

Jeg holder en knapp på Dafna støvelene iallefall. 750 kr for et par vinterstøvler er ikke så dyrt heller (Jeg betalte over 1000 kr for mine første. Men så holdt de også i *telle* 3 år før hesten tråkket de i stykker. De hadde nok holdt enda lengre om ikke Lolita bestemte seg for at når verden ble for farlig så er Tone grei å gå oppå. Men betalter for kvalitet.)

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  22:02:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
da har jeg bestilt de skoene fra Børjes jeg.. da slipper jeg å engste meg for at støvler blir for smale i leggen.
de skoene på bildet over her, de var gode og varme? endte med å bestille på Børjes pga rimligere enn andre steder, samt at jeg trengte noe ekstra til hesten min;)

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  22:12:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg heter Ingvild og er sinnsyk, jeg bruker de vanlige tynne Petrielærstøvlene mine på vinteren, med vanlige tynne sokker i.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  22:15:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
oh... skulle ønske jeg var like varm på beina å gitt... fryser bare jeg går ut døra på vinteren jeg.. så med meg nå til vinteren blir det kjele dress og varme ridesko;)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 12/08/2006 :  01:31:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Ha ha Ingvild, du er morsom! Iaiiiiks! Vanlige lærstøvler om vinteren, da gitt! Skritter ikke lenge før du begynner å jobbe du, skjønner jeg... ;) Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  01:35:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har noen støvler jeg har kjøpt fr TOF. De er ikke foret, men laget av neopren slik at de holder kroppsvarmen din. De kan også brukes om sommeren da de er 100 % vanntett, men om du likevel skulle være så uheldig å bli våt (plumpe for eks.) så holder de på varmen. Utrolig fornøyde med dem, de var absolutt værd 1 000 kr!

http://www.tofhesteutstyr.no/product_info.php?cPath=19_46&products_id=324

Ellers så bytt stigbøyler fra metall til plastikk. Det gjorde jeg og jeg kjenner VIRKELIG forskjellen. Hadde en vinter da jeg forfrøs både føtter og hender nesten hver gang jeg var i stallen, men har ikke merket noe til føttene etter jeg byttet stigbøyler og kjøpte de ridestøvelene.

Kan bare anbefales på det varmeste!

Opprinnelig postet av missixty

disse har jeg også, og de er helt supre. virkelig. jeg bruker disse med to par (litt tynne) ulvangsokker i, ingen bomullsokker - bare ull, og fryser aldri på beina lenger. kjempefornøyd!! eneste ulempen er at de puster litt dårlig, så de bør stå på et varmt sted og tørke over natta. jeg tar dem med hjem hver dag. men man blir ikke kald uansett hvor mye man svetter i dem, for de holder jo på varmen likevel
og de er perfekte i gjørmete paddocker!

helt enig - anbefales på det *varmeste*!!

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  10:44:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også et par rimfrost rider fra mountain horse. På de gamle modellene ble glidelåsene fort ødelagt på grunn av at man bare tråkket foten ned i og ikke brukte skoskje....De nye har glidelås lenger ned....+ at de er kjempevarme og gode på vinteren.
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  10:47:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!!!
Eg har bestemt meg for å ha di "dafna blizzard"
Eg er ekstremt kald om vinteren, derfor blir det ofte lag på lag inni støvelen "ikkjebra"
Disse er også 50% ull.
Skal sikkert bare ha dem en vinter uansett...

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  10:48:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ha ha Ingvild, du er morsom! Iaiiiiks! Vanlige lærstøvler om vinteren, da gitt! Skritter ikke lenge før du begynner å jobbe du, skjønner jeg... ;)

Opprinnelig postet av LisaFi

Å joda, jeg skritter lenge, og går i snø og allting! Men så fort jeg begynner å jobbe, glemmer jeg at jeg er kald, og blir sikkert varm også. Vet egentlig ikke jeg, jeg glemmer liksom tærne når jeg rir..

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.