hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Naivt for mej å velge barfot?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Naivt for mej å velge barfot?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  00:51:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men at man kjører med dem betyr heller ikke at de automatisk trenger sko, vel??

Opprinnelig postet av Spendas

de som kjører mye på hardt underlag, oppdrags kjøring OL trenger sko med brodder både for og at hesten(e) ikke skal skli og om man har oppdrags kjøring som jobb kan man ikke risikere at hesten(e) er sårbeint

iallefall det jeg har lært

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 08/08/2006 :  05:51:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tigull the best 4 life:
Ja, jeg har aldri sagt meg uenig i at noen trenger sko (les mitt tidligere innlegg, er du snill), men jeg synes bare det ble feil å si at i det øyeblikket man begynner å trene (i dette tilfellet kjøre) hesten, så trenger den automatisk sko med en gang. For DET er det ikke alle som gjør...

Jeg sier altså ikke at ;" ingen hester trenger sko når man kjører med dem." Jeg sier; " Ikke alle hester trenger sko selv om man kjører med dem!" En viss forskjell?

Og nå er det vel ikke snakk om at CarpeNox skal ut på oppdragskjøring med det første heller, da..

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  10:12:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Og som trådstarter sier, så er det snakk om en araber (rase som av naturen har harde høver laget for tørt og hardt underlag, i motsetning til våre nordiske hester), som så vidt er begynt tømmekjørt. Ved å la unghester gå så lenge som mulig uten sko, gir man dem den beste forutsetning for å få sunnere og friskere høver senere, selv med sko. Skor man tidlig, er skadevirkningene større. Slik er det bare, spør en seriøs hovslager den som vil.

Ang. kjørehester er det MINST like sikkert å kjøre barfot som med broddsko på sommerføre. På is sier det seg selv at brodder er best (jeg bruker boots med brodder). Jeg vet om folk som driver med kjørehester som levebrød som har fått "nye" hester etter at skoene ble kastet. Dette er snakk om store kjørehester som drar hestedrosjer på asfalt mange timer hver dag. De er mindre slitne etter dagens arbeid enn sine skodde "kolegaer". Må legge til at disse hestene får "verdens beste" hovoppfølging, da det er kona til Pete Ramey som eier dem.
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  03:18:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal ut å kjøre oppdrag i morra tidlig vi, 16mil med 11pasasjerar i full galopp på grov grus...

Huff-skoer er bestillt og kjem på fredag..-Skummelt.
Masse "tenk om/vist om" skulle tro det var eksamen eller eit jobbintervju

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  09:10:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Har du bestilt skoer?? Hvorfor? Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  12:57:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fordi hovane til Kairo må raspes og vi har ingen barfotskjerarar i området...
Han skal ikkje skoes, det var nok bare litt dårleg formulering frå mi side.
Vi bruker stort sett utrykket skoer om alt som har med hestehovar å gjere her i området.
:-)

Fröya

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  21:24:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Ja da så. *sukker lettet*
Redigert av - Fröya den 09/08/2006 21:24:59 Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  22:38:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det virke så fornuftig å prøve, so så lenge Kairo har det bra og det er praktisk mogleg skal han få slippe sko. Men folk på forumet må nok lide litt under dumme spørsmål i tida/åra som kjem.
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.