hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - skofritt / barfot
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 skofritt / barfot
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

:o)

Skrevet - 07/08/2006 :  09:55:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leste en artikkel på hest.no om ei dame som drev skofritt (?),ikke barfot.. og slik jeg da skjønte det er ikke strasser-trim barfothold men skofrihet.. Er ikke det en barfota hest det også da?

Noen andre som leste det også..?

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  17:12:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hehe, hva som skal kalles en ekte barfothest har det vært en del diskusjoner om Om en hest er skoløs eller barfot betyr egentlig akkurat det samme. Problemet er at enkelte tror at barfot innebærer kun å la være å sko hesten. Ikke alltid at det går så fantastisk bra å bare plukke av skoa og la det skure å gå uten å følge opp med hovtrim, evt.boots osv. Og når da disse hestene med såre og fæle høver hinker omkring med en eier på ryggen som sier at dette er en barfothest, så er det lett at mange får en oppfatning av dette er slik barfot fungerer.
Skal man prøve seriøst å la hesten fungere barfot/skoløs bør man sette seg litt inn i hva det innebærer. Selv liker jeg egentlig ikke så veldig godt å bruke ordet barfot. Det å ha hester i bruk uten sko ble plutselig veldig kontroversielt etter at man tok det ordet i bruk, og forbindes ofte med den såkalte barfotsaken og mye mas om at alt blir så mye bedre om hestene går uten sko. Jeg bare lar være å sko hesten og trimmer høvene selv, og bekymrer meg egentlig lite om barfotsaken og om hesten min kan kalles skoløs eller barfot...
Gå til toppen av siden

:o)

Skrevet - 09/08/2006 :  18:38:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg bare lar være å sko hesten og trimmer høvene selv, og bekymrer meg egentlig lite om barfotsaken og om hesten min kan kalles skoløs eller barfot...

i kjedsomhetens navn ;da er vi to..
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  00:16:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
men vil da ikke si at min er en skoløs hest,da han får det hovstellet han trenger..men vil for alt i verden ikke bruke strassermetoden av den grunn.faller litt i gjennom nå,føler jeg ja
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  09:00:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Om man sier at hesten er skoløs, betyr ikke at den ikke får nødvendig hovstell (hvis det var det du mente???) Hvorfor føler du at du faller igjennom fordi du ikke bruker Strassermetoden? La inn et spørsmål om den metoden for en stundt siden, og INGEN hadde noen erfaring med det. Tror ikke du skal føle deg som et utskudd fordi du ikke trimmer på strasser-vis nei Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.