hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor mye betyr egentligt hest for deg ? =/!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 hvor mye betyr egentligt hest for deg ? =/!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

lovise_felex

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  01:25:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
fant denne vidioen på putfile ! eg synst det var en veldi bra vidio. de fikk meg til å få et lite sikk om hvor glad jeg er i dem !

Advarsel: den som ser den må kunne tåle litt.

http://media.putfile.com/Second-Chances

Second Chances!

<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  02:44:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Flott film, men ikke minst veldig trist. Men det er realityen- dessverre..

For meg betyr dem alt, kommer alltid først før meg. Tror ikke det går ann å utdyppe oss på hvor sinte man blir av mennesker som rett å slett ikke bryr seg - og forsaker smerter for dyrene ..

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  02:51:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
alt annet blir så uviktig i sånne sammenhenger..
om man bruker den og den salen,å sånne ting vi diskuterer så mye av her..
er heldigivis ikke sånne kjempesterke bilder på denne filmen,for synes jeg har grått nok det siste døgnet.
men for meg betyr dyrene mine alt om dagen.har vært fra dem en stund nå,fordi jeg har prioritert venner og festing i sommermånedene.å gud, jeg har savna dem!merket det først i dag,fordi jeg ikke har vært så mye hjemme i det siste.når bikkja mi titter opp på seg med sine brune,blide øyne.å kattene krangler om å få komme først opp i fanget for å kose.å hestene vrinsker ute,når de hører stemmen din..da er det godt å leve:)

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  02:51:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo da - en rørende og opprørende video - helt enig.
Men når man har holdt på med hester siden 1970, og har "sett det meste", så får man også flere perspektiver på "livet".

Har opplevd at "gode" hester er blitt avlivet, når den KANSKJE kunne vært reddet, samtidig som "umulige troll" av noen hester fikk ALLE sjanser i årevis og skadet både andre hester og folk, mens man i ettertid kunne si at den hesten burde fått "slippe" for mange år siden - og eierne også...

Har vel på følelsen at det i dag lever en del hester som "burde" avlives - da de er ikke verd alle pengene og strevet de volder, samtidig som det finnes en god del hester som burde få "en sjanse til".

For å si det sånn: Til dere som har hester dere ikke takler, hester som er aggressive, usosiale og ikke til å stole på: Vurder å "innse realiteten", og se etter en annen hest - det er MER enn nok av "gode" hester som ikke har "rett eier"!

Greit nok å ha lest om "den 12-årige heltinnen som redder den ville hingsten" i "Heste-jente-bøker". Det er IKKE "det virkelige liv" med hester.

Selv har jeg opplevd det meste av hester og ponnier gjennom mer enn 35 år. Alt fra arabere, fullblods, store ridehester, tunge hester, lette hester, ponnier av alle slag, fjordinger, døl og nl-hest. Alle hestene var forskjellige, og av disse ville jeg gjort ALT for å redde en araber, mens ei sur og sær fjordingmærr hadde jeg ikke lagt to pinner i kors for, og en "gal" fullblods ville jeg aldri turt å ri på, mens en gammel irsk ponni ville jeg ofret "alt" for!

Håper dere skjønner hva jeg mener: Ikke ALLE hester er verdt "alt", men noen er det!

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  03:13:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
tenker ikke på det der i det hele tatt jeg...selv om det sikkert er pointet i filmen.men hadde jeg giddi å diskutert det her hadde jeg vært enig med deg t.boysen.
men bare ser på bildene av hestene og hører på musikken jeg.så tenker jeg litt på alle de utsulta hestene der i verden som står i en mørk,trang låve.eller rett og slett ikke har det bra.
men blir sånn av sånne sanger jeg da.akkurat som av hurt med johnny cash.minner meg om den flyulykka som de brukte den sangen å lagde film av til..trist

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 01/08/2006 :  04:10:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Jeg aner ikke hvordan, men den filmen fikk jeg til å føle at .. :s jeg ikke var en verdig eier av min hest .. så jeg likte ikke filmen =(
Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

eva.

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  08:46:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideeva.  Svar med kopi av melding
Uff,orka ikke se på hele jeg.
Tenk at det er folk der ute som virkelig vil at dyr skal lide og ha det vondt! Ufattelig
Dem er vel så mislykka at når dem først finner noe dem kan herje m og ha makt over så tar dem helt av. SYKE SYKE FOLK!!!

Jeg kunne aldri ha gjort noe som vil gjøre hesten min vondt, ja jeg blir skikkelig irritert å forbanna på han når han bare kødder og er en jævel. Får lyst til å gi han en skikkelig på trynet innimellom, men så ser du inn i de øya... Sukk

Redigert av - eva. den 01/08/2006 08:49:51 Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  09:15:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg aner ikke hvordan, men den filmen fikk jeg til å føle at .. :s jeg ikke var en verdig eier av min hest .. så jeg likte ikke filmen =(

Opprinnelig postet av Katrine & Sandore

Ikke en verdig eier av min hest? Hvorfor ikke?

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  12:03:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene betyr mye for meg, men ikke alt.
Jeg har familien som går foran, men hestene er derimot prioritert før fest og venner.
Dere som blir så engasjerte og opprørte, vel og bra, men det er faktisk barn som lever under vel så dårlige og enda værre forhold! Hester er tross alt dyr og selv om jeg elsker mine over alt på jord, gråt som en foss da jeg måtte ha fra meg forhesten "min", så er der andre som har det værre... var vel ikke akkurat noen trøst men?

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  12:21:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min betyr så å si alt for meg. Merker jeg er avhengig av henne og har knyttet meg så til henne på de årene jeg har hatt henne. Senere i livet vil det kanskje komme viktigere ting inn i livet mitt, men nå er hesten min klippen i livet mitt. Uansett hvordan ting går rundt meg, så har jeg alltid Ninni. Hun er der alltid, helt urørt av alt annet rundt meg. Og det er godt å tenke på...

Veit ikke hva jeg synes om filmen, men den var jo trist da...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 01/08/2006 :  17:15:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hovedpoenget(?) i denne filmen var vel å stoppe hesteslakten.
Jeg er faktisk for hesteslakt til EN VISS GRAD.

Under de rette forholdene, med profesjonelle mennesker som vet hva de gjør så tror jeg ikke de lider noe mer enn når de får en sprøyte av dyrlegen.
Jeg liker selvfølgelig ikke mishandling, eller at hester skal lide unødig før og under slakt.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  17:29:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg føler meg IKKE som en dårlig heste eier etter denne filmen.
Hesten min får alt den trenger og er en lykkelig hest.

Den har en stor nok boks, et bra nok for og all den kjærligheten og omsorgen den trenger.
Hesten min skal ikke bli slaktet og bli til verken menneske eller dyreføde.

Et dyr som har gitt meg så mye glede fortjener ikke det.
Hesten er som en stum venn som man kan fortelle alt til uten og bli mobbet av eller føle seg utfryst av.

Man blir møtt hver dag av vrinsk og kjærlighet.

Alle hester fortjener respekt uansett!
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  17:35:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Har ikke så veldig mye og si. Griner litt. Stakkars dyr :'( Våre hester har det bra.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  18:52:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Min hest betyr utrolig mye for meg! Han får meg alltid til å smile når jeg er trist, vrinsker når jeg kommer i stallen og koser og gnikker seg inntil meg. Ett liv uten han er vanskelig å forestille seg, jeg skal i hvert fall ha han til hans dager er talte, jeg hadde aldri klart å selge han! Jeg skal gjøre mitt aller beste for at han skal få det fint så lenge han lever. Ett liv med rikelig mat, riktig mosjon og mye kjærlighet!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  18:57:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Reaper

Skrevet - 01/08/2006 : 17:15:42
Hovedpoenget(?) i denne filmen var vel å stoppe hesteslakten.
Jeg er faktisk for hesteslakt til EN VISS GRAD.

Under de rette forholdene, med profesjonelle mennesker som vet hva de gjør så tror jeg ikke de lider noe mer enn når de får en sprøyte av dyrlegen.
Jeg liker selvfølgelig ikke mishandling, eller at hester skal lide unødig før og under slakt.
----------------------------------------------

Denne filmen viser ET av de maaange dårlige slakterinene rundt om i verden, greit hesten skal dø, men de trenger da ikke behandle de som... Ja, de siste leve dagene deres. se på dem! de står, får ikke mat eller vann, ser iallfall ikke sånn ut... og jeg vedder på at det garantert lukter kjempe dødt der, så hestene skjønner sikkert poenget med hvorfor de er der så fort de kjenner lukta!!
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  18:59:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
REAPER

Var ikke sikta til deg dette innlegget altså
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.