hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor mye betyr egentligt hest for deg ? =/!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 hvor mye betyr egentligt hest for deg ? =/!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  21:02:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Hmm.. Vet egentlig ikke hva jeg føler jeg.. Jeg har sett de fleste bildene der.. Alle vet det skjer, men ikke mange som gjør noe med det!

Hestene betyr alt for meg nå for tiden. De er der for meg hele tiden, og jeg kan ikke skjønne hva folk uten hester gjør på! Stakkar dem!
Nei, hadde jeg slutta med hester.. Tror hele livsgnisten min hadde forsvunnet jeg..
Det er sånn som pappa sier: "Helvete da Kristine! Hadde du tatt penger for å være i stallen, så hadde du vært rik!" men men.. Enkelte forstår ikke hvordan det er å holde på med ett så herlig dyr..

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  00:12:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt FORFERDELIG film gråt masse etterpå fatisk...tåler ikke dette...er så glad for at hestene mine har det godt...nå tenker jeg ikke på annet enn de stakkars hestene som dør hvert minutt off...var så trist...sukk...hesten min har det værtfall godt, og jeg føler meg som en verdig eier!! Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  23:51:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
altså, greit med hester som blir avlivet "snilt".. men hester som aldrig har opplevd den kjærligheten di trenger, ikke fått nåkk mat, altri blitt striglet sått innestengt i en boks i mange uker osv. åsså blir de avlivet siden di ikke er vard noe å de er lettest!! ..

for meg å se en sånnen film, så fårstår / ser (i hvertfal jeg) hvor glad jeg er i felex, så glad at han aldri kommer til å ennde opp sån! å jeg tenker på alle di stakkers hesten som dør uden nøvedigt, som aldri har kjent kjærligheten som det går an å få, å kommer aldri til å få kjenne det heller !

<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  06:17:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg er glad i hesten min. Og jeg får rett og slett vondt i hjertet når jeg tenker på den dagen han blir borte. Men jeg kan ikke si at jeg er imot slakt av dyr, bare det blir gjort på en human måte. Det jeg derimot ER imot er at dyr blir vanskjøttet og mishandlet. Og det gjelder uansett dyreart. Det er ikke noen hemmelighet at det er nok av dyr her i verden som hadde hatt det bedre hvis de fikk slippe å leve. Synd, men sant.

Det ER trist at hester blir stuet inne i mørke, trange rom, og ikke får oppleve godt stell og kjærlighet, men det gjelder da ikke bare hester? Men jeg har enda til gode å komme over en tåredryppende film som heter "Redd kjøttfeet" eller "Slipp grisen fri".

Det er en voldsom forskjellsbehandling når den ene arten av firbeinte dyr skal reddes for enhver pris, mens man gjerne kan ha den andre til middag 7 dager i uka....

Nei, jeg engasjerer meg heller i å få slutt på generell mishandling/vanskjøtsel, og ikke nødvendigvis akkurat slakting.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:32:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, jeg er glad i hesten min. Og jeg får rett og slett vondt i hjertet når jeg tenker på den dagen han blir borte. Men jeg kan ikke si at jeg er imot slakt av dyr, bare det blir gjort på en human måte. Det jeg derimot ER imot er at dyr blir vanskjøttet og mishandlet. Og det gjelder uansett dyreart. Det er ikke noen hemmelighet at det er nok av dyr her i verden som hadde hatt det bedre hvis de fikk slippe å leve. Synd, men sant.

Det ER trist at hester blir stuet inne i mørke, trange rom, og ikke får oppleve godt stell og kjærlighet, men det gjelder da ikke bare hester? Men jeg har enda til gode å komme over en tåredryppende film som heter "Redd kjøttfeet" eller "Slipp grisen fri".

Det er en voldsom forskjellsbehandling når den ene arten av firbeinte dyr skal reddes for enhver pris, mens man gjerne kan ha den andre til middag 7 dager i uka....

Nei, jeg engasjerer meg heller i å få slutt på generell mishandling/vanskjøtsel, og ikke nødvendigvis akkurat slakting.

Opprinnelig postet av Spendas

du har veldi mye rett i det !

Ingvild.

» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  20:57:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke imot slakting av hest så lenge hesten ikke blir behandlet som disse på filmen. det er sykt at folk kan gjøre sånt mot hester og andre dyr uten å få så dårlig samvittighet at du kan leve med det. =/ Enig med spendas, er det greit å slakte kyr og gris? Bytt ut hest med ku i den filmen, så får du se hvor mye du griner..? er litt teit det, at det er "Stop Horse Slaughter" og ikke bare "Stop Slaughter"... Slakting av dyr som ikke har det bra/er syke er en annen ting enn å slakte en frisk og rask fole.

Er det mer synd på hesten enn grisen? Metoden er den samme: Trange innhegninger, ikke noe mat, skudd i hodet, blodet gjennom halsen.

ja, jeg er glad i hester og ikke minst hesten min, og jeg unner inget dyr å oppleve noe sånt, men jeg syns det er teit av oss hestefolk å grine over hester og ikke griser. Det er samme konsept, samme angst og samme lukt! Tenk litt på det den neste gangen dere griner på nesa for svartpølsa, og tar en grillpølse av svin istedenfor!
Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  22:08:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
off... husker den dagen den ene kua hos oss ble slaktet. grett nåkk, vi slaktet mye .. men akkuratt den kua var kjempe snill og jeg pleide sitte på den osv. <3 hehe . kalte den for "ros'a"! :P .. men me ahr lutta med kyr nå ! ..

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  02:27:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
bare sånn for orienteringen så driver man med oppdrett av hest andre steder i verden som vi driver med ku,fris og sau..altså avle frem for matens del.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

MaRiTa 89

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  02:41:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMaRiTa 89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMaRiTa 89  Svar med kopi av melding
Ahh.l.. for en film:( Fikk mæ te å tænk egentli... har vært borti en tidlier misshandla hest! Å kor utroli tilitsfull dæm e, dt e utroli etter ka dæm har opplevd...! E gla æ bestandi har tatt godt vare på hestan æ har holdt på me, å har hatt shjøl! Shønne ikke kos folk kan slakt hestan sin! E æ nødt te å slagt en hest engang, ska dt she heim på stalln der alt e normalt! Det e helt sikkert!! Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  11:36:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Og jeg gråter. Nå føler jeg meg virkelig desperat. Kom til å tenke på Brave Star i alt dette. Hva skal jeg gjøre den dagen de sender gutten min til slakt??? Har aldri tenk på det før. Denne følelsen jeg fikk så var forferdelig!! Tårene renner virkelig. Hadde ikke gjordt det om jeg ike hadde tenkt på Brave Star. "Forever home". Han har hatt et hardt liv. Nå legger jeg selvsakt skylden på meg for at jeg ikke overtalte dem enda mer til å selge han til meg.
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  16:13:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg føler meg IKKE som en dårlig heste eier etter denne filmen.
Hesten min får alt den trenger og er en lykkelig hest.

Den har en stor nok boks, et bra nok for og all den kjærligheten og omsorgen den trenger.
Hesten min skal ikke bli slaktet og bli til verken menneske eller dyreføde.

Et dyr som har gitt meg så mye glede fortjener ikke det.
Hesten er som en stum venn som man kan fortelle alt til uten og bli mobbet av eller føle seg utfryst av.

Man blir møtt hver dag av vrinsk og kjærlighet.

Alle hester fortjener respekt uansett!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Godt sagt!
Aldri om jeg hadde send hesten min til slagt!

Noen husker kansje det som stod i VG om hesteslagt den 28. mai?
Vi kjøpte avisa vi, men jeg klarte ikke å lese. Var redd for at det var bilder der.
Men en vennine av meg hadde lest det og hun fortalte meg hva som sto der. Ikke hyggelige saker for å si det slik...
Trør ikke å se filmen jeg, er veldig svak når det gjelder slakt og dyremisshandling... Klarer ikke å se slinke ting..

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.