hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ulvehund og andre raser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Ulvehund og andre raser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 31/07/2006 :  23:17:49  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg ønsker meg virkelig en slik hund. En Tsjekkoslovakisk ulvehund, men til min forferdelse ser jeg at denne hunden er ulovlig i Norge

Grunnen til at Tsjekkoslovakisk ulvehund er forbudt er enkel, den er en blanding av Schäfer og Ulv, og er uheldig å blande med andre raser. Norge er det eneste landet som forbyr denne hunden.

Går det an å kjøpe en kastrert hannhund av denne typen? Eller må jeg til Sverige for å kunne ha en slik hund. Jeg spør dere med-mixere om hva dere synes om saken.

Når det gjelder andre hunder er også American Staffordshire terrier (Amstaff) forbudt i Norge, fordi den ligner på pittbullen.

Bør det lages en ny lov ved innport av hund?

Håper på svar

Redigert av - Stirnirogannie den 31/07/2006 23:29:18

Reaper

Skrevet - 01/08/2006 :  00:14:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
selv synes jeg egentlig at loven mot am. staff er helt på trynet, de eneste den loven virkelig rammer er de seriøse hundeholderne da de som driver med hundekamper gjør noe ulovlig uansett, om hunden de bruker er ulovlig spiller nok ingen rolle for dem uansett!

Nå skal ikke jeg oppmuntre deg til å bryte noen lover og "smugle" den inn over grensa, men hvis du bestemmer deg for å gjøre det så må du huske at det er et enormt ansvar å ha en hund av denne rasen, og ulvens instinkter er mye sterkere enn hundens, som er mege "utvannet" gjennom avl!

PS: de er jo nydelige dyr da;)
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  00:17:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk er helt enig med deg, den er på trynet;)

ja, jeg skal sette meg 100% inn i det, har litt hunde erfaring, men det er ikke nok, så det blir endel kurs, bøker osv. Skal ikke få denne hunden før jeg flytter ut. Ca 2år til

Men ja, de er herlige
Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:17:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
fy søren så fine dei er !!! :-D
<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  00:23:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, ikkesant

Og de er visst flotte familie hunder, litt var for fremmede, men knytter seg sterk til eier

Bare til å spørre, så kan jeg legge inn en link til den offisielle Tsjekkoslovakiske ulvehund siden
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:24:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Joa, det er teit at det er ulovlig å ha en slik hund i Norge, hva er vitsen med det?! Så lenger de "funker" i andre land burde de funke i Norge også. Men er litt skeptisk den blandingen av Schäfer og ulv.. Men tviler på om rasen ville vært tillatt overalt ellers om den hadde vært en fare for eieren ...
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  00:28:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den er nok ingen "nybegynner hund" men hunden blir som den er oppdratt vettu Krever mye kyndig håndtering, og seff mye kjærlighet<3<3 Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:30:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Joa, du er nok inne på noe der ja
Men jeg ville fortsatt hatt i bakhodet at dette er en kryssning mellom 2 farlige raser. Men som sagt, oppdragelsen han veeeeeldig mye å si..

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  00:32:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja har alltid det i bakhodet når det gjelder hesten min også "det er en hingst" det er vel sånt man skal ha i bakhodet når man tar valget med å skaffe seg et slikt dyr Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:33:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Du har så rett så rett

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  00:34:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Den tsjekkoslovakiske ulvehundens dempende signaler gjør den egnet som terapihund for barn med spesielle vansker og uforutsigbar atferd. "

Utdrag jeg leste, ble nesten litt rørt
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:35:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Nommen ...

Ble litt rørt jeg også

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  00:36:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Wolfdog - the best friend of a man"

kilde: http://www.wolfdog.no/familiehund/tina.asp

Håper den blir lov i Norge<3
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:38:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
nommen, så nydelig bilder da

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:38:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Det er nok en grunn til at denne ikke er lov i Norge, det er sikkert ikke så bra om den havner i feil hender. Det kan jo forsåvidt gjelde mange raser det da.
Men jeg synes også det er litt synd at den ikke er lovlig her til lands, har hatt lyst på sånn hund. Men har lyst på mye rart jeg da, Tiger b.l.a, eller Panter, liten søt Ape... Ja mye rart

Meeen, klarer med med denna "ulven" jeg:

Redigert av - SkyggenogCo den 01/08/2006 00:44:47 Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  00:39:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nyydelig "ulv" du har JaMaBlueSky

ja, men tror den blir lovlig den er jo lov i alle andre land ja Tiger hadde vert noe

Redigert av - Stirnirogannie den 01/08/2006 00:42:12 Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.