hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvem slanker seg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvem slanker seg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  15:20:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Til alle dere som sammenligner andres høyde vs vekt med deres egen, slutt med det!! Er så mye annet som spiller inn, som for eksempel benbygning.

Er ikke på direkte på slankern selv, men prøver å spise godteri og drikke brus kun i helgene, samt at jeg trener.
Av mat tenker jeg ikke så mye på hva jeg spiser, det går i vanlig norsk husmannskost, og jeg spiser frokost, lunch, middag og kvelds.
Trener ca 5 ganger i uken, enten sykkler jeg 1 mil, ellers så går/jogger jeg 8 kilometer.
Hvorfor? Jo, jeg vil ha bedre kondis, og kan gjerne stramme litt opp samtidig. Er mye mere opplagt nå.
Nå da jeg er sykemeldt fra jobben (fjøsavløser) pga kraftig allergi, synes jeg det behøves. Da jeg gikk i jobb var jeg jo i konstant bevegelse 3-4 timer om morgenen og 3-4 timer om kvelden, i tillegg til at jeg har 2 hester som skal ha sitt.

Sommeren/høsten i forfjor gikk jeg ned 15 kilo(og tålte det), mye jobbing, veldig varmt og hadde kuttet ut brusen. En liten stund senere ble jeg syk (lungebetennelse) og den satt godt i. Gikk på jobb til jeg omtrent svimte av, lå syk hjemme noen dager og ble så sendt til UNN (sykehuset). Det ble det konstatert kronisk lungebetennelse og ble sengeliggende der i 2 uker.
Da jeg ble utskrevvet var jeg ytterligere 12 kilo lettere, alt av muskler hadde forsvunnet og det var IKKE noe pent.
Klærne jeg kom i hang som søppelsekker på meg og mamma kjennte meg først ikke igjen da hun skulle hente meg.

Så muskler er viktig folkens!! Tok ganske lang tid å bygge de opp igjen også, og vill aldri miste de igjen..

Edit for å legge til: stå på Roxira, du er flink!!

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3
Redigert av - Speedy As A Bullet den 04/08/2006 15:25:14 Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  20:16:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Jeg er 175 høy,og veier 55 kg.. så trur ikke jeg skal slanke meg.. har aldri prøvd det heller,spiser helt vanlig mat,men er opptatt av å spise sunt og ha faste måltider. oppvokst med at trening og sunt kosthold er viktig.

Jeg rir 2 eller 3 hester stortsett hver dag,stallarbeid og jobber som avløser. Jeg trur det er viktig at man holder seg i aktivitet så mye som mulig,og at man har faste måltider med grovt brød,frukt og grønnsaker,og unngår spising mellom måltidene.
og det er viktig å spise ordentlig,både noe lett før trening,og et skikkelig måltid etter.
Man blir ikke pent tynn av å slurve med spisinga..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  20:29:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt spiseforstyrrelser, og tro meg - det er ikke noe man ønsker å ha. :|
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  21:24:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er så utrolig mye rare "bilder" av hvordan man skal se ut.. jeg blir helt svett i øra av og høre om at alle er for feite..

da jeg jobbet i barnehagen så dreiv de andre damene med slanking... ingen av dem var spesielt tykke.. helt normale egentlig.. men dreiv og søyt om at de ikke veide like mye som når de var 15.. (fakta) og en av de andre damene var godt trent og så bra ut.. sånn ville de også se ut.. men man blir ikke mindre dvask av og sitte på rumpa og drikke slanke suppe...

da jeg ble gravid med førstemann var jeg VELDIG trent etter mye avløsning og hardt arbeid.. men jeg veide alikevel rundt 70 kg.. uten at jeg tenkte for mye på det.. nå er jeg gravid i 4 mnd med nr 3og veier ca 75 kg.. pleide og veie rundt det i vinter uten kulen på magen.. gikk ned et par kg når jeg dreiv og trente hesten..

jeg synes ikke det er noe i veien med vekten min, jeg er vel 173 høy.. og skal jeg syte for noe må det heller være den dårlige formen..og den er det min egen skyld at er som den er... jeg synes det er alt for mye fokus på kg.. i stedet for muskler eller en god form..

og alle er forskjellige!!! ingen kan veie det samme hele livet eller regne med at man kan ta vekten fra man er 15 som et standpunkt i livet.. jeg har også brukt klær i 36-38 i min yngre dager..men så skal det sies at jeg også hadde a cup i bh en gang, som nå er b-c .... men aksepterer at jeg faktisk blir eldre og at det blir mer av meg... så klart jeg kan stramme inn magen eller lårene litt.. men det er bare trening som kan ordne det og ikke slanke suppe... (man skal vel ikke akkurat leve av krem heller men)

mannen min er 188 cm høy og veier 70 kg... jeg synes egentlig dette er for lite, men han legger ikke på seg pgr av stress og litt andre ting.. jeg er litt bekymret for han noen ganger.. men det er ikke så mye å gjøre med dessverre.. han har ikke akkurat noe tykt anlegg fra naturens side heller.. hihi..

nå skal det til slutt sies at jeg er ekstremt lite opptatt av slikt.. det gjør meg ingen ting om jeg blir litt tykkere.. trenger kanskje ikke bli stor som et hus.. men 10 kg til eller fra.. he he

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 04/08/2006 :  22:43:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er også gravid i 4. mnd. Veier 80 kg men er høy, 1,80. Synes ikke det er for mye høyden tatt i betraktning.. dessuten er jeg ikke 15 lengre...hehe.
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  00:03:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
For tia så er det litt ufrivillig slanking her....
Får bare ikke i meg mat så har tatt av en del kg....
Men håper på å få matlysten tilbake snart for blir ikke akkurat like opplagt til ting uten å ha spist...

Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  00:45:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har gått aktivt på ski så lenge jeg kan huske og har ligget på 50-60kr de siste tre årene.
Opprinnelig postet av Ane,Blida&Brana

kilopris da eller?

nei, det er rart at vekta liksom har blitt den store greia. man ser da ikke pen ut fordi man veier lite! Hmf.
og for dere som snakker om BMI, ikke bry dere om den. den er laget for STORE folkemengder, for f.eks. å sammenligne hele nasjoner, ikke for enkeltindivider. som sagt før; muskler veier mer enn fett

lykke til med å nå (de sunne) målene deres alle sammen!

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  01:07:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Herregud så patetisk... tenk å ha så mye press på seg og så liten selvtillit. Det kan ikke være et enkelt liv å leve, synes i grunnen bare synd på henne jeg og er i skrivende stund overlykkelig for at ikke jeg er kjendis og blir gransket med lupe (-:

Opprinnelig postet av Harneshaug

Tror ikke hun hadde blitt gransket med lupe om hun ikke hadde villet det.

det er jo tydelig at hun skriker etter oppmerksomhet ved og slanke seg ned til samme str som sin 7 år gammle sønn.

jo tynnere hun blir jo mer oppmerksomhet.

Vil legge til litt ang det og spise godteri og drikke brus.

Om man sier til seg selv at man skal slutte og spise godis, kommer man til og sprekke.
Man klarer som regel ikke og slutte på den måten.
Si heller til deg selv: Denne månden skal jeg bare spise halvparten av det godteriet jeg spiser til vanlig.

Og neste månde sier man det samme.

sånn er den letteste måten og slutte.

Ang brus

er så og si samme sak her, er man tørst er jo et glass iskald vann like god?
det synes jeg nå i sommer varmen.

Og nå som det er så varmt er det lett og ta seg en is, ta heller og knask isbiter :-) det er digg det! og sunt også ;-)

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  01:16:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Et annet godt råd for ikke å spise godteri er å tenke at I DAG skla jeg ikke spise noe godt. Eller hvis det blir for vanskelig, jeg skal ikke spise noe snop på 1 time.

Når du da har greid deg 1 t eller 1 dag uten snop, tenker du det neste om dagen etter / neste time. Jo lenger du holder deg, jo mr motivert blir du. Jeg klarte å holde meg lenge (ikke for å slanke meg, men et siste desperat forsøk på å bli sunn ), og hadde ikke godtesug i det hele tatt (jeg som konstant pleier å ha det. Før måtte jeg ha hvvertfall min daglige sjokolade ellers hadde jeg gått på veggen).

Men når jeg da kjøpte godteri og skulle spise det, så hadde jeg faktisk ikke lyst på! Måtte nesten presse meg selv til å spise det. Hvorfor jeg gjorde det, aner jeg ikke.. For etter et par ganger ble jeg like godtesjuk som jeg alltid har vært :S Haha.

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  03:16:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
leste sånne tips for folk som var berømte,der sto det blandt annet en ting.
for all del,ikke vei mer en 50kg....

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  10:47:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Vil legge til litt ang det og spise godteri og drikke brus.

Om man sier til seg selv at man skal slutte og spise godis, kommer man til og sprekke.
Man klarer som regel ikke og slutte på den måten.
Si heller til deg selv: Denne månden skal jeg bare spise halvparten av det godteriet jeg spiser til vanlig.

Og neste månde sier man det samme.

sånn er den letteste måten og slutte.

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Det går fint å si til seg selv at man ikke skal spise godteri. Eller det varierer vel fra person til person.
Jeg har sagt til meg selv at jeg kun spiser litt godteri hver lørdag og det har funket for meg!

Ser tydelig på meg etter en uke å holde meg unna godteri og trene 10min til treningsvideo hver dag i en uke nå, startet mandag 31. juli og har ikke godt på noen vekt hverken før eller etter siden jeg ikke har noen (og like greit er det). Ser at jeg er har mistet en del fett på ryggen og litt på magen allerede. Har ikke spise så meget fornuftig. Skiftet ut brødet med grovbrød, og spist roastbiff, reker, ost (brun, gul og nøkkel), yougurt, spaghetti til middag, svinekjøtt i pitabrød, osv osv... Til og med vært ute og spist en dag. Tok da en cola light til maten. Har drikket fun light saft og vann med smak (Imsdal).

Har ikke begynt i det strenge, men er godt på vei. Trening gjør mye merker jeg om man har rett kosthold.
Kunne sikkert vært enda strengere medmeg selv, ikke hatt smør på brødskiva, ikke spist majonas på reker osv osv... Men fader heller det skal være ålreit å gå ned. Så blir maten for kjedelig blir det jo at man gir opp.

Jeg er iallefall fornøyd med det jeg driver med. Tar forbrennings piller i tillegg.

Føler meg i mye bedre form allerede, ting har hjulpet veldig på humøret, er deilig å bli lettere. Men har MYE igjen.

Er bare å kutte ut godteri, unne seg godteri på lørdag og blir tranget for stort, så er det jo ingen krise å gi etter kjøpe seg en sjokolade, men da får man bare begynne igjen i morgen. Man skal ha lov til å kose seg litt.
Har hatt et par dager som jeg har slitt veldig men har klart å holde meg, fø spise jeg gjerne to sjokolader hver dag, to is og flere brus... Helt avhengig.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  10:56:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det beste tipset for å ta av seg på magen spesielt er å ikke spise hvitt brød og sukker...
Da skulle det fyke av 10 kg på et år.. Det er min plan da.
Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 05/08/2006 :  13:07:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er 1,84 cm høy, og veier 58 kg..Har alltid hvert tynn, å klarer aldri å sitte i ro. Jeg spiser helt normalt, og akkurat det jeg har lyst på, men jeg blir aldri tjukkere.
Det er like lite moro å få høre at du er et beinrangel, som det er å bli kalt feit!!! Mange synes jeg er kjempeheldig som kan spise det jeg vil uten å legge på meg, men jeg synes ikke det! Jeg fryser omtrentlig ihjæl hele tiden, å finner aldri klær som passer som de skal.
Jeg tar gjerne i mot fra de som synes de har for mye, rart ingen har forsket på det..
Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  13:46:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
enig med stall grønli,det er sårende å bli kalt beinrangel..
og helt enig i at det er vanskelig å finne klær også,hehe. ridebukser er et lite helvette å finne.

forresten,syns du er flink Roxira!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  14:45:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Har alltid slanket meg så lenge jeg kan huske. Spiseforstyrrelse er noe dritt, men jeg klarer ikke helt 100% innrømme at det er det jeg sliter med. Vanskelig og leve anyway hva man skal kalle det.
Så jeg går opp og ned minst 10 kg om gangen. Det går utover ridningen og skolen å ikke spise på en uke eller bare kaste opp alt. Har ikke gått tiende og strøk i noen greier i fjor på grunnkurs.

Så akkurat nå så "slanker" jeg meg, på den måten at jeg prøver og legge meg på et greit nivå med trening og ikke noe som sliter ut kroppen så jeg kollapser. Prøver å spise uansett! Matlyst har jeg nesten aldri så her må man bare tvinge i seg mat, håper og få til og legge meg på faste sunne måltider. Vil gjerne litt ned og få tilbake bule musklene jeg noen ganger har hatt. Men det er vanskelig for det å spise faste måltider gjør at jeg hele tiden gjør dem mindre og mindre, og treningen blir det mer og mer av. Hjelp får man jo ikke noe sted... *Sukk*
Men jeg har helt sluttet å veie meg, for det gjør meg ikke godt. Så da er det mer øyemål som gjelder og det stemmer aldri det heller for jeg ser alltid ut som jeg veier 100kg selv om folk sier jeg må spise, selv nå sier de det. Synes jeg er for tynn. Så for meg er mat det verste her i verden omtrent. For jeg ser ikke forskjell på 10kg opp eller ned.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.