hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva med deg og din erfaring?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva med deg og din erfaring?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2003 :  13:53:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hei!

Syns det hadde vært greit å få vite litt om dere som pleier å være på forumet her! Hvem er dere?

Kan begynne med meg da! Jeg er ei jente på 17 år som heter Anne... bor litt unna Haugesund.
Jeg har to hester, en fjording og en shettis(men du kan lese mer om den enten på det innlegget som heter "hesten din", eller på www.spotnik.has.it ...)

Jeg har vel vert hestegal siden første gang jeg satt på en hest, når jeg var 1,5 år, og interessen er fortsatt like stor!(kanskje større også?)

Ellers har jeg eid hest siden jeg var 8 år, den første hesten hadde jeg bare til jeg ble 10, og de neste årene til jeg kanskje ble 15, stellte jeg travere! Det var kjempegøy, jeg har lært utrolig mye av det, innridning av unghester/innkjøring og mye mye mer! På stallen stod bla. Sagi Knut, en av norges beste travere... hørt om han?
Vertfall, da jeg ble tolv fikk jeg kjøpt den andre hesten min, han var bare 6 mnd, men jeg har nå innkjørt han og innridd ham selv... Etterfulgt av disse årene kjøpte jeg også meg en til hest, så nå er jeg altså en lykkelig eier av to fantastiske hester!

Jeg pleier også å starte litt sprangstevner med den ene av dem... Kjempemoro! Er også veldig opptatt av Natural Horsemanship, trener hestene mine etter NH's metoder og prinsipper...

Satser på å utdanne meg som webdesigner, og gjerne en jobb på si hvor jeg kan enten reise rundt/eller trene alle slags hester med forskjellige problemstillinger :)

vel, det var litt om meg! Håper dere kan fortelle litt om dere da!

Redigert av mix1 den 14/05/2003 13:55:11

Anette

Norway

Skrevet - 11/01/2003 :  19:09:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Som dere sikkert skjønner, så heter jeg Anette. Jeg er straks 18 år, og bor i Sarpsborg i Østfold. Jeg har for øyeblikket ingen hest, solgte hoppa mi rett før jul. Er på jakt etter ny hest nå, og drar til Danmark til fredag for å prøve en dansk varmblodshoppe.

Jeg har holdt på med hest siden jeg var 6 år, begynte å ri fast når jeg var 8. Har stelt hest på rideskolen der jeg red. Startet mange stevner med hestene der, men etter hvert fant jeg ut at jeg måtte kjøpe meg egen hest hvis jeg skulle komme videre. Så i desember 2001 kjøpte jeg min første hest, en appendix quarter vallak født i 1994. Han måtte avlives straks etterpå, da han hadde store forkalkninger i et bein. Så i januar 2002 kjøpte jeg en svensk halvblodshoppe. Verdens beste lærehest, hun hadde tidligere gått NM og jeg fikk høre at hun kunne gå 1.50-1.60 klasser med trening. Desverre skadet hun seg sommeren-01, så da ble det utelukket. Hun fikk en betennelse i den dype bøyesena, men er nå 100% frisk igjen, selv om sjansen til at hun kan gå 1.60 klasser er liten. Jeg har nå solgt henne til en som ville trene aktivt sprang med henne, da det er dette hun trives med. Jeg trener mye sprang selv, men har funnet ut at en unghest vil passe til meg. Så nå er jeg på vei til Danmark for å prøve drømmehesten.

Jepp, nå har jeg kjøpt meg hest. En dansk varmblodshoppe på 6 år. Hun står i Danmark nå, kommer hit så fort jeg fåt mulighet til å hente henne. Hun heter Skovgaardens Chilli, kjempesøt! Til sommeren skal vi på sommerstevnet i Arendal sammen med en venninne!

Når jeg om snart ett år er ferdig med vgs skal jeg ta meg et friår og jobbe med hest. Har ikke anelse om hva jeg skal utdanne meg til, men har tenkt litt på kiropraktor, spesialisert på hester.. Noe innen hest håper jeg hvertfall det blir, da hester stort sett er livet mitt.

Vel, det var vel det jeg hadde å si om meg..

Redigert av Anette den 21/01/2003 18:20:09
Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 11/01/2003 :  21:23:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg er en jente på 14år. Det hele begynnte for 2 år siden. Jeg var med veninna mi til noen shettiser som hun skulle begynne å stelle. Jeg synest at det så kjekt ut, og det var faktisk en ponni til meg også. Jeg takket ja med en gang, og begynnte å ri. Ingen av oss kunne ri, så vi lærte det for det meste av oss selv. (stopp; dra i tøylene, gå; spark i sidene..) Min første ridetur var jeg oppe i trav. Jeg var ganske imponert over meg selv! Etter et halvt år på shettisryggen, kom det to pintohopper på 2 1/2 år bort til stallen "vår". Vi hadde veldig lyst til å ri de, bare det at den ene hadde hektet fast hodet sitt i et strømgjerde, og var derfor meget redd for hodet sitt. Altså; problem med å få tak i den på beite. Det var den jeg skulle stelle. Med mye tålmodighet (2-3timer) fikk jeg tak i henne. Den første gangen jeg skulle ri denne hesten var jeg livredd. Den store hesten (ponnien..)... Galoppen begynnte med bukkesprang.. Denne hesten var ikke mye håndtert/ridd. Men det var den hesten som ble snillest. Når jeg tenker over det nå, synest jeg at det er utrolig at jeg ridde inn den hesten. Ridde inn og ridde inn.. Det var hvertfall jeg som "temja" hesten. Jeg begynnte etter hvert å ri kaldblodser. Det var da jeg var så heldig å treffe på en dame som gav meg lov til å ri hesten sin. Jeg lærte mye om hest som jeg ikke visste + at jeg fikk vite treningsmetoder basert på horsemanship. Etter 1 1/2 år med hest, fikk jeg en på halvfòr. Ei kaldblodshoppe (14) som hadde vært "norge rundt" (alle slags folk hadde hatt denne hesten på fòr) Jeg trivdest ilag med denne hesten helt til sommeren 2002. Da fikk jeg min egen.
Den har jeg fortsatt. Hesten er kårt (3.). Avdanket traver på 14. Men jeg var med på gyland grand prix, om noen vet hva det er..?? Hesten vant soleklart travklassen (m rytter) og 3. plass galopp.

På fritida er jeg avløyser (jobber på gård og stall)
Jeg har ikke tatt med alt, men det er bare å spør om du lurer på noe mer. Jeg svarer med glede!
Gå til toppen av siden

randik

Norway

Skrevet - 11/01/2003 :  22:31:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderandik  Svar med kopi av melding
Hei

Jeg er ei jente på 21år som kommer fra Lindås utenfor Bergen. Jeg har drevet med hest så lenge jeg kan huske.
En av mine første store heste opplevelser var da barnehagen var på besøk på travparken. Og jeg fikk sitte på ryggen på en stor traver.
Ellers var det en hestekar i bygda som jeg fikk ri litt hos. Slik startet min hestegalskap :D

Jeg tok noen ridekurs i det lokale fjordhest laget da jeg var liten, og tok et kjøre kurs på en lokal rideskole.

Så etter å ha mast i årevis om å få hest på for, gav foreldrene mine omsider etter.
Og da jeg var en 10-11år satte vi inn en annonse i avisa om shettis føll ønskes... Det ringte en mann og sa han hadde et fjordingsføll som skulle selges for saktepris.. og at fjordingen ikke kom til å bli så veldig mye større enn en shettis... ( right )
Vel.. vi reiste å såg på hesten, og bestemte oss for å ta henne. Hun ble døpt Ranja.. Hun ble absolutt ingen LITEN fjording, hun er på grensen til å være hest, og brei som en låve dør. Men utrolig vakker.

jeg kan si med hånden på hjertet at mer menneskelig hest skal du lete lenge etter, jeg har vertfall aldri møtt en slik hest.
Mulig det er fordi hun har hatt en litt vel mild oppdragelse, men hun er en skikkelig raring. ( jaget sauebonde opp i tre og litt sånn)
Hun kan være tildels brutal og bøllete(har fått kallenavn som: Ranja røverdatter, tyranosaurus Ranja osv.) men jeg har hatt utrolig mye qlt med den hesten. Jeg har hatt henne i 11år nå, og denne uken reiser hun fra meg :( Jeg har omsider bestemt meg for å prøve ut en annen hesterase. Og har funnet en kaldblods hoppe på 4år som jeg skal ha på prøve.

I tilleg til Ranja, har jeg hatt andre hester på for i lag med henne, en kaldblodsvallak, 4andre fjordinger og en nordsvensk Ardenner.

Jeg har begynt å intresere meg for nh, og har tenkt å trene aktivt med det nå som jeg kanskje skal ha en travtrent hest.
Blir artigt å se om jeg klarer omskolere den :)

Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 12/01/2003 :  15:15:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg er ei jente på 31 år ,(den eldste her inne?) som bor ca 6 mil fra Haugesund. Jeg begynte å ri da jeg var ca 8 år på ridesenteret i Haugesund. Jeg gikk der fast i mange år ,og har stellt masse forskjellige hester. I tillegg til å være hestepasser på diverse skolehester ,så har jeg hatt en Islandshest og Russisk Fullblods sammen med min mor da jeg var yngre. Og da jeg var 15 kjøpte jeg meg en Norlandshest som het Marius. Han ble solgt da jeg ble gravid. Så hadde jeg pause noen år ,og så kjøpte vi en varmblodsvallak. han fikk gikt og måtte avlives. Så hadde jeg pause enda noen år ,før jeg begynte å stelle en kaldblodshest som het Sagi Rapp som sto på en gård her.
For litt over et år siden fikk jeg endelig råd til å kjøpe meg hest igjen. Da ville jeg ha en hest som var sterk ,rolig ,mild ,barnevennlig ,trofast ,trafikksikker og snill og grei. Jeg bestemte meg for å kjøpe fjording , men så fant jeg en Tinker , så da smeltet jeg heeelt ! Så nå er jeg den lykkelige eier av ei Tinkerhoppe. Har laget stall i kjelleren i huset her , og låner beite av naboen. Kjempeherlig :-)

Drømmer om å eie en Frieser og en Shire også , men det blir nok bare med drømmen.....

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne , desto mer foretrekker jeg hester....
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 12/01/2003 :  15:49:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei:)
Jeg er en jente på 14år, (en av de yngste her..?) som bor i Onsøy utenfor Fredrikstad. Jeg ble hestegal når jeg var fire, da fikk naboen/bestevennina mi nemmlig sin første shettis. Den ble jeg veeeldig gald i og stelte og red noen ganger i uka. Da jeg var seks begynte jeg ble Hjørgunn Gård (en koselig rideskole) og der gikk jeg til jeg var 12 1/2, så ble jeg fôrrytter for en ponni som jeg er fôrrytter for enda:)
Hest har jeg ikke fått skaffa meg, men er veldig fornøyd med fôrrytter ordningen, jeg rir han 4ganger i uka for kun. 300kr måneden. Jeg har lært veldig mye, men har ikke fått konkurrert noe, jeg har konkurranse skrekk og blir utrolig nervøs...

Håper en dag på at jeg skal få meg en araber/oldenburger/shire/shettis/nordlandshest -what ever!

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 12/01/2003 :  16:06:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er 22 år og bor i Skien i Telemark.

Jeg begynte å ri da jeg var 13 år, da på rideskole. Rei der i nesten 5 år, startet noe dressur. Så kom jeg til stallen jeg er i dag. Før stod det bare 2 islandhester der, og hun som jeg var med stelte den ene. Og jeg fikk låne den andre. Dette var vel noen år kanskje... Så reiste jeg avgårde for å være lærling i ambulansefaget. Da det hadde gått 1 år, måtte jeg flytte hjem igjen,- for jeg MÅTTE bare kjøpe hest! For begynte da å pendle og det gjør jeg den dag i dag. Min første hest var en varmblodstraver på 12 år. Som het Scan Believe, men jeg kalte han Loke. Han hadde gått mye på travbanen i sitt liv, grunn til at de ikke slaktet han var fordi han var helt frisk og snill som et lam! Aldri vært borti snillere hest! Jeg lærte han en del om vanlig riding, roe ned og slikt. Og det blei bra, men ikke godt nok for meg. Han var ikke den som lærte så fort... Jeg hadde han i 2,5 år, da solgte jeg han. Det var også delvis fordi han var ganske utstø i skogen og jeg er redd han skulle falle (han gjorde også det noen ganger) og jeg skulle falle av og skade meg.

I mai i fjor, kjøpte jeg min 2 hest. Det er ei kaldblodshoppe som nå er 17 år. Hun er heter Vesla. Hun har aldri gått trav, går opptil LA dressur og hopper 110. Vi hopper ikke noe særlig da hun er 17 år og ikke hoppet så mye med før, og fordi eier (jeg hehe) ikke er så tøff av meg når det gjelder hinder og sånn. Men hun er ærlig på hinder, aldri noe tull... Men det henger nok igjen fra han forrige som snubla seg gjennom hinderne når jeg prøvde å hoppe litt med han...

Jeg er også med i Telemark Western Riders, og rir litt western. Dette tar Vesla veldig bra, så jeg tror hun har gjort det før!

Så jeg er den heldig eier av en kjempeflott kaldblodshoppe (som ikke er tynget av alderen på noen måte!) som går fint samlet i alle gangarter og er helt hærlig å sitte på!

Min drøm er vel kanskje en god Irsk Hunter. Så en på ridesenteret for ikke så lenge siden, og DEN var bare helt hærlig! Kanskje det bare var et usedvanlig vakkert og godt eksemplar, men en slik vil jeg ha siden i livet. Om det ikke blir før jeg blir 40 år, så gleder jeg meg til det!

Men min drøm er vel kanskje å starte høy dressur med en flott kaldblods (Vesla er vel ikke helt i stand til det, og det toget har liksom gått).

Ellers har jeg en dalmatinertispe på 2,5 år, som jeg går en del hundedressur med.
Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 14/01/2003 :  18:38:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg heter Hege, er fra Bamble i Telemark. Jeg er 23 år. Jeg er utdannet agronom, og studerer økonomi ved BI nå.
Jeg har alltid ELSKET dyr. Da mener jeg alle dyr, men favorittene er hest og hund. Jeg har alltid ridd alle hester jeg har fått sjans til å ri, men jeg begynnte å ri fast på rideskolen på Heistad da jeg var 8. Da jeg var ti begynnte jeg å stelle Tiril, som er en kalblodstraver. Han kjøpte jeg da jeg var tolv. Jeg beholdt ham frem til i høst. Nå rir jeg mest på en kaldblodshoppe som heter Liss. Jeg har fått tilbud om å ri en spranghest og en annen ridehest, men foreløpig holder jeg meg til Liss. Etter ti år som hesteeier synes jeg faktisk at det er litt deilig med sånne "uforpliktende" forhold.
Ellers har jeg vært hestepasser for flere travere, alt fra føll til pensjonister. Jeg har jobbet en del på Skjærgården Ridesenter og litt rundt omkring ellers med hest.
Planen nå er vel å kjøpe ny hest når jeg er ferdig med utdannelsen min.
Jeg har to hunder, Georg (Flatcoated Retriever) og Mathild (Eng. Setter / Border Collie), og katten min Missi. Georg og Missi er omplasserte og Mathilda har jeg hatt fra hun var ni uker.
Jeg kjøpte gård i sommer, med ca. 700 mål skog og 100 mål jord (beiter), så nå har jeg nok plass noen hester.
Vel vel, dette er vel sånn cirka hvem jeg er...
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2003 :  20:21:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
De gamle er eldst, og det er vel meg, det!
Line, 38, utdannet sykepleier...

Bor på familiens småbruk, har egen stall med 5 bokser. Har ikke egne beiter, så det må jeg leie.
Har derimot ridebane, to paddocker og en rundpaddock stor nok til å også ri i.

Plaget nabobonden i oppveksten helt til han lot meg få fri tilgang på den gamle, sure, late dølamerra hans... Fra jeg var 11-12 hadde jeg ansvaret for henne, og fikk faktisk til bedre humør og kondisjon på hesten etterhvert...
Da jeg var 15 ble det egen hest som stod her hos meg og jeg hadde fullt eneansvar for.

Etter en pause fra hest (barn) startet jeg opp igjen, og har nå tre hester selv.
Har erfart at NH er den absolutt beste filosofien når det gjelder hest, og vil nok bruke resten av min aktive "heste-karriére" på å utvikle meg selv for å bli enda bedre på kommunikasjon og lederskap.

Rir western, da jeg finner det meget logisk og "hestevennlig" samtidig som det er spennende og moro.

Har kjøpt noen hester med problemer som jeg også har solgt videre når de har funnet en ny tillit og basis å forholde seg til mennesker på. Alle hestene er fremdeles hos kjøperne og har det fint.

Hovedårsaken til at jeg falt for logikken ved NH, var at jeg var lei inntil margen av å slåss med hester jeg ikke forstod. Lei av å ri hester uten å kunne stole på at jeg kom helskinnet hjem. Lei av å krangle hest inn på henger, tvinge hester til ditt og datt, leie hest med kjetting rundt nesa fordi den ikke kunne kontrolleres ellers... Stort sett alt som kan oppstå ved tradisjonell omgang med hest av det egenrådige slaget...

Redigert av cowgirlchris den 19/01/2003 17:30:54
Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2003 :  00:20:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke vært så mye her, men kan vel skrive litt for det;-)
Hanna her, snart 18;-) Har alltid elsket dyr, og da særlig hest og hund.
Min første fôrhest fikk jeg for 2 år siden. Sammy, 16 år da, blanding av fjording og lettdøl. Veldig snill og grei, men etterhvert litt for snill etter min smak;-) Hadde han ikke så lenge før jeg fikk min egen Lyngshest, Irja;-) Henne rir og kjører jeg, hun er en hest med MYE fart og fremdrift i, ganske så lærevillig og;-) Rød med lys man og hale, bles.. vakker, synes jeg:-)
Andre hester i livet mitt nå er fjordingen Eidnar, shettisen Lotta, varmblodstraveren Ara Song.
Jobber på en plass med Islandshester, hestene jeg driver mest med der er Røgg frå Hommen, Freyja frå Bostrak, Læna frå Hommen, Muggur frå Jeppestøl og resten av gjengen. Er 19 hester der totalt.
Går på skole, landbruksskole med fordypning hest. Veldig allright. Har lært mye, særlig det siste halvåret, da vi har fått nye lærere.
Jajs, det var sikkert nok om meg.. Hvis noen skulle lure på noe mer, spør i vei.. ;-)

Er 17 år, snart 18. Har ei nordlandshoppe på 11 år. Rir ellers Islandshest og andre hester. Glad i å kjøre.
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 19/01/2003 :  00:19:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Hei hei! Jeg heter Camilla, og er 13år. Har ridd i 4 år, og ELSKER hester! Det hele begynte med at en vennine av meg tok meg med til ridesentert hun red, og der red jeg i 1år, før jeg flyttet til en bedere rideskole. Der lærte jeg kjempe mye,og har blitt ganske god i dressur, syntes jeg. Det er gøy med dressur!! For tiden har jeg 2 forhester. Numar og Punky. Numar er en fjording valakk på 12år, og Punky er en varmblods hoppe på snart 18år:) TIl sommer skal jeg kanskje på rideleir:D Gleder meg!

Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 19/01/2003 :  16:39:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
heisann

jeg heter ine therese, og er fra sandnes.

hester er vel egentlig mitt liv. begynte seriøst på rideskole da jeg var 3 år. fikk da min første hest, som jeg ennå har, fâla. ei islandshoppe som er like gammel som meg. har så hatt mange andre hester opp gjennom årene.

men har nå altså to hester, islandshester. fâla og tinna som er 17 år.

har jobbet vedriseskoler, og på travbanen på forus, hos rune wiig. har lært en del overalt, og har vært med å ternt inn mange hester.

derfor skal jeg nå prve å kjøpe en hest til. ei hoppe på ca. 7 mnd. dølahest. denne skal jeg da betale selv, og ha absolutt alt ansvar for. før har foreldrene mine hatt det økonomiske ansvaret, men nå skal jeg ikke være "bundet" lenger.

det var vel det om meg...

Deftonah...;)

deftonah_@hotmail.com
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2003 :  18:01:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei,
jeg heter Lill og er 15 og et halvt år. Jeg har ridd fast siden jeg var ti år og de tre siste årene har jeg ridd nesten hver dag.
I november kjøpte jeg meg ei kaldblodshoppe på 12 år. Jeg elsker å både ri og kjøre hest og derfor valgte jeg meg en hest som kan brukes til dette. Men jeg kan vel egentlig bruke henne til det meste når jeg tenker meg om. Det er bare fantasien som setter en stopper.
Før jeg kjøpte denne hesten, stelte jeg en fjordingsvallak på 9 år.
Jeg har hesten oppstallet på en gård like i nærheten der jeg også jobber etter skolen og i helgene(ikke hver dag). Der har henne åtte andre hester og kose seg med + to esler.
Gå til toppen av siden

Tussilago

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2003 :  17:07:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei..

Jeg er en jente på øyeblikket 18..

Har holdt på med hest siden jeg var....*tenke* ca 8 år eller no..var med en vennine av meg,var jo i grunn redd for hester da,men etter som tiden gikk så blei jeg skikkelig gla i dem..

Fik min første hest på fôr når jeg var ca 10 eller no..En ponni kalt Est, hun var en merkleig blanding av tungdøl og shettis...hun var liten og grå,en skikkelig hjerteknuser...:)

Så blei jeg for stor for min kjære Est...Og måtte vidre på noe som var større...Så var det på leting nå etter min egen hest!!!

Så ringte en vennine av meg og sa at jeg MÅTTE se på en ponni som var til salgs...Hun forklarte at han hadde vært en skikkelig champion! så blei det til at jeg så på den ponnien.
Det blei kjærlighet ved første blikk,King`s Master Mason het han!! han var noooooodeli!!!!bare en uke etter¨på hentet vi han..

Han sto oppstallet på en stall med en god del hester...så til slutt så fikk jeg han hjem på egen gård!!!
Der sto han sammen med en x-varmblods traver kalt winning bowl, hun var drektig..

Sommeren kom og Winny fikk barn,Mason blei stolt,trodde han var faren!!;)

Så fikk vi enda en hest på stallen. En varmblods x traver kalt Miss Caltex,hun var stor og rød,og temmelig heit av seg..
Mason passet ¨på at hu ikke kom for nærme babyen hans!!

Så reiste winny og bebisen...Og Mason og Caltex blei igjen...

Og der er de enda!!!

Mason er nå ca 27 og Caltex snart 12 år!

Må snart ut og ta dem inn,det regner!!:(

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2003 :  22:57:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Siden jeg er ganske aktiv i diskusjonene her, og dere gjerne vil vite hvem de forskjellige er her (ser fra de andre debattene) så kan jeg kanskje si noen ord om meg også, selv om jeg ikke har så mange fancy hester å "skryte" av

Heter egentlig Maja, men bruker spoff som nick veldig mange steder. Så derfor spoff her også.. Er 24 år, jente, har ikke egen hest og har aldri hatt. For tiden studerer jeg informatikk ved Universitetet i Oslo, og håper på å få en morsom og interessant forskerstilling når jeg en gang blir ferdig. Å få en så spennende jobb med en gang er kanskje litt optimistisk, men man kan jo håpe. Regner med å være ferdig om cirka et år, og da skal jeg også kjøpe meg hest!

Har ridd siden jeg var 11. Før var jeg mest interessert i sprang, men etter å ha vært veldig mye på weekendkurs på Marits rideskole (se de bra sidene.. Jeg har laget.. *hehe*) har jeg lært masse dressur. Og blitt "dressurtante" også.. Så min hest blir nok en dressurhest!

Nå har jeg den ene hesten til kerry på for to dager i uka, og rir litt på Marits i ny og ne (ikke så ofte fordi jeg bor i Oslo og Sarpsborg/Skjeberg er et stykke å dra..).

Ellers har jeg en sånn hestehjemmeside som det står litt mer om meg og hest på. Klikk på spoff i signaturen min..

--
spoff

Redigert av spoff den 23/01/2003 23:10:12
Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2003 :  23:14:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Får vel si litt om meg også da :)

Jeg heter Karianne og er 20 år! Jeg bor i Oslo.
Jeg har 3 hester. En lippizaner, en sportsponni og en shetlandsponni!
Jeg har en egen hjemmeside for dem på www.home.no/kerry2

Jeg begynte å ri på rideskole da jeg var 7 år.Rei vel der i 6 år. Da begynte jeg å ri en fjording og en kalblods på Nordtvet gård. Det er der jeg har hestene mine nå! Jeg har ridd masse forskjellige hester opp gjennom årene. Og kjøpte min første hest for litt over 3 år siden!
Det var shettisen Primrose som da var 5 mnd gammel :)

Jeg har også jobbet endel på nordtvet gård, med trening av hest, stallarbeide og ridning med barn og psykisk utviklingshemmede!
Jeg har også vært på horsemanship kurs med ponnien Kvikk, så jeg jobber med han ut fra den metoden og det fungerer VELDIG bra!

Jeg liker å lære hestene mine ting som ikke alle andre kan. Så alle kan "bukke". Og Primrose kan legge seg ned, steile, piaff, sjenkelvikninger osv. Det er ingen som rir på henne så hun har lært det gjennom tømme kjøring :) Om vinteren kjører vi henne med akebrett eller mini ski!
Trener lippizaneren mest i dressur nå, men blir nok litt sprang på han også etterhvert!

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.