hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva med deg og din erfaring?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva med deg og din erfaring?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2003 :  12:45:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg heter Marie, og er 15 år. Nicket kommer fra en hest jeg prøvde en gang, som ble kalt einstein, har ingenting å gjøre med Einstein(den virkelige) Var på utkikk etter egen hest,men har nå gitt det opp. Fant en perfekt hest som jeg skulle ha, hadde planlagt å reise fra stavanger til sandefjord for å se på den, men plutselig var han solgt. Og etter det er lixom ingen hester bra nok.... Eller, vet om en del jeg kunne tenkt meg da, men de ligger i en prisklasse litt over meg.....
Så nå steller jeg de to ponniene til venninna mi, det er veldig kjekt. Hun har ridd i Spektrum å sånn, så det er koselig!!! Rir litt på timer å sånn, så jeg lærer litt... et ikke helt hva jeg skal skrive, alle har skrevet så mye...=S
Når jeg blir voksen skal jeg drive med hest, det vet jeg, men ellers har jeg ingen planer... Drømmer om å bli profesjonell sprangrytter, men pengene setter nok en grense.... Så lenge jeg får koze meg med hest er jeg fornøyd så....
jaja, det var vel litt om meg... Vet ikke hva jeg ellers skal skrive.. Mvh einstein

Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2003 :  20:26:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding

jeg er 15 år og heter egentlig ronja, nicket kommer av at hesten min heter lady =)
Hesten min er ei 10år gammel varmblodshoppe, men henne kan du lese mere om på hjemme siden min,www.lady.moo.no..

Jeg bruker henne i sprang,dressur,tur,NH,voltige ++ men sprang og tur blir det vel mest av =) blir litt snørekjøring nå på vinteren oxo, det er kjempe morro!

Jeg har ridd i 6\7 år, begynte da jeg var 8 år.. i løpet av den tiden har jeg ridd 4 år i rideskole på stall-k i kongsberg siden jeg ikke bodde langt fra stall-k i kongsberg før.. etter det har jeg hatt en islandshest på halvfôr, en islands/lyngs hest på helfôr og en varmblods, x-traver på helfôr.. har oxo hatt en kaldblods på prøvetid en mnd, men det funka ikke helt =(
etter dette kjøpte jeg meg lady..
ja.. det var litt om meg.. kommer ikke på noe mere jeg =)

Redigert av my lady den 01/03/2003 09:46:59
Gå til toppen av siden

kaldblods
» VIP

Skrevet - 15/02/2003 :  20:32:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk ri på mammas kaldblodshingst da jeg var rundt ett år. Begynte å ri den da jeg var to (mamma gikk på siden selvfølgelig). Da jeg var fem år kjøpte mamma min egen hest til meg. En stor shetlandsponni men hun var livredd for biler bare hun hørte lyden av en bil steilte hun, men etter en stund med hard trening ble hun bedere. Men da jeg hadde hatt henne i fem år fikk hun forfangenhet og sto i ro i over to år, under den tiden begynte jeg å ri på mammas kaldblodshoppe (hingsten var da avlivet). Da vi kom fram til at shettisen min ikke hadde det så bra tok vi avgjørelsen om å avlive henne. Da begynte jeg for fullt å ri på kaldblodsen. Senere begynte jeg å ri på en avdanks traver hun er gal i hodte, hun kan rett og slett ikke gå og ikke vil hun lære det heller.
Samtidig som jeg drev på med traveren og hoppa til mamma begynte jeg å ri inn en fjordingshoppe og en nordlandshingst. De er nå begge snille rolige hester som ikke er redd for noe de kan dressur og sprang begge to.

For snart to år siden satte vi føll på kaldblodshoppa og det er nå kommet seg til å bli en stor flott hingst på 8 mnd. I tillegg til de hestene tar jeg fremdeles meg av traveren, og har nå fått en varmblods og ta meg av. Driver på å rir inn en tinker hoppe også.

Jeg rir mange forskjellige hester som dere sikkert forstår men det er gøy. Tenker på å gå hestelinja til neste år og deretter jobbe med vanskelige "problem hester" fordi jeg har vært borti mye rart i de årene jeg har holdt på.

Holdt på å glemme at jeg har ridd inn en blandingshest, men hun er nå avlivet fordi eieren ikke tok seg godt nok av henne. Hun fikk problemer med beina og klarte til slutt ikke å stå.
Hvis noen av dere har komentarer til innlegget mitt må de bare si fra.
Gå til toppen av siden

MaHi

» VIP

Skrevet - 16/02/2003 :  21:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei... jeg er 15 år og ikke eier av noen hest. her har du litt om meg og mine opplevelser..

da jeg var 8 ble jeg "smittet" av hestedilla av min beste venninne. før hadde jeg ikke tørd og være inærheten av en hest en gang. men så sa d bare pang, og hest var "alt". etter 1 år begynte jeg på rideskole. etter mye mas, det kunne jo være farlig i følge mamma.

etter å ha godt på rideskole og rikelig med rideleierer i 4 år sluttet jeg på riding. noe av d dummeste jeg har gjort egentlig, men grunnen var at jeg gikk lei rideskolen. de fulgte ikke riktig opp elevene. ridelæreren min ble lei seg, sa jeg burde fortsette, jeg var jo et slikt "talent." sa det sikkert fordi at jeg skulle fortsette. men i så fall. i løpet av disse årene hadde d kommet en god del hester på en gård med min far. når jeg var hos han red og rir jeg daglig. det har kommet å godt hester. yndlingen min, en sprek og nervøs islands vallak, ble nylig byttet med en 1 årig traver. nå står det 2 nordlands hester der. ei hoppe på 6 år og en hings åring. ei welsh hoppe og ei traver. får kansje ett føll til sommeren.. pluss åringen som ble byttet ut med islanshesten.
Gå til toppen av siden

lm
» VIP

Skrevet - 16/02/2003 :  22:03:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg er en fransk/norsk jente på 15, som er innfødt i en hestefamilie.
Jeg fikk min første hest når jeg var en måned gammel, men da tok min tante av seg den. Jeg bodde på et stutteri hos tanta mi dem første fem åra mine, når jeg var fem flytta jeg hjem til pappen min, og når jeg var åtte kom jeg til mammaen min i fredrikstad. Nå bor jeg og familien på et små bruk, og jeg jobber deltids jobb i nabo stallen.

Fortiden eier jeg en nordlandshest og en araber. Jeg konkurrerer litt smått med dem begge, så konkurrerer jeg også med hestene til mora mi.

Jeg elsker å følge føll til unghest til ridehest. Det er utrolig interesant!

Jeg har veldig lyst til å overta tanta mi sitt stutteri i den senere tid og bli avlsopdretter.

Ble veldig mye familie i det innlegget her- SORRY!
Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2003 :  07:57:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Er ei jente på snart 20 år i fra Stavanger. Har drevet med hest siden jeg var 10, men ble "hekta" lenge før det. Begynnte å ri på rideskole og red der i ca 4 år, helt til jeg fikk min første hest. Hadde stelt ei fjording hoppe en stund og da hun fikk føll klarte jeg endelig å overtale faren min til å kjøpe. Hun er ei nydelig hvit (ulsblakk) hoppe på snart 6 år nå, og hun heter Bitten. Senere døde bonden som eide mora så da ble det til at vi kjøpte henne også. Hun er snart 11 år og verdens snilleste hest og navnet hennes er Betty.

Fikk ikke tid til å ri timer så lenge jeg hadde et føll å trene (veldig tidkrevende) men har nå startet opp igjen, og tar dressurtimer på elste hoppa mi. Rir også en del sprang. Planen er å starte NM for fjording til høsten. I fjor sommer kjøpte vi (samboeren min og jeg) også en shettis vallak på 4 år. Han brukes for det meste til kjøring. en kjempe kul ponni med masse personlighet.

Har tenkt å utdanne meg innen økonomi for så å starte noe eget med hest. Egen rideskole har alltid vert drømmen, men man får se hva tiden bringer.

Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2003 :  10:35:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Jeg er 25 (blir 26 i år) og gift/har 2 barn.
Hester begynnte jeg med da jeg begynnte å ri/stelle naboens kbl hoppe da jeg var 8 år. Henne red jeg til jeg fikk fjordning på helfor sommeren 1990, og på høsten da fjordingen reiste kjøpte jeg 1 lyngshest og 1 shettis fra en annen nabo(de sto sammen og solgtes helt bare sammen) Hadde shettisen i 1 år og lyngshesten i 2 år, startet endel stevner med lyngsen(sprang) og ville videre i sprangen så da jeg ble konfirmert byttet jeg han ut med en fullblods hoppe.Startet 1 stevne med henne men hun var elending i beina så hun ble avlivet eter bare 5 mnd hos meg (hun var dårlig da jeg kjøpte henne, ble grundig lurt med falsk vet. attest). 1 mnd før fullbldsen døde kjøpte jeg og faren min en vbl hoppe (ex-traver)(dette i 1992 altså) Hun var veldig traver så vi startet 2 monteløp før vi bedekket henne og i 1994 fikk hun et hingsteføll som jeg hadde til han var 4 år.(innimellom her så hadde familien min en Haflinger ung hingst samt at jeg hadde en lipizzaner7døl hoppe på for) Hoppen ble solgt i 96 men senere tilbakekjøpt av meg i 98 for så å bli solgt (desverre) pga økonomi i 99. Hun ble senere nødslaktet etter å ha blitt mishandlet av sine nye eiere. Føllet hennes hadde jeg en stund på for(vår/sommer 00) da han var 6 år, men han har det nå bra hos sin nye eier og jeg håper han får bo hos henne lenge.
Etter dette hadde jeg hest på for en periode, en vbl hoppe i 1/2 år (fra høst 99-vår 00)(så overnevnte hest på for). Hadde i 3 uker den høsten en vbl hingst på for også men det var ingen suksess, eieren var tværr og vrang og lot meg ikke trene hesten som jeg ville så jeg sa han fra meg, han ble avlivet like etter pga en konflikt mellom ny leier og stalleier)Så fikk jeg min kjære dutte på for høsten 2000. han var en kbl vallak og veldig het i toppen, hadde han først 4 mnd på for før han dro til eieren igjen, skulle selges. Pga dårlige bein ville ingen ha han og jeg bestemte meg for at nok er nok og kjøpte like greit hesten. Omskolerte han skikkelig men desverre holdt ikke helsa, var ikke bare beina som ikke holdt. han hadde rygg og nakke problemer itillegg til at han ikke ville stå inne om natten og ei heller tålte å stå 100% ute 24/7 på vinteren selv med dekken pga helsen valgte jeg i høst (02) å avlive han for å skåne han mot mere smerte. Han ble 11 år.
Så fikk jeg hesten jeg nå har da, har henne på helfor pga eierens graviditet og trives veldig godt med henne. hun er ei stor vbl hoppe som aldri har startet, skal bedekkes i vår og føllet som kommer blir da mitt. Håper også innest inne at jeg kan få kjøpe hoppen....

Sånn ridemessig er jeg ikke på noe høyt nivå, ihuga tur rytter med litt dressur/sprang kramper er jeg vel... rir på bane om jeg har muligheten (har bane på stallen, må bare bli vår så isen går av den)
Jeg er desto mere nøye på hvordan hesten min har det, foring, stell osv overlates IKKE til tilfeldighetene. Jeg har også mye erfaring med unghester
Holder midt oppi alt på å glemme å si at jeg i hele hestelivet mitt har drevet med travere og jobbet med travere på si- da på trenerstaller (3 forskjellige)- og travsporten står således mitt hjerte nært. Vi (jeg og mannen) vi lgjerne kjøpe en traver igjen samt at muligens føllet til hoppen vi har nå blir traver (det er iallefall lov å prøve). mannen min vil ha kbl traver.

sånn.... hnm.... ble veldig rotete dette men håper noen gadd å lese :)
Gå til toppen av siden

annema

Skrevet - 17/02/2003 :  16:03:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideannema  Svar med kopi av melding
Jeg heter Anne-Marthe, er 17 år og kommer fra Tromsø.

Jeg begynte å ri på ridekurs, og etterhvert begynte jeg å stelle en liten shetlandsponni som het Mulle. En liten søt rakker, som var stallens lille maskot;)
Etter en stund begynte jeg med en lyngshest som het Rapp. Han hadde jeg i perioder ansvaret for nesten hver dag, og jeg startet han på noen stever.

Når jeg var 13 år fikk jeg min første hest. Det var en lyngshest som heter Gullak. Gullak er en veldig morsom liten hest med masse personlighet, og han er veldig spesiell!:)

Gullak kunne jeg bruke til nesten alt. Han elsket sprang og å være på tur. Han var innkjørt, og han likte kjempegodt å kjøre. Hen var en veldig allsidig hest!!

Jeg hadde Gullak i 3 år. I April 2002 kjøpte vi Cherry, ei dansk oldenburger/LU hoppe f. 1995.
Cherry er veldig spesiell, hun er snill og grei, hun har mye motor, og er veldig ivrig. Ikke noe å si på fremdriften i henne nei!:)
Cherry hopper bra. Hun er ganske uerfaren, men hun har alerede blitt veldig flink! Hun er hoppet 115 cm med, hun har veldig god teknikk og hun liker å hoppe.

Les mer på hjemmesiden min; http://geocities.com/cherryshila

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2003 :  15:22:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg heter Trine.. Fylte nettopp 13 år.. (yngst??)
Bor litt utfor Stavanger. (Madla)..
Jeg bor rett ved siden av en stall som faren min eier.. Har en liten Vbl. ridehest,og konkurerer i sprang med den. Holdt på med hester siden jeg kunne gå! Har hatt noen ponnier fra før også.. Rir på sprangtrening for en som heter Geir Jensen.. (NM vinner),en gang i uka.. Har ridd så å si hver dag,siden jeg var 7 år. . Rir mest på tur,(pga.at det ikke er så gode trenigsmuligheter midt i byggefeltet),men rir noe dressur,bakkearbeid,og som sagt sprang på Rogaland Rideklubb 1 gang i uka.. (tar 45 min. å ri til d stedet)
Det var vel d... (?)
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2003 :  22:25:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lucifer!!! Hvor bor du?
Jeg MÅ få kontakt med deg! Kjenner hun som hadde Kings Master Mason når han var konkuransseponni! Hun vil veldig gjerne vite hvordan det går med han!

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2003 :  11:01:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg heter Siri. Er 16(blir det i år)år. Nicket kommer av at jeg kaller hoppa mi Trulte, og det har utviklet seg til Toultey(engelsk). Jeg bor i Enebakk, men har kun bodd her i litt over ett år. Før bodde jeg på Skedsmokorset.
Har to hester. En fullblodshoppe som heter Tropical Girl, og en dølavallak som heter Bottolfs Svarten(Bottis).
Jeg har starta et dressurstevne og et gymkhana på dølen. Moro!
Skal etter planen starte mer denne våren/sommerern.

Har ridd på rideskole i 7år, og hatt hest på halvfôr i et år,og hatt egen hest i over ett år.

Skal utdanne meg som veterinær:)

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden

Bonnie

Skrevet - 28/02/2003 :  13:24:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg heter Trine og er 18 år. Jeg bor i Sandnes som ligger i Rogaland.
Jeg er skoleelev og tenker å utdanne meg innen reiseliv/hotell.

Hester er min store lidenskap, og jeg er en heldig eier av to herlige hester. Den ene er en varmblods vallak på 10 år og den andre en welsh mountain på snart 2.
Jeg har ridd og stellt med hester siden jeg var 7 år. Begynnte mine år på rideskole hvor jeg lærte en masse grunnleggende om ridning og stell og senere begynte jeg som steller i en stall med 30 islandshester. Jeg gikk på rideskolen i 4 år før jeg ble steller. Da jeg ble 12 år fikk jeg hest på fòr. Det var en utrolig grei islandshest. Jeg hadde ham i 1 år, og det gjorde utrolig vondt når eierene hans hentet ham. Tror aldri jeg helt kom over den hesten. Etter ham kjøpte jeg en varmblods hingst rett fra travbanen. Jeg var da bare 13 år og hadde ingen i familien som hadde peiling på hest. I etterkant har jeg tenkt litt på hva foreldrene mine tenkte når jeg fikk kjøpe ham, menmen, jeg er bare glad til! Jeg fikk ham kasterert og ridde masse tur og dressur med ham. Jeg har ham forsatt og han er verdens snilleste hest. Jeg har omskolert ham og han er en kjempe snill hobby hest!
Jeg kjøpte for 2 år siden en islandshest (føll) men han kom utfor en ulykke og brakk nakken. Det ver helt forferdelig, var så glad i den lille hårballen min:-)
Siden jeg savnet å ha en liten rakker i stallen reiste jeg til Karmøy og kjøpte meg nytt føll og denne gang welsh! Har ham forsatt og han er bare så søt! En liten rakker kan du si;-)

Jeg har aldri startet noe konkurranse, har vel egentlig aldri interessert meg sånn for det. Liker bedre å reise på ridekurs og ri på lange turer.
Liker veldig godt utstillinger, og welshen min skal på sin andre i august. Målet er å prøve å kåre ham til han blir 3 år:-)

Hvis noen har lyst å maile litt med meg så er mailen; trine43@hotmail.com
Gå til toppen av siden

Thea

» VIP

Skrevet - 01/03/2003 :  00:35:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg bruker/har ikke brukt dette forumet aktivt så mye, men titter innom og leser litt i hvert fall. Jeg er Thea, 21 år gammel. Begynte aktivt med hester da jeg var 9-10 år. Red på rideskole i 3-4 år, det siste året hadde jeg også hest på fôr samtidig som jeg red på rideskole. Startet da litt småstevner samtidig, men senere har jeg ikke vært å se på stevnearenaen.

De siste 8 årene ca, har jeg holdt på med galopphester. Begynte i det "små" med rolige turer på de snille fullblodsene, og i dag har jeg ridd løp, ridd inn åringer, trent hester osv... Jeg er absolutt på ingen måte utlært, og jeg gleder meg stadig over å lære og oppdage nye ting om hestene og deres "verden".

Jeg synes galoppsporten er veldig spennende, men samtidig synes jeg det er viktig å få frem den allsidige løpshesten. Altså, galopphestene jeg driver med får være med og hoppe, gå dressur etc. Så selv om det er fullblods løpshesten som faller mitt hjerte nærmest, så er jeg også intr i andre grener. Det er for meg veldig viktig, da jeg ikke driver med løpshest som inntektskilde men som hobby. En harmonisk, fornøyd og ikke minst frisk hest er viktig!

Det er vel mye jeg kunne ha skrevet, men jeg skal spare dere for det ;o)

- Thea
Gå til toppen av siden

###Halifax###

» VIP

Skrevet - 01/03/2003 :  09:01:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEI
jeg heter Ida Therese og er 13 år
bor i snerting daln
har ridd i 5 år
har nå en fjording på for
skal ha en ny hest på for til sommern
(har noen av dere "større" jenter en hest som dere skal sette bort,eller kjenner dere noen?)i så fall mail meg!!!
hesten må være traf sikker
og barne vennlig
helst ingen u vaner!!
mail ida_therese@hest.no
Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  14:44:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg heter Josefine Musæus, og jeg er 15 snart 16 år. Jeg har ridd siden jeg var 6 år gammel, og har drevet aktivt med hest siden det.

Da jeg først begynte å ri red jeg på Steinseth ridesenter. Den første ridetimen red jeg på en islandshest som fort ble favoritten. Da jeg red der var det jeg først å fremst lærte var å falle av. Det gikk nesten ikke en time uten at jeg falt av. Kusinen min som jeg red sammen med klarte å falle av 11 ganger på en time. Det var ikke spes. farlig, fordi hun red barbak på en shettis.

Søsteren min fikk islandshest til 13 års dagen sin. Hesten het Nora, og var norsk født. Da var jeg 8. Jeg hadde byttet ridesenter, og jeg var litt liten til å ri den hypre gale islandshesten. Da jeg var 13 flyttet storesøsteren min til england for noen år. Da satt jeg igjen med ansvaret. Jeg hadde henne i to år.

Da søsteren min kom tilbake Tok det ikke mange ukene før hesten skadet seg på beitet, og måtte avlives. Det var veldig hardt for oss begge, og vi fant ut at vi aldri skulle ha hest igjen.

Nå høst fikk vi oss en ny islandshest. Han heter Lobbi. Han fikk vi billig (40 000) fordi han hadde mulighet til å få astma.

Han står nå oppstallet på en gård i Fredrikstad der hvor jeg er hver dag. Vi har ikke sett mye til astmaen, og vi er glade..

Dette var egentlig ikke så mye om meg, men det er liksom der alikevel..
Klem.

Redigert av josefine=) den 02/03/2003 22:43:16
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.