hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Shettis/fjording blanding..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Shettis/fjording blanding..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

mona_jeanette

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  14:17:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en søt liten ponny (egentlig min mann sin da, men det er jeg som må gjøre alt med han), blanding mellom fjording og shetlands ponny.

Han kommer vel aldri til å bli en stor ponny, regner med at han vil få en mankehøyde på 120 som voksen.
Det jeg lurer på er hvor mye en slik blanding kan bære?
Han skal innris neste høst, og jeg lurer på om jeg er for tung for han??
Jeg er voksen, men veier bare 50 kg.
Er jeg for tung, eller bør jeg finne ett lettere menneske/barn?

Noen som har erfaring med denne blandingen??
Vår Rex Rotor er den eneste fjord/shettisen jeg har sett, så det kunne ha vært morsomt å se bilder av andre slike blandinger

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  14:32:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så Utrolig skjønn!

Gå til toppen av siden

mona_jeanette

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  15:04:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp! Han er nydelig!
Ser ut som en muskuløs mini fjording:)
Skulle gjerne ha lagt ett bilde av han her, men jeg får ikke til...
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  19:19:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, shordinger er kjempesnille ;) Har ridd en slik en en tid, hun heter Nøtteliten og det ligger bilde i galleriet mitt :)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  20:38:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Skummelt og blande to så forskjellige raser da =O Men de blir sikkert skjønne =)
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  21:18:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kan ikke tro at en såpass kraftig ponni vil slite med å bære 50kg. Når maxvekta på shettis pleier vel å ligge på rundt 40, så ja..

Men ja. Shettis og fjordingsblanding kan bli et sant h... Hadde en slik en på stallen jeg var på før. Han var en skikkelig buse. Gikk dit han ville når han ville, samma om rytter satt på hesten, leide eller hang etter.. Rei han på tur en gang og han stakk som bare rakkern med meg. Aldri opplevd en slik fart på en hest før, tok helt av. Også hodet ned da, bare for å være sikker på at jeg skulle rutsje pent ned halsen hans og deise i bakken. Men med ordentlig oppdragelse, og konsekvent behandling kan de nok bli riktig så søte :)
Gå til toppen av siden

armunpi

» VIP

Skrevet - 29/07/2006 :  21:36:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
maxvekta på shetlanda gallop ryttere er 45kg så tror neppe du som voksen på 50kg blir for tung;) Gå til toppen av siden

mona_jeanette

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  17:48:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ingen som har bilder av slike blandinger?
Kunne vært morsomt å sett andre slike små troll=)
Rex var neppe planlagt.. Det var nok en ulykke som gjorde at han kom til verden, men har hatt han her på gården vår fra han var 6 mnd!
Han er ennå hingst.. Og oppfører deg sådann=) Altså slitsom, og tøff i trynet! Men nå skal han kastreres og jeg gleder meg:P
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  20:09:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Har dessverre ikke bilde, men en stall vi sto på for lenge siden var det en gammel Fjordlandsponni/shording :P Hun var så kosete, og en sånn ponni man kunne gjøre "alt" med. Når jeg hadde med en venn i tsallen pleide en å "ligge" på Juno(som jeg tror hun het), mens den andre hoppet over hindre. Gode minner =)
Du er heldig som har en sånn en.

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  21:59:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Her er bilde av ponnien jeg snakket om:

Her har han ganske mye vinterpels, så han ser litt lodden ut.

Edit:
Okei, bildet vil av en eller annen merkelig grunn ikke fungere, men her er iallefall url til bildet:
Lucas

Redigert av - Ragnhild E den 02/08/2006 22:02:14 Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  08:43:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding

Nei, vel så fikk ikke jeg heller til det xP

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com

Redigert av - SuperSabrina den 03/08/2006 08:44:10 Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 03/08/2006 :  08:47:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg hadde en shettis/fjording blanding på rideleir en gang. Han var ca 130 høy og så ut som en fjording uten ål eller noe svart noe sted. Kjempe søt var han, og utrolig snill. Eneste som var "dumt" var at han stakk av gårde med meg i gallopp forbi de store hestene fordi han ikke klarte å holde galloppen bak dem.....
Har desverre ikke noen digitale bilder av han da dette var i steinalderen før det km digitale kameraer...

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

mona_jeanette

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  22:30:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hællandussan så skjønn den Lucas var:D
Vår fjording-shettis ser helt ut som en fjording da:)
Men han er liten!
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  23:11:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil anta at en sånn liten tass mer enn godt nok kan bære 50 kg.
Shettisen er jo regnet for verdens sterkeste hest, og fjordingen er slett ingen pingle. Håper den har arvet "det beste" av temperamentet fra de to rasene, dvs. rolig og fornuftig - og at den ikke blir en sta luring...

Vil anta at den blir omtrent på størrelse med en liten nl-hest, og de kan godt bære en voksen mann.

Så bare kos deg med den søte lille du, og lykke til med innridningen.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  00:43:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Roxy: Nei, det bildet der var litt merksnodig..

Fatal: Skjønn, mulig, men etter man har ridd han litt og sett han gå så er han ikke mye skjønn mer.. *mumle noe om sta møkkahest som absolutt ikke har arvet det beste av tempereamentet fra de to rasene*
Gå til toppen av siden

mona_jeanette

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  16:02:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
he,he... Jeg er en smule redd for at vår shording heller ikke har arvet det beste fra begge rasene.
Han er ennå hingst så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Han er en ordentlig luring:)
Jeg har innkjørt han, og dette tok han på ca 3 sekunder! Så han liker å lære, håper det gjør at han blir LITT greiere å ha med å gjøre når han kan brukes mer:)
For å være ærlig så GLEDER JEG MEG NOE SINNSYKT til han skal kastreres(om 3 uker)!!:P
Men en spesiell ponny er han, virkelig vakker i kroppen og har lange pene steg!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.