hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lurer på en del ting om Nordlandshesten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Lurer på en del ting om Nordlandshesten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ShyBoy

Skrevet - 31/07/2006 :  16:02:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ei NL hoppe på fôr, og så kom jeg på en del ting jeg lurte på, som jeg håpet på at noen kunne svare på:
- Hvor mye kan en Nordlandshest bære?
- Hva ligger prisen på Nordlandshester på?
- Hvor gamle blir de?
- Hvor høye klasser (dressur og sprang), kan den starte?

http://www.mmdreamteam.piczo.com

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  16:27:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
En Norlandshest kan fint bære en voksen mann om den er trent til det.

Prisen på Norlandshester er jeg ikke helt sikker på, varierer jo fra kjønn, alder, hva den kan osv...
Vil tippe fra 15.000 og oppover.

Norlandshestene blir gjerne godt over 20år, min er nå 17år og går i jevnlig trening og stevner.

Hvor høye klasser den går kommer mest ann på deg som rytter. Noe av de er litt korte i halsden og kan slite litt i de høye dressurklassene. Min sliter mest innen sprang siden han er en typsk liten tung kjøreponni, så han mangler spenst over de høyere hinderne.
Så det varierer jo veldig fra individ til individ.
Min er en skikkelig allrounder gjør det veldig bra i lave klasser innen alle grener.
Noen har gått middels dressur og andre hoppet 1.15 baner i sprang...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 31/07/2006 :  17:25:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har ei NL hoppe på fôr, og så kom jeg på en del ting jeg lurte på, som jeg håpet på at noen kunne svare på:
- Hvor mye kan en Nordlandshest bære?
- Hva ligger prisen på Nordlandshester på?
- Hvor gamle blir de?
- Hvor høye klasser (dressur og sprang), kan den starte?

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Som tidligere svart kan en trent nordlandshest bære en voksen helt uten problemer, sterke er de :-)

Nordlandshester pleier å ligge mellom 15-25 000 for de som er innridde og skolerte..

De blir ganske gamle, typisk for de kaldblodige. Min er 17 nå og fortsatt like sprek.

Jeg har sett mange nordlandshester som kan mye, de er raske og spretne. Min er vel av den delen som ikke er blandet med finsk blod og er ganske nett. Hun er 130, har hoppet 130 med rytter. Hopper fint baner på 1-1,10 med henne når hun er i trening. Dressuren er det litt verre med, men det er litt med hva jeg interesserte meg for da jeg var yngre. Hun er dessuten en ypperlige kjøre og dressurponni.

Nordlandshester er perfekte familiehester; de er billige, lærevillige, sterke, ponnistørrelse, men ikke "ponni i hodet". Anbefales på det varmeste!
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 31/07/2006 :  23:14:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tilsluttes!
Har hatt nl-hester i 23 år og har ikke angret en dag.
I tillegg til å kunne gå høye klasser i sprang og dressur - kan de bla.:
- Rides på laaaange turer, da de er meget fotsikre og utholdende.
- Gode til kløving.
- Gjør det skarpt i brukshestridning (Roxira da, det vet jo du!!), samt brukshestkjøring.
- Enbet og flerspann-kjøring (i nord har de et 8-spann...).
- Presisjonskjøring og felt-kjøring og felt-ritt.
- Gode på distanseritt.
- Ypperlige til terapiridning (det vet JEG alt om).
- De er som skapt for mounted games, da de er små og kjappe, men "mister" ikke hodet.
- Westernridning.

I tillegg er de "bestevenn" og kosehest, og ofte ganske så smarte - som DU må utnytte, og ikke hesten....

Eh - nå har jeg vel skrytt nok.....
Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  00:50:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
har jo norlands hest lag da i sprang som går 130 ! leste det i rimefakse :D..! hehe men norlands hester har blitt dyrere di siste åra ( har forsåvidt gjennonsnittli alt kjøp og alg av hest) norlands hesten er og veldi stødi og har veldi bra bein. heser som tåler tereng ! har norlands hest selv. og eg er veeeldi fornøyd :D !!
<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

Catharina_

» VIP

Skrevet - 07/08/2006 :  15:39:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCatharina_  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en nordlandshoppe på 6 år på helfôr ett halvt år, for 1 1\2 år siden. Jeg har ALDRI blitt så glad i en hest. Hun var alt for meg, vi hadde noe helt spesiellt sammen. Ja, hun var gal, bukkesprang var ikke akkurat skjeldent hun fant på, men jeg elsket henne selvom. det var ingenting vondt i henne, kosete var hun virkelig, og knegget hver gang jeg kom i stallen.
Jeg har virkelig aldri blitt så knyttet til en hest, hun var alletiders.
Hun kunne ikke noe, var bare turhest hun. gikk opp i galopp på ett smatt, trengte ingen skjenkel eller noe.
desverre så kom hun til salgs, eierene overpriset henne veeldig, og jeg hadde ikke råd til og kjøpe meg en så "dyr" hest der og da. Det kom en jente på 9 år(som IKKE var erfaren nok til henne, skjønner ikke hva selger tenkte på som solgte gullet mitt til henne), de hadde med seg henger, og kontanter. dette var første gangen de så på hesten, ingen vet.attest eller noe ble gjort Jeg var helt ifra meg, ble innelukket og hadde rett og slett kjærlighetssorg. gjorde det skikkelig dårlig på skolen, og hadde ikke så mange venner. Mamma og Pappa merket hvor lei meg jeg var, så da sa de at vi skulle begynne og se etter hester. det lettet humøret mitt litt, men jeg savner henne sinnsykt mye, den beste hesten på jord.

Så, nordlandshest er virkelig noe og anbefale, bedre hest har jeg aldri vært borte i. Dette var litt OT da men..

-Catharina,SuperBlitz&AsgrimSvarten-

Redigert av - Catharina_ den 07/08/2006 15:39:54 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/08/2006 :  15:49:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er gjennomsnittshøyden på Norlandshestene?

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  19:08:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
140 eller noe tror jeg;)
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  21:32:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
140 eller noe tror jeg;)

Opprinnelig postet av Roxy_Gulle

Tror nok det er å ta i litt. Vil tippe 135.

Norlandshesten min er 128.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.