hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "Ferdig- hest" eller forme selv?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 "Ferdig- hest" eller forme selv?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Torpedo

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  17:10:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg ville foretrekt å forme hesten selv, men fant min drømmehest og han var ferdig formet :)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 29/07/2006 :  18:44:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, det spørs vel på behovet om man vil ha "ferdig-hest" eller en man må trene opp selv. Hvis man er konkurranserytter og trenger en hest for å komme opp i klassene på, er det greit med en hest med erfaringer fra før av. Driver man med avl o.l. er det smart å bruke tiden på å trene den opp selv. Er man erfaren og tålmodig, og vil gjerne forme egen hest og vet hvordan man vil bruke den, er dette også greit hvis man har tid.

Jeg for min del kjøpte det som man så fint kaller "ferdig-hest", en som hadde med seg masse erfaring både på sprangbanen og på dressur-siden i Tyskland før han kom til Norge. Noen synes vel det er lettvint å kjøpe "ferdig-hest", men i mitt tilfelle var jeg på et punkt der jeg byttet ut min lille ponni fordi jeg var for stor, og fordi jeg ville litt opp i klassene i sprang. Da hadde det ikke vært så greit for meg å stoppe utviklingen min ved å kjøpe en uerfaren hest og bruke mange år på å få den til å kunne bli som jeg ønsket hesten min. Uansett hadde jeg ikke hatt erfaring nok til å trene opp en hest på egenhånd. ;)
Har hatt hesten min i snart 5 mnd, og har lært _mye_ av ham! =) Er ikke misfornøyd med kjøpet, han er verdt hver eneste krone. ;)

Men ellers vil jeg bare få ut noe jeg tenkte da jeg leste ordet "ferdig-hest". Kan en hest bli ferdig, da? Det er vel alltid noe å lære/pusse på? Det går jo an å kjøpe en ferdig innridd hest, men trene den mer innen en spesiell gren/lære den nye ting?

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 30/07/2006 :  20:21:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
forme selv, men med hjelp :) Kjøpte min som 5åring, kunn grunnridd. Kjempe moro å se fremskrittene! Jeg hadde ikke orka å ha en "styre rundt" hest..no som det fins mange av!
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.