hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "Ferdig- hest" eller forme selv?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 "Ferdig- hest" eller forme selv?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:27:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel - hva foretrekker du "ferdig - hest" som andre har innridd og tilridd , eller vil du ta på deg dette selv, og hvorfor?
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:39:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Forme selv

For da begynner man på et blankt ark, og hesten har som oftes mindre uvaner-eller vaner som dem gjor tidligere med annen rytter. Og når man former selv så får man jo en hest som er tilpasset oss-som så vi vil ha den. Men er ellers også OK å trene en hest opp som er "ferdig" fins jo mange hester der ute som er trent ferdig men allikevell har sine nykker.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 24/07/2006 :  23:42:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det hadde vært veldig deilig å kommet til ferdig dekket bord, men i mitt tilfelle var det hesten som sjarmerte meg i senk...

Men, skal man opp og videre må man nødvendigvis ha en hest man kan lære av, og da sier det seg vel selv hva valget blir?
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  23:51:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det hadde vært veldig deilig å kommet til ferdig dekket bord, men i mitt tilfelle var det hesten som sjarmerte meg i senk...

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Samme her. Angrer ikke, selv om jeg er fryktelig frustrert innimellom.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  00:06:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Forme selv. Da vet jeg at irriterende uvaner og lignende ene og alene har kommet fra meg, og det er lettere å ta hjelp og finne ut hva som har skjedd. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 25/07/2006 :  00:15:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Forme selv. Da vet jeg at irriterende uvaner og lignende ene og alene har kommet fra meg, og det er lettere å ta hjelp og finne ut hva som har skjedd.

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Jeg må bare få ønske deg lykke til Silje, med oppdragelsen av pånnis Det blir nesten som å ha en småttis i huset
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/07/2006 :  00:38:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forme selv. Få et personlig preg over hesten og dens oppførsel. Og man er nesten helt sikker på hva man får!

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  00:39:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forme selv mener jeg. Forige hest jeg hadde var en 4-årig Oldenburgerhoppe som var kun grimevant. Red henne inn og hadde henne i 3,5 år. Da var jeg klar for et nytt prosjekt. Spørsmålet var da unghest eller problemhest. Endte opp med en problemhest som ikke var ridbar i skritt engang. Måtte ta alle steg som jeg ville ha gjort med en unghest, og bruke like lang tid (om ikke lengre...) Begynner nå å bli bra fornøyd, selv om ting går fremdeles sent.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 25/07/2006 :  00:46:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men man kan jo være heldig å få en hest uten så mange uvaner selv om de er håndtert av andre fra før! Det finnes da mange supre hester som allerede er godt skolerte. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  00:49:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kunne gjerne ønsket meg en hest JEG kunne lære av! Virker som alle er så flinke at det er bedre å lære hesten selv, vel ikke for meg (-:
Jeg sliter mer enn jeg oppnår... pga idiotisk plassering av denne øya utenfor alfarveg, må jeg reise med ferje for å få tatt timer og det blir jo ikke så ofte...
Før brydde jeg meg ikke om det, men jo mer jeg lærer jo mer ønsker jeg å få til men det stopper bare opp.
Misforstå meg rett, jeg elsker hesten min over alt på jord!!! og kunne ALDRI solgt han, men jeg ville gjerne hatt en "pensjonert" dressurhest i tillegg hvor jeg kunne få et snev av respons på det jeg gjorde..... men jeg har tatt mitt valg så slik er det.
Spørsmålet blir da besvart med ; -ønsker dekket bord men har bare bordet (-:

(ja vi har hatt ei dårlig økt i dag... er litt sur, var flinke før ferien og nå er det gått i dass, starte på nytt..../-:)

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 25/07/2006 :  01:00:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du skal ikke gi opp Harneshaug, det kommer seg etter hvert skal du se! Kjenner igjen slike dager, men det kommer flere - og bedre

Plutselig så sitter`n!
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  01:20:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg tror nok jeg ville hatt en innridd hest, ettersom jeg ikke har nok erfaring med unghester. Så vil heller ha en jeg kan lære av, og ha noen år, og så kan jeg lære en unghest det jeg allerede har lært, om jeg noensinne får en unghest;-) Nei satser på omskolering av traver jeg Blir full rulle med det nå ja!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  01:26:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Helt klart forme selv, det å være med helt fra starten er fantastisk!
Men det å få holde på med hester "som kan alt" på siden er noe jeg trives med

Det viktigste for meg er ikke nødvendigvis selve ridninga, der kommer jeg til å trenge masse hjelp fra personer som har erfaring. Men hestens personlighet, oppførsel, erfaringer og fremgang!

Therese
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 25/07/2006 :  01:26:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg tror nok jeg ville hatt en innridd hest, ettersom jeg ikke har nok erfaring med unghester. Så vil heller ha en jeg kan lære av, og ha noen år, og så kan jeg lære en unghest det jeg allerede har lært, om jeg noensinne får en unghest;-) Nei satser på omskolering av traver jeg Blir full rulle med det nå ja!

Opprinnelig postet av Kristine!!

Du kan bare glede deg. Flotte hester å jobbe med!
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  01:33:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg gleder meg som en liten unge Har holdt på med travere for en stund siden, og når jeg prøvde denne.. Ahhhr... Vi har mange år foran oss, meg og han
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 25/07/2006 :  02:02:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til, det blir spennende. Kjempekoselig at du har fått deg fin hest Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.