hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stall leie..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stall leie..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Hanniball

Norway

Skrevet - 28/08/2006 :  17:45:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Stall Lava:
Og hva med boks leien??

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

T-L-G-CM

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2006 :  14:05:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseT-L-G-CM  Svar med kopi av melding
Her koster det 1000,- i mnd, og da er det som er inkludert:
Boksen
Utslipp/morgenforing
Flis
Fine beiter
(Kveldsfôringer/innslipp og måking, kan byttes på hvis det er flere som har hest oppstallet her. Er plass til 4 hester)

Høy og kraftfôr må kjøpes selv.

Det er innlagt vann og strøm(hestene har drikkekar/vannautomater i boksa, slipper å bære vann å sette inn bøtter)

Vi har pauserom, og toalett.

det er veldig fine turområder rundt her!

Vi har 2 ledige stallplasser hvis noen er interresert. (Akkurat nå er det bare meg her:))

Skal se om jeg får lagt ut no bilder av stallen på Vip'en eterhvert. Kan hende det ligger noe der og men er ikke sikker..;)

-Tine. Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 03/09/2006 :  20:51:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Først må jeg bare si: HÆÆ, 6000 kr i mnd? Dette må virkelig være en stall med gull og glitter hvor du slipper å løfte en finger sjøl?

På stallen jeg er nå betaler jeg 1700 kr inkl fri tilgang på grovfor og så mye kraft man måtte ønske. Dette er dog utegangsstall, så utslipp ikke er aktuellt. Har og tilgang på stor ridebane, rundpaddock og kjempefine turmuligheter. Vaskespilt, varmt pauserom, dass osv osv, alle fasiliteter bortsett fra ridehus.

Forrige stall betalte jeg 1500 i mnd, dette var for boks og 7-8 kg høy per dag. Her kom kraft og spon i tillegg, og ville man bruke hall/bane på ridesenter ved siden av, så kostet dette 5-600 kr ekstra i mnd. I tillegg måtte vi ta 2 faste foringer per uke, samt omgangsforing i helgene.

Begge staller i Trondheim. I Oslo betalte jeg 3000 kr inkl alt.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

SølvBorka

» VIP

Skrevet - 04/09/2006 :  09:24:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det var rett og slett billig!
På ridesenteret der jeg bor er det akkurat samme opplegget, men grunnleien der er 2000...Dvs, du få boks, paddock og flis for det beløpet. Veit ikke helt prisen inkl høy, men de fleste der regner jeg med betaler opp i mot 3000...Og dette senteret ligger midt i byen, rett ved traffikert vei med mer eller mindre ingen muligheter for større beiter. For å ri på tur må du ri min 15-20 min i boligstrøk eller i byen...

Sto oppstallet et annet sted i bygda i fjor vinter. Der var leien 2500 - det var inkl ut og innslipp, foring, høy og flis, store paddocker, liten ridebane og rundpaddock. Man hadde helgvakter hvor man møkket for alle hestene (toppen 12), fora og slapp inn og ut. Oftest hadde to og to stallvakt sammen. Turmulighetene var forholdsvis bra og det var oppholdsrom der. Hvis man hjalp til ekstra fantes det muligheter for reduskjon i stalleien.

Driver å bygger stall nå - ca 15 min til byen med gode bussforbindelser.
Hva ville du gitt for denne plassen?

*Nybygget, lys stall
*3x3 m bokser
*Vaskespilt
*Oppvarmet salrom og dekkentørk-rom
*2 store vinterpaddocker i skogen
*3 store sommerbeiter
*1 mellombeite til vår/høst
*Inn og utslipp, møkking og foring inngår i leien. Ingen helgturnus.
*Utendørs, god ridebane med belysning
*Mulighet for undervsining 1 - 2 g i uka
*Utleie av henger
*Man kan velge om man vil ha høy med i leien.
*Man kan velge om man vil ha hestene på flis eller halm.
*God miljø
*Fantastiske turmiligheter - kan ri i timesvis rett ut fra stallen uten å møte en eneste traffikert vei...

Opprinnelig postet av Ellbell

Dette kunne jeg sikkert betalt 3500 kr for.. Men det er fordi jeg bor i Oslo, og her er alt dyrt. Så en stallplass på en liten-middels stor stall ligger på 3000-3500 kr/mnd her. Flytter hesten min i oktober, til en litt større stall, med mye finere stall generelt, geniale turmuligheter, utendørs ridebane (ridehus i nærheten på ridesenter som kan leies) og der er fôr, høy, flis, utslipp, foringer på ukedagene og sånn inkludert. Møkke og sånn gjør man selv, og hvis jeg ikke har oppfattet det feil, så går helgefôringer på tur mellom oppstallørene. Og det betaler vi 3300kr, ponni: 3l. kraftfôr og 6kg høy pr. dag), for. Syns dette er greit, jeg :) I tillegg sier alle jeg kjenner som har ridd der/hatt hest der at det er superbra miljø der ;)
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  19:53:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
har egen privat stall..

hestene går på utegang her=)

de bæsjer ikke inne, slipper å fli der, men ute må jeg fli..
høy kjøper vi billig.
flis får vi, fra ett lokalt sagbruk.
har en liten bit i hagen jeg bruker til ridebane
her er det veeeldig fint å ri turer.
masse gamle veier (gressveier) som ligger fredlig og fint til i skogen
liker meg veeeldig godt her

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  02:45:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
HVA SYNS DERE OM DETTE:

Vi har en liten privat stall som vi ikke hadde tenkt å leie ut noen stall. Men så kom det ei dame som ba på sine knær. Jeg hadde ikke peiling på pris, men regnet ut følgende.
Dama vil at alt skulle være med i prisen, for hun skal bare komme når hun har lyst til å gå tur med hesten sin.

ERGO: Inn utslipp
Dekken av/på
Foring hele dagen, ettersyn av hesten eventuellt behandling av sår.Medisiner.
Alt av mat (regnet ut at hesten hennes spiser for ca 1500kr mnd)
Flis
møkking
Rett og slett det samme som jeg gjør med mine hester utenom å betale fo skoing og mark kur.

Vi har ridebane, en luftegård/ lite beite på 6 mål, en annen luftegård på 2 mål
Fylle på med vann og høy etter behov.
Vasker dekken og pusser grime/ hodelag (på eget insiativ det da:)

3000 kr tar vi for det. så da blir det 1500 kr for jobb,strøm osv igjen til oss.

Hva syns dere om det. Stallen vår ligger på føynland Nøtterøy kommune i nærheten av Tønsberg, altså i Vestfold
Jeg gir henne også mark kurer osv. På eiers regning det da

Heidi

Redigert av - Stall..Bjørnebu den 10/09/2006 02:46:49 Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 11/09/2006 :  21:56:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går egentlig ikke an å si hva som er vanlig i stalleie. Det koster alt fra 600 til 6000 alt ettersom hvor man bor og hvilke fasiliteter stallen har.

Det er jo natulig at staller fungerer i takt med resten av markedet og at etterspørselen bestemmer prisen. Dess flere som ønsker stallplass - jo høyere stalleie kan man ta. Minsteprisen vil jo være avhenging av hva det koster eieren å holde stallen.

Men ingen tar 2500 i stalleie hvis ingen ønsker å leie boksen til den prisen. Da er det bedre å ta 1500 og få et lite overskudd. På samme måte er det ingen som gidder å leie ut bokser til 1500 hvis markedet er villig til å betale 5000..

Det var mitt lille inspill totalt OT, men jeg irriterer meg litt over at folk skriver hva som er vanlig. Det vil kun gjelde for et lite geografisk område son utgjør markedet.

Ja...jeg har studert for mye økonmi og priskonjukterer
Gå til toppen av siden

Amarettoo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2006 :  16:43:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmarettoo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmarettoo  Svar med kopi av melding
Hei! På stallen der jeg er, tar de 3.300. Det er da med utslipp og foring om morgen også tar inn hesten til middag og forer. det er både ridehall og stor utebane.. alle hestene har vær sin paddock og bokser som er passe til størrelsen til hesten. Men alt annet må oppstallører gjøre selv. møkke, fore på kvelden i uke dagene, fore i helgen og all dugnad jobben + møkke i paddock.. Ligger i Grenland.. Syns det er litt dyrt men de fleste andre steder rundt i distriktet tar du nesten 4.000 for nesten det sammme. bare da slepper de og fore i uke dagen! Syns det er litt mye jeg da. Så da syns jeg 1.100 var lite. Så hu dama kan ikke klage nei:P
YOU laugh of ME because IM different, I laugh of YOU because your all the same ! Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 13/09/2006 :  08:46:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Stallen jeg står på koster det 3000 kr i mnd. Det inkl:

Utslipp, frokost, middags og kvelds fòring, innslipp og evt dekkenskifte.

Grovfòr og kraftfòr er også inkl. Det er bane på stallen også, ny og moderne fin stall. Vannkar og saltstein;)

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

mona_jeanette

Norway

Skrevet - 14/09/2006 :  08:03:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå blei jeg litt nyskjerrig på hva som er ca vanlig stall leie i Hamar området?
Med fôr, flis, inn og utslipp inkl. i prisen.
Er på flyttefot, og det begynner å bli noen år siden jeg var nødt til å leie stall plass. Har vært så heldig å ha stallen rett utenfor stuedøra de siste årene så dette kommer til å bli uvant
Gå til toppen av siden

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  12:02:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
Hei hei.

Jeg har stall hjemme, og leier ut en boks.
Hun betaler 1600 kr mnd inkl 2 l. kraftfor, inntil 10 kg høy, flis, inn/utslipp, dekkenskifte o.l. Hun møkker selv. Jeg har ridebane her med noe hindermatriale, kort skrittetur unna stort ridesenter og skogen med mange fine turstier.

Jeg kunne lagt meg høyere i pris, har faktisk noen på venteliste for boks, men denne oppstalløren stiller opp hele tiden. Hun har hjulpet meg å pusse opp stallen, bære inn høy, og hun er blitt en god venn.
Noen ganger er det ikke hva man tjener på det man skal se på, men hva man får igjen. Om dere skjønner?

Kommer helt an på beliggenheten hva prisen blir, hva nabostallen tar ol.
Det er aldri en fasit. Trenger man plass til hesten, må man betale det stalleier mener. Men til alle som skal leie stallplass, husk å få en ordentlig kontrakt på stallleie. Da er det enklere å evnt legge inn klage på noe.

Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

Lunah

Skrevet - 20/09/2006 :  03:44:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLunah  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLunah  Svar med kopi av melding
Der jeg står koster det 2500 og da har du ei foring vær 2 uke. Hvis du ikke tar foringer koster det 2700. Dette er inkludert høy, kraftfor, foring 3 ganger om dagen, møkking de dagene en ikke har mulighet til å komme selv og flis. Vi har tilgang på egen ridebane og horeswalker. Vi har også ridehus 10 min skritting unna, men da må vi betale leie til eieren av ridehuset i tillegg.

Men staller like i nærområdet av vår stall finnes det steder det koster opp til 3700, men da er det møkking alle dager bortsett fra helg inkludert i prisen + tilgang på ridehus.

"Oh, come on. You heard them, just behind the veil, didn’t you? They were just lurking out of sight, that’s all. You heard them." - Luna Lovegood

http://www.hildeogreggy.piczo.com/
RIP bebin min </3
Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 03/10/2006 :  23:08:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hesten min i Nittedal og der betaler jeg 2500 kr i månden.
Da er det innkludert:
Mat
Flis
Inn og utslipp
Dekken av og på
Møkking
Boksene er kanskje en tanke mindre enn det jeg ville hatt. Men ellers er jeg kjempe fornøyd med stallen. Alltid rent og pent der inne.
Gå til toppen av siden

unni74

» VIP

Skrevet - 11/10/2006 :  21:45:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei jeg har en egen stall med 8 bokser, de som er oppstallet hos meg betaler 2500,- pr månd..
det eneste de trenger å gjøre er å trene sin egen hest, utover det så tar jeg all innkjøp av for, foringene, inn og utslipp, møkking osv osv... har også ridebane som de benytter.. vi må ikke bli så opphengt i penger, det skal være en koselig plass å komme til stallen og så fremt man dekker utgiftene på hestene ved stall leigen osv så vær heller glad for at noen blir stående på stallen din i mange år i stedet for å ha gjenomtrekk av hester og folk hele tiden... det er ikke posetivt for noen... ;)
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2006 :  12:19:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jeg betaler 775,- pr. mnd, . Inkludert i prisen er ridebane og luftegård(men luftegårdene er ubrukelig akkurat nå, så hesten min kan ikke stå ute engang..) Så på en måte betaler jeg 775,- for boks og bane.
Vi fòrer, slipper ut/inn selv, flis og fòr må vi kjøpe utenom.

Hva syns dere om den prisen?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.