hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stall leie..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stall leie..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Gomp1

» VIP

Skrevet - 30/07/2006 :  13:03:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
wæææ, i stallen jeg holder til er leia 1600kr inkl flis, høy, foring om morran, utslipp og evnt innslipp... Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  15:38:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Det e rvel ganske normalt det,SusanneB.
Her er jo med både høy og utslipp og evt. innslipp=)
Morgen foringen er med i prisen hos oss også...

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  00:35:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
:-O
Der jeg hadde hesten min før, på en gård med 4 andre hester betalte vi 1500 kr! Hesten fikk bare høy, og det eneste de hadde var ridebane og ingen ordentlig stall, bare et enkelt skur med et såkalt skap å ha utstyret i..
Syns dere dette var for mye??

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

christinepipine

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  22:44:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressechristinepipine  Svar med kopi av melding
Jeg syntes stallen din hørtes kjempe fin ut , og at du burde ha en relativt høy pris .. Det er ikke alle staller som er så fine som det stallen din høres ut som.. Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  01:22:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Synes ikke hun burde klage nei!!
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  21:33:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare legge til at på den gården der jeg hadde hesten min begynte vi først å betale 500, så 1000 og til slutt 1500 kr. Og høyet hestene fikk hadde de som eide gården fått slå på min onkels mark gratis, så de betalte ikke en krone for noe av høyet!

Hanniball

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  09:34:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
-Korak-
Det var da veldig snilt av onkelen din.Synes stall eieren kunne gjort noe for deg da senere.Men tro ikke at det IKKE KOSTER noe forde om de får gresset gratis.Pappa er selv høy bonde,og det koster temlig mye med sånn høy presse greier.Også skal man betale folk for å få hjelp til å ta det inn(det er jo ikke sikkert det er sånn hos deg) men tørking er vel det som koster mest.Så lenge de ikke har en skikkelig høy tørke,skal man ha SINNSYKT flaks med været for å få det helt tørt,uten tørke.Så gratis er det ikke forde.

Stallen vår står nå tom fra 23/08.Fordi jeg begynner på skole,og flytter hesten.Så om noen er intressert i å leie en HEL stall,er det bare å gi beskjed!!Stallen ligger i Vestfold,mitt imellom Larvik og Sandefjord;)

www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 14/08/2006 :  10:34:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
-korak-
Er enig med Hanniball, det koster enormt å presse høyet OSV. Naboen her har förhaustet litt også, for folka som driver med dette er ikkje akkurat billige nei. Men om du syntes dette var urettferdig, så kan du jo spørre onkelen din om du kan få noe gress hoss han og presse, så kan du se om det blir billigere.
Ikke for å vere teit her, men eg var bare ikkje sikker om du visste at faktisk så kostet dette også endel:)

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  11:37:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Eller få onkelen din til å inngå en avtale med de som eier stallen at siden de får gratis gress av han,skal du få gratis/betale mindre for høyet=)
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  20:16:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, blir nok litt vanskelig Hanniball...Har flyttet hesten min ;P
Men tilbake til gården der jeg var før: Vi hjalp jo han som da heter Jørgen og har gården å ordne...Men det meste gjorde han selv. Høyet lå ute og tørket i noen dager og så pakket vi det i rundballer. Kostet ikke så mye å få pakket det inn da vi/han kjente han som gjorde dette...

SølvBorka

» VIP

Skrevet - 15/08/2006 :  01:26:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Stall leien er 1100,- + høy.
Er jo ganske mange forskjellige meninger om det..Men jeg synes vel egentlig det er forholdsvis lavt.Hvertfall når man ser hvor lite hu andre gjør forhold til hva hun egentlig SKULLE gjort...

Opprinnelig postet av Hanniball

SÅ BILLIG?!
Jeg har hesten min på en liten privatstall i Oslo. Det er en liten utebane på stallen og en liten vaskeplass (hvis det kan kalles det..) ute, utenfor møkkabingen. Hesten min står i en knøttliten boks, tipper den er 1,5-2x3m, og dette er til en fjording. Boksen er så smal at når hun snur seg skraper baken borti boksveggen, så halen/baken er helt oppflisa i pelsen, mens hun som driver stallen har sine små islandshester i bokser på ca 4x4m). Fôr og høy, 1 båre med flis 3 ganger i uka (mandag, onsdag, fredag) og utslipp i kjempefine paddocker med masse gress med i stalleia. I kjempeflotte turmuligheter er det også, men man må ri over et lyskryss og gjennom et boligfelt for å komme til skogen. Og for dette betaler vi 3.400 kr i mnd for. Dyrt? Ja.

Så jeg sitter her og håper at en hest med stor boks flytter, så min kjære hest kan få en større boks
Gå til toppen av siden

Sooofiie

» VIP

Skrevet - 26/08/2006 :  19:33:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihei=)
jeg lurer på hvor mye d koster å ha hest på andre stallen?
jeg må sammeligne litt
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 26/08/2006 :  21:05:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Her betaler jeg 2.500 - PONNI 3.000,- HEST
Inkl. morgen og kveldsfôr, kraftfôr og høy, flis, utslipp. Tidligere slapp vi også å møkke, men nå må vi betale 500,- xtra ved å slippe møkking i hverdagene i 1 mnd

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 28/08/2006 :  13:54:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Det var rett og slett billig!
På ridesenteret der jeg bor er det akkurat samme opplegget, men grunnleien der er 2000...Dvs, du få boks, paddock og flis for det beløpet. Veit ikke helt prisen inkl høy, men de fleste der regner jeg med betaler opp i mot 3000...Og dette senteret ligger midt i byen, rett ved traffikert vei med mer eller mindre ingen muligheter for større beiter. For å ri på tur må du ri min 15-20 min i boligstrøk eller i byen...

Sto oppstallet et annet sted i bygda i fjor vinter. Der var leien 2500 - det var inkl ut og innslipp, foring, høy og flis, store paddocker, liten ridebane og rundpaddock. Man hadde helgvakter hvor man møkket for alle hestene (toppen 12), fora og slapp inn og ut. Oftest hadde to og to stallvakt sammen. Turmulighetene var forholdsvis bra og det var oppholdsrom der. Hvis man hjalp til ekstra fantes det muligheter for reduskjon i stalleien.

Driver å bygger stall nå - ca 15 min til byen med gode bussforbindelser.
Hva ville du gitt for denne plassen?

*Nybygget, lys stall
*3x3 m bokser
*Vaskespilt
*Oppvarmet salrom og dekkentørk-rom
*2 store vinterpaddocker i skogen
*3 store sommerbeiter
*1 mellombeite til vår/høst
*Inn og utslipp, møkking og foring inngår i leien. Ingen helgturnus.
*Utendørs, god ridebane med belysning
*Mulighet for undervsining 1 - 2 g i uka
*Utleie av henger
*Man kan velge om man vil ha høy med i leien.
*Man kan velge om man vil ha hestene på flis eller halm.
*God miljø
*Fantastiske turmiligheter - kan ri i timesvis rett ut fra stallen uten å møte en eneste traffikert vei...

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

Stall Lava

Skrevet - 28/08/2006 :  15:52:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
det vanligge i leie er

500.- i annlegsleie
400.- i spon
400.- i utslipp

så 1300.- er normalt i dette tilfellet....
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.