hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Helfôr kontrakt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Helfôr kontrakt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

T-L-G-CM

» VIP

Norway
Innlegg: 65

Skrevet - 30/08/2006 :  19:30:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseT-L-G-CM  Svar med kopi av melding
Ville du sendt til meg også? Så hadde det vært kjempesnilt

tinee-_@hotmail.com

-Tine. Gå til toppen av siden

THELA

Innlegg: 10

Skrevet - 02/09/2006 :  22:43:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Få en mail, så kan jeg sende den jeg har skrevet til hesten jeg har satt ut på helfôr nå. Er en kontrakt som er skrevet ganske detaljert mot han, men det kan jo være en pekepin.

Opprinnelig postet av Ragnhild E


Hei,skal sette ut en spranghest på for,lurte på om du kunne være så snill
å sende meg og en kopi av den du har???
Ville vært veldig takknemlig
Mvh THELA
o_gjes@yahoo.no
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway
Innlegg: 2077

Skrevet - 03/09/2006 :  00:08:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Sendt og sendt og sendt! Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway
Innlegg: 172

Skrevet - 10/09/2006 :  02:18:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Til meg også? Skal sette kaldblodshoppa mi som er drektig, noen tips angående det kanskje?
Heidi

Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway
Innlegg: 319

Skrevet - 10/09/2006 :  20:36:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Hehe
Ragnhild..?
Kunne du være min lille engel og sende til meg også

ferill_mulan@hotmail.com

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

zelle

Innlegg: 3

Skrevet - 05/10/2006 :  14:48:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan dere sende en for helfòr til meg og. Er intresert i flere forslag. Tror vi blir litt "sære" når vi skal sette bort gullhestene våre, men bedre føre var!

krannils@online.no
Gå til toppen av siden

summerday

Innlegg: 36

Skrevet - 06/10/2006 :  12:07:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Kan noen sende meg de lovlydige hel og halvfôr kontraktene?

Min mail adr er: summer_all_year_around@hotmail.no

På forhånd takk
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway
Innlegg: 2077

Skrevet - 07/10/2006 :  00:55:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Sendt til deg zelle.
summerday: adressen din funker ikke.. Selv ikke når jeg bytta til .com på slutten. Har du en riktig adresse så skal jeg sende :)

Men hvor lovlydige de er, er jeg usikker på. Jeg veit bare at de har funka veldig greit for meg :)
Gå til toppen av siden

summerday

Innlegg: 36

Skrevet - 07/10/2006 :  14:30:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, beklager.
Var nok litt susete i hodet.
Det er yahoo istedenfor hotmail, det er ikke første gang

Håper du kan sende meg dem på nytt, men denne gangen som yahoo, det andre er korrekt.

Så de funker bra? Da er jo det helt topp
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway
Innlegg: 2077

Skrevet - 09/10/2006 :  12:40:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Da var det sendt :) Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway
Innlegg: 115

Skrevet - 13/10/2006 :  00:48:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Ragnhild
Send den gjerne til meg også jun- @ online.no (uten mellomrom) da hoppeluren min skal ut på 'helfor' en periode!
Gå til toppen av siden

summerday

Innlegg: 36

Skrevet - 17/10/2006 :  19:49:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Ragnhild E.

Først fikk du feil, men så fikk du den riktige mail adr min, og du skrev den er sendt, men jeg har ikke fått noen. Jeg tror ikke kontoen min virker som den skal, beklager.

Men jeg har fått bruke en annens adr, som jeg hadde håpet du kanskje ville sende den på nytt igjen til den?

Adr er som følgende: abergm2@online.no

Håper du vil.

På forhånd hjertelig takk

Mvh Summerday
Gå til toppen av siden

hannev

Norway
Innlegg: 253

Skrevet - 31/10/2006 :  19:19:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Ragnhild E: kan du ikke legge ut kontrakten her din så alle kan se?
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway
Innlegg: 2077

Skrevet - 01/11/2006 :  01:39:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Gwah, kryper til korset.


Kontrakt for hest på helfôr

Eier

Navn:
Adresse:
Telefon/mobil:
E-post:


Fôrtaker

Navn:
Adresse:
Telefon/mobil:
E-post:


Fôrtakes foresatte:

Navn:
Adresse:
Telefon/mobil:
Epost:


Hest

Navn:
Rase:
Kjønn:
Født:
Reg. nr:
Farge:
Kjennetegn:
Microchpinummer:
Mankehøyde:




Tidsperiode
Leieperioden er fra _____._____._________ til _____._____._________.
I denne perioden har fôrtaker fullt ansvar for hesten (minus de unntak som er beskrevet lengre ned i kontrakten).

Oppsigelsestid
Det er 2 måneders gjensidig oppsigelsestid. Dersom oppsigelse skjer, skal det gis skriftlig beskjed. Dersom fôrtaker med overlegg gjør noe som kan skade hesten, setter den i fare, eller behandler hesten på en måte som ikke er tilfredsstillende ut i fra denne kontrakten kan avtalen sies opp med øyeblikkelig virkning.

Levering
Fôrtaker sørger for henting av hest. Dersom fôrtaker sier opp kontrakten før avtalt tidsperiode skal fôrtaker sørge for transport hjem. Dersom eier sier opp kontrakten før avtalt tidsperiode skal eier sørge for transport hjem. Eier sørger for transport hjem etter endt fôrperiode.

Utgifter
Fôrtaker dekker alle utgifter som følger med et normalt hestehold. Stalleie, fôr + flis (hvis ikke inkludert i stalleie), smed, vaksiner, markkurer, veterinær og utstyr som er nødvendig og andre utgifter som måtte dukke opp.

Skader
Fôrtaker har ansvar for de skader hesten påfører seg selv og andre. Dersom skader på hest dekkes av eiers forsikring vil denne bli brukt.
Unntak:

Forsikring
Eier står for forsikring. Hesten er forsikret i ****** for *****kr. i bruksverdi-, ***** kr. i dødsrisiko- og ***** kr. i veterinær- forsikring. Forvert betaler egenandel ved enhver forsikringssak (20% av erstatningsberettigede utgifter, minimum 1500, se punkt 4 side 12 i forsikringspapirene). Dersom det skulle skje noe med hesten som berører dette skal eier kontaktes omgående. Kopi av forsikringspapirene vil følge hestens papirer.

Veterinær
Dersom fôrtaker mistenker sykdom skal veterinær kontaktes. Er det fare for hestens liv skal veterinær og eier kontaktes umiddelbart. Får ikke fôrtaker tak i eier kan fôrtaker ringe **** ****** på telefon *** ** ***. Dersom vedkommende heller ikke er å få tak i kan fôrrytter i samråd med veterinær og eventuelle andre kyndige hestemennesker på stedet ta de avgjørelser som er best for hestens liv og helse.

Utstyr
Dette utstyret følger med hesten:
Sal:
- Windsor Elite flat seat – <pris>,-
Ny juli 2005, ingen skader, litt slitt.
Hodelag:
- Eurorider – <pris>,-
Nytt mars 2006, ingen skader.
Dekken:
- Rain Ball Rug – <pris>,-
Grønt regndekken med tynt fleecefôr. Kjøpt nytt sommer 2005. Fleecefôret har en stor flenge inni. Kan syes. Har også en revne i ytterkant av dekkenet.
- Warm Woolcome – <pris>,-
Svart stalldekken/fleecedekken. Kjøpt nytt sommer 2005, brukt som stalldekken vinter 05/06, ingen skader.
- Thermo Master combo – <pris>,-
Tykt vanntett vinterdekken. Kjøpt nytt høst 2005, lite brukt, lite slitt.
- Rain Dance Rug – <pris>,-
Senebelegg:
- Eskadron (burgunderrøde), godt brukt, noe slitt – <pris>,-
Grimer + leietau:
4 grimer og 2 leietau følger med hesten.
Sjabrak:
2 sjabraker følger med hesten. En grønn og en burgunderrød.
Reflekser:
- Refleks-lendedekken. Kjøpt nytt høsten 2005, lite brukt, ikke slitt – 399,-
- Fire beinreflekser. Lite brukt, ikke slitt – 99,-
- Refleks forstykke. Lite brukt, ikke slitt – 149,-
Diverse:
Longetau (noe slitt), longepisk (noe slitt), 4 hvite fleecebandasjer, 4 røde fleecebandasjer, 4 grønne bandasjer, 4 bandasjeunderlag, 2 ekstra sett med tøyler, 1 par Alpha Horse stallbandasjer, 1 fluemaske.

Leietaker har ansvar for å holde hestens utstyr i orden og god stand ved jevnlig pussing, samt erstatte utstyr som blir ødelagt i leieperioden. Normal slitasje av utstyr må medregnes.

Besøk
Eier forebeholder seg retten å komme på besøk både planlagt og uventet.

Bruksområde
Hesten kan brukes i sprang, dressur, feltritt og turridning. Andre grener kan også være aktuelle, men da skal eier spørres først. Hesten skal ikke spennes for vogn.

Treningsopplegg
Hesten skal følge et jevnt og variert treningsopplegg som sørger for at hesten beholder/forbedrer kondisjon, muskler og form. Det er ønskelig at fôrtaker får undervisning minimum en dag i uken.

Stevner
Fôrtaker oppfordres til å starte stevner med hesten. Fôrtaker er i samråd med trener/annet kyndig hestemenneske ansvarlig for at hesten er kvalifisert for konkurransen fôrtaker melder hesten på.

Fôrrytter
Fôrtaker kan benytte seg av én fôrrytter på hesten. Fôrrytter skal være en som fôrtaker ser på som en ansvarlig og hestekyndig person, som vil ta godt vare på hesten. Det skal inngåes skriftlig kontrakt mellom fôrtaker og fôrrytter (eier kan stille med kontrakt om ønskelig). Fôrrytter skal ikke ha hesten fast flere dager i uka enn fôrtaker, og det er fôrtaker som skal ha hovedansvaret for hesten.

Oppdatering om hestens tilstand
Eier skal få oppdatering om hestens tilstand minimum én gang i måneden. Gjerne også med bilder. Dette kan skje via e-mail, telefon eller brev.

Spesielle hensyn
- Hesten reagerer veldig på mygg/knott/klegg/flått om sommeren ved at han hovner opp av stikk/bitt. Dette skal taes hensyn til når hesten står ute. Hesten skal gå med fluedekken på områder det er mye mygg/knott/klegg. Han skal også ha hvitløk i fôret, da det viser seg at dette har hjulpet. Det kan også anbefales å prøve Switch. Om det viser seg å funke kan fluedekken droppes.
- Hesten har et hovent venstre bakbein. Dette forhindrer han ikke på noen måte ridemessig, men det skal taes litt ekstra vare på ved at han skal stå med stallbandasjer om natta for å holde blodsirkulasjonen i gang. Det kan lett fylle seg om han ikke står med det. Hesten skal også på grunn av dette, etter anmodning fra veterinær, ha så mye utegang som over hodet mulig slik at blodsirkulasjonen holdes i bevegelse.

Eventuelt kjøp
Dersom eier bestemmer seg for å selge hesten etter utløpt fôrperiode vil fôrtaker ha mulighet til å kjøpe hesten på lik linje med andre interesserte. Punktet under vil da falle bort.

Diverse
******

Papirer
Disse papirene følger hesten:
- Hestepass
- Kopi av forsikringspapirer
- Et eksemplar av kontrakten.

Dersom fôrtaker mister hestepasset skal dette erstattes.

Både eier og fôrtaker er enig i ovenstående kontrakt som er opprettet i to likelydende eksemplarer og er utvekslet mellom partene.


____________________, den _____._____._________

Eier:
Fôrtaker:
Fortakers foresatte:


Der har dere hele røkla. Håper det er noe nyttig der som noen kan bruke. Dersom det ønskes ferdig oppsatt i word på en litt penere måte enn her er det bare å sende en mail, så får dere tilsendt kontrakten :)
Gå til toppen av siden

elisa-_

Innlegg: 1

Skrevet - 17/08/2007 :  15:14:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heij
Kan du sende den kontrakten til meg også?
TUSEN TAKK
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.95 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.