hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris for hest på helfor??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Pris for hest på helfor??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

silvana-lover

» VIP

Innlegg: 23

Skrevet - 09/04/2007 :  21:23:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann

Vil dere sette opp et budsjett der det står hvor mye det koster for stallplass og ALT annet dere betaler for når dere har hest på for elr tilvanlig???

Og fortelle litt om den gjerne :)(hesten)

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 09/04/2007 :  23:55:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvilke utgifter du har på helfôrhest kommer mye ann på avtalen du har med eier.

Da jeg hadde hest på helfôr, betalte eier forsikring, mens jeg stod for alt annet. Det jeg da betalte for var alle "bruksutgiftene", dvs stalleie, ekstra fôr, skoing, vaksinering/tannrasp, instruksjon, stevner, utstyr. I tillegg hadde vi avtale i forhold til hva som skjedde dersom hesten ble skadet/syk, i forhold til forsikring og veterinærregning. Men denne delen ble heldigvis aldri praktisert/utprøvd i vårt tilfelle.

Jeg tror det er vanlig å gjøre som vi gjorde. Eier betaler forsikring, helfôrrytter alt annet av "forbruksutgifter". Du kan nok finne eiere som delvis "leier" hesten ut. Jeg vet at f.eks. endel rideleirer som låner ut hester på vinterstid, f.eks. tar leie for utlån av utstyr. Men ikke alle.. Privat er det mindre vanlig å gjøre det. Jeg stilte med absolutt alt utstyret selv, så jeg lånte ikke med noe utstyr, og betalte heller ikke for det.

Hva prisen er kommer veldig ann på hvilke behov hesten og du har. Jeg betalte cirka 7000kr per måned for stallplass, skoing, ekstra fôr, samt instruksjon to dager i uka. Du kan nok få det langt billigere.. Kommer mest ann på deres behov. For min del var det å ha hesten som lærehest en viktig del, så jeg prioriterte treningsforhold og instruksjon høyt.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 09/04/2007 23:57:36 Gå til toppen av siden

RikkeOgNemi

» VIP

Innlegg: 30

Skrevet - 10/04/2007 :  11:29:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRikkeOgNemi  Svar med kopi av melding
Jeg betaler alle utgiftene selv når det kommer til fôr, stallplass osv. Men har ingen fast pris i mnd egentlig. Stalleia koster 700, så antar det ligger mellom det og 1500. Kommer an på hvilke utgifter jeg har. Gå til toppen av siden

Linda-og-traverne

Innlegg: 70

Skrevet - 17/04/2007 :  10:09:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har riktig nok ikke hest på for, men de fleste som har det må betale faste utgiftene selv.

Jeg som har egen hest betaler 2500kr i stallplass, 400kr i sko(hver 6 uke) og en del utstyr og dyrlege i tillegg må man sette av rundt 3500-4000 i månden. Jeg betalte 3000 for å ha hesten i en måned men fikk billigere stallplass fordi jeg jobber på stallen men det er dyrt å ha hest.
Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway
Innlegg: 246

Skrevet - 25/04/2007 :  08:59:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde hest på helfôr, betalte jeg alle utgiftene selv.. Fôr, sagflis, hovslager, vetrinær osv! :p Jeg hadde gratis stallplass, heldigvis.. Ble ganske dyrt men tanke på at jeg ikke hadde noe fast inntekt, men jeg fikk jo i gjengjeld "min egen hest" for en liten stund!
Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Tsar-Ideal

» VIP

Innlegg: 4

Skrevet - 19/05/2007 :  11:35:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
betaler 2000 i stallleie
det inkluderer kraftfor, høy, en spøne sekk i uka, boks, luftegare, inn og utslipp, foring, ridebane, dekkenskifte.
skal man ha ekstra spon eller for, betaler man litt mer.
møkker selv. Møkker ridebanen om hesten har lakt i fra seg pærer der. Skoer ca. rett under annenhver måned, det koster 500. Så kommer det alltid noe annet i tilleg. Makkekur, eller noe utstyr jeg trenger, veterinær, equiterapaut, stevner osv. Så jeg bruker ca 3000 i måneden på han.

Gå til toppen av siden

BodilKiss

Innlegg: 7

Skrevet - 04/06/2007 :  01:16:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Æ betale 2200,- mnd å d inkludere da; Boksleie, strøm, flis, grovfor/høy og foring+utslipp på morran...Kraftfòret og skoing kommer da utenom. Sommerses. når hesten skal stå ute heile døgne betale æ nån få hundrelappa! syns æ slipp rimeli billi unna!:) Hesten æ har e en Belgisk Varmblods som hete Kiss Me. Godt voksn dama på ca. 1.65 mkh:)


Kopi av melding:
Heisann

Vil dere sette opp et budsjett der det står hvor mye det koster for stallplass og ALT annet dere betaler for når dere har hest på for elr tilvanlig???

Og fortelle litt om den gjerne :)(hesten)

Opprinnelig postet av silvana-lover

Gå til toppen av siden

Ida_glød

Innlegg: 9

Skrevet - 08/09/2007 :  09:05:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
stallplass: 500
sko: 800(sommern), 1200(vintern) skor hver 6 til 7 uke
kraftfor 200 kr sekken?
årlig vaksine og tannrasp:1000kr?
ormekur x 4: 600kr
høy: ca.6000 kr
flis: ca. 3000 kr? tror jeg:S
kurs, stevner og annent...

Det er jo VELDIG store prisforskjeller på stallplasser da... grunnen til at stallplassen der jeg har hesten min er så billig er fordi at vi gjør alt selv.

det er endel penger som brukes.. mer en man kanskje hadde trodd på forhånd:P men men=P ALT for ponnis<3<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.49 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.